A Google folyamatosan frissíti az algoritmusát. 

De mindaddig, amíg megfelelő módon közelíted meg a tartalmat, a legtöbb frissítés nem érinti negatívan vállalkozásodat – beleértve a legutóbbi „Hasznos tartalomfrissítést”, amely szeptember elején fejeződött be.

A Google egy információs platform, amelynek célja, hogy az embereket gyorsan a legjobb információkhoz juttassa. 

A frissítések összhangban vannak azzal, hogy a felhasználók elégedettek legyenek, így továbbra is használhatják a platformot.

A Google hangsúlyozza a lényeget a legutóbbi frissítés bevezetőjében, és kijelenti, hogy a célja az, hogy jobban “összekösse az embereket a hasznos információkkal”.

Sajnos sok vállalkozás figyelmen kívül hagyja ezt a szempontot, és ehelyett a kulcsszóadatok megszállottja, és mindent megtesz annak érdekében, hogy bizonyos „nagy értékű, nagy forgalmú kulcsszavakat rangsoroljon”. 

Ennek következtében hatalmas forgalmi eltolódásokba keverednek az algoritmusfrissítések után, és kíváncsiak, mi történt.

Ha több bevételt szeretnél elérni az organikus keresésből, miközben elkerülöd a Google-frissítések miatti hirtelen forgalomcsökkenést, öt kritikus területre kell összpontosítania. 

Konkrétan a következőket kell kerülni:

  1. Megszállottan a hosszabb tartalom felett
  2. Hagyd, hogy a kulcsszó mennyisége diktálja a stratégiát
  3. Az értékesítési célok figyelmen kívül hagyása
  4. Az egyedi, szakértői betekintések kihagyása
  5. Ne vállaljunk előre sejthető kockázatokat

Néhány ezek közül logikusnak tűnhet. 

Sok vállalkozás és ügynökség azonban még mindig elköveti ezeket a hibákat. Ez azért van, mert könnyű beleesni bizonyos csapdákba.

Íme, mik a csapdák – és mit kell tenni helyette.

1. A hosszabb tartalom nem mindig jobb

A hosszabb tartalom nem mindig jobb

Amióta a “felhőkarcoló technika”((skyscraper technique) egy olyan linképítési módszer, amely a tartalomkészítésre alapoz.) megszokottá vált, a marketingesek egyre inkább a posztok hosszabbítására összpontosítanak.

Ez egy téves megközelítés.

A hosszú tartalom továbbra is “vékony” tartalom lehet. Ez azért van, mert a „vékony” nem a hosszra utal. Mélységre utal.

Sok vállalkozás és keresőoptimalizáló egyszerűen átnézi a kint lévő tartalmat, esetleg néhány kapcsolódó bejegyzésből betekintést nyerhet, hogy hosszabb legyen.

Ez hosszabb. De ez nem igazán ad hozzá semmit...

Ha több blogot olvastál, és próbálsz választ találni, csak azért, hogy rájöjjél, hogy a legjobb eredmények alapvetően ugyanazok, akkor ismered a közönség által érezhető frusztrációt. Tartalmadnak alaposan meg kell felelnie a kérdésnek.

Azonban nem arról van szó, hogy mindent az olvasóra kell dobni.

Ha így teszel, akkor bosszantani fogod az olvasóidat, mert arra kényszeríted őket, hogy végig görgessék tartalmadat, hogy megtalálják a számukra megfelelő választ. 

Vagy ami még rosszabb, a becsült olvasási időnél lesütik a szemüket, és megpróbálnak egyszerűbb választ találni.

Azonnal kapja meg a választ!

Ha a bejegyzés „Hogyan” útmutató, akkor a bevezetés utáni lépésekkel kell kezdened. 

Ne adj hozzá egy csomó irreleváns altémát az elején.

A kezdeti keresési szándék megválaszolása után bármikor hozzáadhatsz további releváns információkat. Ez lehetővé teszi, hogy alapos legyél anélkül, hogy bosszantsd a látogatódat.

2. A kulcsszavak mennyisége nem befolyásolhatja tartalmi stratégiáját

A kulcsszavak mennyisége nem befolyásolhatja tartalmi stratégiáját

Minden tartalomnak vannak kulcsszavai, amelyek nagy forgalmat generálnak. 

És csábító lehet ezek után rohanni (főleg, ha alacsony kereséssel rendelkeznek). De nem mindig a legjobb választás, még akkor sem, ha az Te vállalkozásod szempontjából relevánsak.

Továbbra is kereshetsz (és kell is) nagy értékű kulcsszavakat. Végtére is, az ilyen kifejezések rangsorolása sok értéket jelenthet. 

Ezek forgalmat irányíthatnak webhelyedre, növelhetik a márkaismertséget, és több organikus visszamutató linket generálhatnak.

De ez nem mindig van így.

Valójában sok nagy forgalmú kulcsszó nem mozgatja a “tűt”. És ha nem mozdítja a tűt, az csak egy hiúsági mérőszám.

Végül eredményeket kell mutatnia (jellemzően a megtermelt bevételben). 

Ez azt jelenti, hogy a megcélzott kulcsszavaknak az értékesítési céljaitól, a SEO-céljaitól és a kulcsszavak megközelíthetőségétől kell függeniük.

