Oldal kiválasztása

Nem mindenkinek van olyan szerencséje a járványban, mint a maszkkészítőknek, az élelmiszer-szállító cégeknek.

Az offline vállalkozásnak döntenie kellett: vagy gyorsan áthelyezi az összes munkát online, vagy keményen megáll.

De csak az interneten való megjelenés nem elég: meg kell értenie, mit csinál, és a marketing a koronavírus hatására gyorsan változik.

Beszéltünk marketingszakemberekkel arról, hogy mi történik a kontextuális hirdetésekkel, a SEO-val, az azonnali üzenetküldőkkel, az e-mailes hírlevelekkel és a közösségi médiával.

Most pedig tanulni fogsz: hogyan változik a kereslet szerkezete ezekben a csatornákban, hogyan működj velük most, lehetséges-e a marketing szüneteltetése a vállalat károsítása nélkül? milyen munkára jobb pénzt költeni, még akkor is, ha a pénz nem elég.   És azt is – hogy maguk a marketingesek hogyan építették fel munkájukat az önelszigetelődést körülményei között.   Tartalom PPC marketing a koronavírus korában SEO a koronavírussal szemben Messenger marketing és koronavírus SMM marketing a koronavírus korában E-mail marketing a koronavírus időszakában A marketing és a koronavírus. Üzleti tippek PPC marketing a koronavírus korában Milyen változások láthatók jól a PPC-ben és annak teljesítményében? A lehető legtöbbet összefoglalva, a kontextusban a tendencia a következő: a kereslet csökkenése miatt általában a kereslet csökkenése látható, és a keresési hirdetések nagyon csökkentek. Korábban a PPC-ben a keresés és a termékhirdetés volt az értékesítés fő forrása – az emberek keresnek valamit a keresésben, hirdetéseket látnak, vásárolnak. A CCM mindig is segédeszköz volt – a kereslet kialakítása, a márka, a remarketing. A trend már kissé visszatér, de ha megnézzük a karantén utolsó hónapját, akkor a kereslet nagyon visszaesett, minden elsüllyedt a keresésben. Éppen ellenkezőleg, nőtt a CCM-ben. És hosszú ideig a szalaghirdetések és videók váltak a hirdetések forgalmának fő forrásává. Ennek oka az a tény, hogy az emberek torrenteket, streaming szolgáltatásokat használnak, filmeket, sorozatokat, tanfolyamokat néznek, és mindenhol vannak szalaghirdetések. Hosszú évek óta először vált a CCM gyakorlat a kontextus elsődleges forrásává szinte minden fülkében. Ha konverziókról beszélünk, akkor a legtöbb esetben ez kissé visszaesett. Még azt is mondhatnám, hogy a megtérülés nem esett, hanem elhúzódott. Korábban az a személy, aki reklámozásból érkezett, egyszerre vásárolt egyszerű terméket, és néhány esetben összetettebbet. Ez a tölcsér meghosszabbodott, több érintésre van szükség, több embert melegítenek fel. Még fontosabbá vált az e-mailekkel való munka, a csevegőrobotok és a kommunikáció fenntartása más hirdetési csatornákkal. Ha valamelyik vállalkozásban a döntéshozatali időszak 3-4 napos volt, akkor akár 2-3 hétre is megnőhet. Feltételezem, hogy ez a vásárlóerő csökkenésének egyik oldalának tudható be, mert sok ember nyaral vagy munka nélküli. Akinek van pénze, nem siet elkölteni, mert nem teljesen világos, mi lesz holnap. Még azok is elkezdtek kevesebbet vásárolni, akiket valami érdekel és valamit keresnek. Hogyan kezeled a helyzetet? A remarketinget használja annak elkerülésére, hogy elveszítse azokat az ügyfeleket, akik most érkeznek, de még nem állnak készen a vásárlásra? Beleértve a remarketinget, valamint a kommunikációs csatornák összekapcsolását. Sok olyan ügyfél, aki korábban kijelentette, hogy nincs szüksége e-mail kampányokra, közösségi hálózatokra, mindezt összekapcsolja, mert meg kell tartaniuk az ügyfeleket.

E-mail marketing automatizálása

Aktivált levelek beállítása A reklámozáshoz sokan csökkentették költségvetésüket, csak a legtöbb konverziós kérelmet hagyták meg, vagy szűkítették a szolgáltatások körét. Ez megint csak magukhoz az üzleti folyamatokhoz kapcsolódik. Néhány vállalat jelenleg nem tudja eladni szolgáltatásainak vagy termékeinek teljes skáláját. Egyik ügyfelünk, aki injekciókat árusít a szépségipar számára, mindent Olaszországból hoz. Nyilvánvaló, hogy most nem tudnak eladni semmit, és átálltak a kozmetikusok képzésére, és a többit csökkentették. Sok vállalkozásnál ez a helyzet. Sok ember, aki offline üzleti tevékenységet folytatott, online folytatja tevékenységét. Néhány természetesen sajnos teljesen bezárt. A reklám nagymértékben csökken, emiatt a reklámverseny is csökken. A kattintás olcsóbbá válik. És ha készen áll arra, hogy ezzel a hosszú átalakítással dolgozzon, készen áll arra, hogy fogadja azokat a leadeket, amelyekkel együtt kell dolgoznia – most olcsóbban juthat hozzájuk, mint korábban. A válság mindenekelőtt lehetőség, csak meg kell látnia őket. Ha olyan rést választ, amely offline állapotban van és jelentősen csökken, akkor az ügyfelek többsége bezárult vagy szűkült. És ha az ügyfél megtalálja a hasznát ebben a helyzetben annak érdekében, hogy újra formázhassa és folytathassa a munkát a cégben, akkor számára ez most lehetőség olcsó ügyfelek megszerzésére. De hosszabb lesz a döntéshozatali ciklus, mert ezeket az ügyfeleket még fel kell melegíteni. Elvileg szinte bármilyen résen megtalálhatja, hogyan kell ilyen helyzetben dolgozni, ha úgy kívánja. Ahol erre a vállalkozások nem állnak készen – megcsontosodva, esetlenül – számukra ez válság. Például van egy ügyfelünk – egy elit magán óvoda. Tilos volt dolgozniuk, zárva vannak. Az első dolog az volt, hogy éttermet kínáltak a konyhájukból – megrendelésre átalakítva. Vannak oktatóik, pszichológusaik – egy teljes személyzet, és vannak külvárosi ügyfeleik. Felajánlották, hogy tanárokat vesznek fel dajkákként, és ez nagyon népszerű szolgáltatássá vált. Mit mondana, mi a legfontosabb a PPC számára most? Mit hagyjon, mi nélkül lehetetlen? Nehéz egyetemes tanácsokat adni, túlságosan függ a projekt sajátosságaitól. Ha valamire van igény, akkor a keresésben el kell hagynia a témával kapcsolatos fő kérdéseket. Ha valami nem túl népszerű és keresett, akkor érdemes elhagyni a közösségi hálózatokon vagy a KMS-en, például elindítani egy vezető űrlapot a Facebookon. A PPC-ben nincs olyan, hogy a hirdetéseket nem lehet leállítani. Attól függ, hogy a vállalkozás készen áll-e arra, hogy ügyfelek nélkül maradjon. Például van egy kliensünk, aki napelemeket telepít. Most már fizikailag nem tudnak dolgozni, és szolgálatban maradtak, de a reklámot – minimális szinten – azért hagyták, hogy későbbre rögzítsék a jelentkezéseket. Ha a vállalkozás elvileg jelenleg nem működik, akkor nem jelent problémát a reklám leállítása. Hogyan spórolhatunk a kontextuson? Használjon automatikus optimalizálást a hirdetési rendszerekben? Gyakori hiba a kontextusban, amikor a keresést nézzük – a reklám négy sora van, és mindenki az első akar lenni. Valójában a második vagy a harmadik pozícióba kerülhet, és sokkal kevesebbet fizethet, csak olyan jó minőségű hirdetéseket kell írni, amelyek vonzzák az ügyfél figyelmét. Ráadásul vannak nem szabványos célzási módszerek, például érdeklődés szerinti keresésre. Íme egy példa – közvetett jelek alapján választottunk ki egy közönséget, és háromszor csökkentettük az átlagos CPC-t. Ugyanakkor a CTR mutató megduplázódott – 0,19% -ról 0,40% -ra. Figyelembe véve a szolgáltatások sajátosságait – alternatív energia, napenergia erőművek magánházak számára, ezek nagyon jó értékek. Ha optimalizálásról beszélünk, akkor csak a takarékosság kedvéért nem javasolnám az automatikus eszközök használatát. Ritka kivételekkel, mint