Küzdj a késztetés ellen, hogy figyelmen kívül hagyd a kis mennyiségű kulcsszavakat. Lemaradhat olyan témákról, amelyek sokkal jobban konvertálnak, vagy több linket szereznek, mint a népszerűbb kifejezések.

3. Összpontosítson a bevétel növelésére az értékesítési csapat betekintésével

“A hasznos tartalomfrissítés célja a jobb tartalom díjazása, ahol a látogatók úgy érzik, hogy kielégítő élményben volt részük, míg a látogató elvárásainak nem megfelelő tartalmak nem teljesítenek olyan jól” – állítja a Google.

Ezért érdemes mindig beszélned az értékesítéssel minden SEO kampány megkezdése előtt.

Az értékesítési csapat egyedi rálátással rendelkezik az ügyfelek valós kérdéseibe, kifogásaiba és frusztrációiba. 

Ez egy aranybánya a felhasználók számára létrehozandó hasznos tartalmak számára.

Ezenkívül az értékesítés segíthet megtalálni azt a pontos nyelvezetet, amellyel ügyfelei és potenciális ügyfelek írják le fájdalmas pontjaikat.

A legfontosabb: az értékesítési csapat felhasználhatja ezt a tartalmat az értékesítési ciklusban további ügyletek lezárására.

A legfontosabb: az értékesítési csapat felhasználhatja ezt a tartalmat az értékesítési ciklusban további ügyletek lezárására.

A jó minőségű tartalom megalapozza a bizalmat azáltal, hogy hasznos betekintést nyújt az emberek problémáiba. 

Akár egyszerűen kíváncsiak a felhasználók, akár segítségre van szükségük vállalkozásuk bővítéséhez, a Google az igényeiknek megfelelő tartalmat helyezi előtérbe.

Mindez összhangban van azzal, ahogyan a Google pontosan meghatározza a hasznos tartalmat:

  • Ez hasznos a közönség számára.
  • Megoszthatod egyedi tapasztalataidat és meglátásaidat a témával kapcsolatban.
  • Az iparágadhoz kapcsolódik.
  • Valóban tanulságos az olvasói számára.
  • Segíti az olvasókat céljaik elérésében.

Röviden: a legjobb tartalomnak valóban hasznosnak kell lennie.

Bár a kulcsszóeszközök segítenek azonosítani a lehetőségeket, és védőkorlátokat biztosítanak a tartalmi reakciókhoz, nem jelentik a siker titkos fegyverét.

Az értékesítési csapattal való együttműködés a legjobb módja annak, hogy valóban hasznos tartalmat hozzon létre.

4. Mindig tartalmazzon szakértői meglátásokat

A vállalkozások a bevételek növelésével, az ügyfelek segítésével és a növekedés irányításával vannak elfoglalva. 

Ennek eredményeként a tartalomkészítést gyakran prioritáson kívül helyezik, és kiszervezik egy marketingesnek.

Nincs ezzel semmi baj (van egy ügynökségem); A probléma azonban az, hogy a legtöbb vállalkozás nem szán rá időt arra, hogy szakértői betekintést nyújtson visszajelzései mellett. 

Ehelyett hajlamosak beleragadni a nyelvtanba, a hangszínbe és a hangba.

Ez nagy probléma.

Minden tartalomnak egyedi betekintést kell nyújtania a szervezet szakértőitől. Ezt nem lehet kiszervezni. A téma szakértőitől kell származnia.

Ez a különbség egy alapvető, általános poszt, amely az emberek idejét pazarolja, és a valódi gondolatvezetés között, amely javítja az életüket. ( A Google ezt kifejezetten felvázolja.)

Ha egy szakértő beszél az ügyfelekkel szembesülő pontos problémákról és a lehetséges megoldásokról, az kulcsfontosságú ahhoz, hogy tartalmaid kitűnjenek.

5. Vállalj kiszámított kockázatokat

Vállalj kiszámított kockázatokat

Csábító, hogy biztonságosan játsszunk a SEO-val.

A kulcsszókutatás és a tartalommarketing manapság általános megközelítése úgy tűnik…

  1. Futtasd vállalkozásod URL-jét egy kulcsszókutató eszközön keresztül.
  2. Futtasd versenytársak URL-jeit egy kulcsszókutató eszközön keresztül.
  3. Keress nagy forgalmú, alacsony nehézségű kulcsszavakat.
  4. Írj tartalmat ezekről a témákról.
  5. Vár meg az eredményeket.

Vannak, akik megszórhatják vendégposztokkal, linkcserékkel vagy fizetett linkekkel, ha van rá pénzük. De nagyjából ez a SEO másolás és beillesztés stratégia, amelyet sok marketinges használ.

Ahelyett, hogy márkát építenének és megalapítanák jelenlétüket a térben, megállnak a “gyors győzelemnél”. 

Ez nem túl jó.

Ehelyett használd a SEO-t, hogy további betekintést nyerj a közönségedbe. Az üzleti célok, az értékesítési csapatok betekintése és a kulcsszókutatás segítségével kiszámított kockázatokat vállalhatsz, és egyedi eszközöket hozhatsz létre.

Kísérletezz új tartalmi ötletekkel és témákkal. Nézd meg, hogyan reagál a közönség. 

És használd fel ezeket a meglátásokat olyan új ötletekre, amelyek segítségével jobban elérheted a közönségedet.

Így hozhatsz létre valóban hasznos tartalmat, amely rangsorolható – függetlenül a Google algoritmusának frissítésétől.