például az automatikus szabályok – például egy korrekció beállításához, hogy ha a tegnapi eredmények szerint a hirdetés a második helyen áll, akkor csökkentse az ajánlatot. A takarékosság érdekében nem tanácsolom az automatikus eszközök használatát, ritka kivételekkel, mint például az automatikus szabályok. Az automatizálás hosszú távon jól fog működni, és ezeknek a rendszereknek a tanulása időbe telik. Ha korábban nem használták őket, akkor csak 30 napra van szükségük a képzéshez. Ezért most lényegtelen – eleinte a költségvetés éppen ellenkezőleg, nőni fog, és ennek eredményeként egy-két hónap múlva az ügyfél költségei csak csökkennek. Ha a cél a gyors megtakarítás, akkor jobb, ha több időt töltesz, és mindent manuálisan csinálsz, amennyire csak lehetséges. Természetesen, ha van egy boltja, ahol 30 millió tétel van, akkor az automatizálás elkerülhetetlen. De ha kis üzletről van szó, akkor sokkal hatékonyabb lesz kézzel. Ha pedig a szemantika kicsi, akkor nem sok kulcsszó szerepel a reklámban – az egyes kulcsszavakhoz kézzel kell regisztrálnia a hirdetéseit. Ne vezessen mindenkit a katalógusba, ahol az emberek önállóan választják ki a termékeket, hanem minden kérést a megfelelő szűrőhöz vezetnek. Ez természetesen automatizálható, de nem ismerek olyan rendszereket, amelyek ugyanolyan tökéletesen csinálnák, mint egy ember. Hogyan kezeled az önelszigetelést és a szorongást – vannak olyan tevékenységek vagy hobbik, amelyek segítenek elterelni a figyelmedet? Iskolai éveim óta először regisztráltam online játékokba – pszichológiai megkönnyebbülés. Netflix előfizetésem van, továbbképzési tanfolyamokon veszek részt. Elvileg otthon érzem jól magam, mindezt normálisan el tudom viselni. Nehéz volt áttérni a távmunkára a csapattal? Eleinte kicsit nehezebb volt a kommunikációt kialakítani, mert csak bemész az irodába, és nem tudsz kérdezni. Egy-két hétig megszokhattuk, csökkent a munka hatékonysága, de most mindenki hozzászokott a távmunkához. Hogyan változik a PPC marketing a koronavírus időszakában Milyen változások láthatók jól a kontextusban történő reklámozásban és annak hatékonyságában? Felfelé vagy lefelé haladnak a mutatók – forgalom, kattintások, konverziók? Átlagosan a hirdetési teljesítmény romlott a karantén első hetében. Ez az előző időszak nagy számú megrendelés-hozamára és a törölt tranzakciók százalékos növekedésére került. A második héten a mutatók javulni kezdtek, és kezdtek visszatérni korábbi szintjükre. A kereslet 20-25% -kal csökkent. A CPC 5% -kal csökkent. Ugyanakkor megnőttek a konverziók – az emberek többet vásárolnak az interneten. Három fő mutató az egész időszakra: Forgalom (igény). Miután végigvettem az összes témámat, azt mondhatom, hogy átlagosan 20-25% -kal csökkent a kereslet. Semleges témákra összpontosítottam: a szezonalitás minimális változásával ebben az időszakban, és azokra, amelyeket a koronavírus érintett a legkevésbé (kézbesítési szolgáltatások és utazási irodák nélkül). Kattintásonkénti költség. Most arra a következtetésre juthatok, hogy az aukció kissé lehűlt, és a CPC csökkent, a lehívás 5% -os szinten van. Igen, kevesebb a keresési lekérdezés, ezért megnőtt a verseny a felhasználóért. De a piacon is kevesebb szereplő van, a többiek pedig csökkentik az étvágyukat, bár egyesek éppen ellenkezőleg, aktívabbak lettek. Átalakítás. De ez a szám nőtt. Néhány ember, aki az interneten választ, majd offline vásárlásra indul, azonnal online vásárolni kezdett. Itt nem tudok objektív következtetést levonni az átlagos mutatók változásáról, mivel a karantén kezdete óta számos projektnél azonnal megváltoztattam a menedzsment stratégiáját. De a projektek többsége történelmi rekordokat dönt a bevételek vagy a konverziók száma tekintetében. És ez változatlan, vagy akár csökkentett költségvetéssel rendelkezik a korábbi időszakokhoz képest. De azt is érdemes megjegyezni, hogy sok helyen az átlagos ellenőrzés erősen csökkent. Hogyan alkalmazkodik a helyzethez? A karantén előtt pedig a kedvenc automatikus stratégiáim a Google Ads szolgáltatásban a cél-megtérülés és a cél-CPA voltak. A karantén kezdetével, mivel az offline kapcsolat megszűnt, a legtöbb keresési hirdetési kampányban rájuk váltottam. Ezen automatikus stratégiák megfelelő kezelésével maximális eredményt érhet el. És itt sok szakember és ügyfél téved, amikor azt mondják, hogy az automatikus stratégiák önmagukban működnek, és a legfontosabb egy kampány felállítása és létrehozása. Szüksége van a napi megfigyelésre, elemzésre, a következtetések rövid időn belüli levonásának képességére, és ami a legfontosabb – a helyes döntések meghozatalára. Ismételten előfordultak olyan esetek, amikor néhány pontos kiigazítás + 100% -ot vagy + 200% -ot adott ugyanannak a kiadásnak a jövedelméhez. Ez különösen igaz a karantén összefüggésében. Jelentősen csökkent a reklám- és videóaktivitás, és lehetőség szerint újra elosztották a forrásokat a keresési és a reklámkampányok kereskedelmére. A médiaaktivitást csak akkor fokozták, ha az ügyfélnek valóban volt USP-je, amire a versenytársaknak akkoriban még nem volt. A legtöbb projekt esetében a lehető legmagasabb hatékonyságot tűzték ki célul itt és most, mivel esetükben a holnap nem biztos, hogy nagy veszteségekkel jár. Itt inkább az ügyféllel szinkronizáltam, hogy megértsem a jelenlegi helyzetet és képességeit. Aztán rugalmasan kezelte a napi kiadásokat. A tervezett havi költségvetések háttérbe szorultak. A karantén kezdetének körülményei között rendszeresen figyelemmel kell kísérni az eredményeket és gyorsan meg kell hozni a döntéseket. Érdemes-e teljesen leállítani a kontextussal végzett munkát, és milyen esetekben? Ha nem, akkor hogyan lehetne minimális károkkal csökkenteni a kontextuális hirdetések költségvetését? A kontextus szerinti reklámmal való munkát csak vészhelyzet esetén lehet abbahagyni, amikor az árukészlet megszűnt, a termelés leállt, vagy nincs mód az áru kiszállítására (bár ilyen körülmények között viszonylag sikeresen kellett dolgoznunk). A legtöbb projektnek költségvetést kellett csökkentenie. És itt nem javasolnám a kevésbé hatékony hirdetési kampányok, hirdetéscsoportok, kulcsok letiltását vagy egyszerűen egy hirdetési kampány költségkeretének csökkentését. A következőket ajánlom: Ne használja a “Maximális kattintásszám” automatikus stratégiát, mivel az egyáltalán nem kapcsolódik a jövedelemhez és a konverziókhoz. Célszerű, hogy ne használja a „Maximális konverziók” és a „Maximális konverziós érték” elemeket, mert ezek hatékonysága alacsonyabb, mint a „Cél ROI” és a „Cél CPA”. Ha mégis úgy döntött, hogy alkalmazza őket, akkor csökkentse a hirdetési kampány napi költségkeretét a szükséges szintre. Ha kézi ajánlattételt használ, akkor először az ajánlatokat kell csökkentenie, nem pedig a hirdetési kampány napi költségkeretét. Csökkentse a cél-CPA értéket a cél-CPA automatikus stratégiához. Növelje meg a megtérülés megtérülését a megcélzott ROI automatikus stratégiájához. Kerülje el vagy minimalizálja a költségkeret miatt elveszett megjelenítéseket. Ha továbbra is nagy, akkor ez azt jelenti, hogy nem dolgozott ki eléggé 3-5 pontot. Hogyan készülsz ki a válságból? Van-e olyan terve az ügyfelekkel kapcsolatban, amelyeken a karantén feloldásakor elkezd dolgozni? Az offline üzletekkel rendelkező ügyfelek számára a médiatevékenység folytatását tervezem, de egy frissített rövid távú stratégiával a régi már nem fog jól működni. A többi projekt esetében azt tervezem, hogy fokozatosan visszatérek a karantén előtti munkatervhez. A tervek szerint növelni kell az online részarányt a teljes értékesítésben, összehasonlítva a karantén előtti időszakkal. Mivel a közönség, amely nem használta az internetet, kénytelen volt ezt elkezdeni, és ennek egy bizonyos része részben vagy véglegesen az online értékesítésbe kerül kényelem vagy szokás miatt. A közönség többi része növeli online vásárlásaikat. De nem minden olyan jó az interneten. A karantén okozta válság miatt a lakosság jövedelme és így vásárlóereje jelentősen csökkent. Az általános értékesítés jelentősen csökken. Az offline üzletek megnyitása után az online jövedelmezőség és az átváltási arány is csökken. Korábban a kontextuális reklámozás területén nem volt ilyen időszak. Itt úttörőnek kell lenned, ezért messzemenő stratégiákat létrehozni nem érdemes, inkább a helyzetnek megfelelően kell cselekedned. Az utolsó kérdés nem a munkáról, hanem az életről szól. Hogyan kezeled az önelszigetelést és a szorongást? Vannak olyan tevékenységek vagy hobbik, amelyek segítenek elterelni a figyelmét? Szerintem itt minden nagyon egyedi. Magam számára úgy döntöttem, hogy a lehető legtöbbet mozgósítom a válság időszakában, és megpróbálom a kollégáimat is erre ösztönözni. Kijutni ezek után, nemcsak minimális veszteségekkel, hanem lehetséges akvizíciókkal is. Este  20:25-kor írom ezt. A munkaterhelés körülbelül 50% -kal nőtt, de ezt kompenzálom azzal, hogy fő hobbim a munka. Ebben a helyzetben könnyebb így élni, és az eredmény jobb. A szorongás elmúlt. A koronavírusról szóló hír már elfáradt. Kicsit aggódik a bizonytalanság azzal kapcsolatban, hogy globális életünk hogyan változik globálisan az elkövetkező egy-két évben. Kiegyenlítem az élő kommunikáció hiányát a munka közbeni és a munkaidőn kívüli kommunikációval, valamint az emberi kommunikációval. Tévéműsorok, filmek, könyvek, Youtube – mint korábban, csak kicsit gyakrabban. Ki kell találnunk, hogyan lehet növelni a fizikai aktivitást. Úgy gondolom, hogy minden válság vagy karantén jó alkalom arra, hogy kihívást tegyen magának. És nézze meg, mit ér és mire képes valójában. Ez egyfajta lakmuszpróba mindegyik szakmai és emberi tulajdonságainak meghatározására. SEO a koronavírussal szemben Hogy áll a SEO? A legtöbb esetben csökken az organikus forgalom. Sőt, a pozíciókat tekintve lehet, hogy a webhely jól jár, de a forgalom drámaian csökken. Kevesebb a kereslet a SEO iránt, de ez ismét a terméktől függ. A forgalom mindenben csökken az üzleti szolgáltatásokkal kapcsolatban – ha például bútorokról van szó, akkor a kereslet nem sokat esett. Ami a népességet illeti, valahol nő, de a réstől függ. Általában kevesebb a kérés. Ennek következtében a helyek megereszkedtek a forgalomban, még akkor is, ha pozícióik növekedtek. Mit mondana, mi a legfontosabb SEO jelenleg? Lehetséges-e teljesen leállítani a munkát? A SEO munka egy-két hónapos leállítása semmit sem fog eredményezni. A SEO-ban a késleltetett hatás, ellentétben a kontextussal – abbahagyja a munkát és tovább növekszik, és csak ezután kezd zuhanni. Ha most abbahagyja, a hatás később lesz, amikor a karantén véget ér. Tavaly volt egy ügyfelünknél. Sokat csökkentette a költségvetést, mert havi 20% -os folyamatos növekedés volt tapasztalható, ellentétben az ajánlásunkkal, miszerint lesz esés. Néhány hónapon át tehetetlenséggel tovább nőtt, majd eljött az ősz – a bútoripar szezonja, és zuhanni kezdett, és csak most egyenlít a tavalyi szintre. Ha az üzlet továbbra is működik, és ügyfelekre van most szükség, akkor a reklám nem állítható le. Akkor hogyan lehet spórolni a SEO munkáján? Vannak ingyenes oldalak, könyvtárak, ahová ingyen eljuthat, és ingyenes linkeket tehet fel, jó cikkeket írhat oda. Ha nincs pénz, akkor a költségvetés jó része így optimalizálható. Ha a vállalat nem tartalommal dolgozik, akkor negatív irányba eshet. A tartalom sokat segíthet a SEO-ban, és sokkal olcsóbb, mint a linkek vásárlása és a technikai optimalizálás. Ha a webhelyet soha nem népszerűsítették, nem volt audit, és sok hiba van a kódban, akkor egyetlen link sem segít. Ha korábban már dolgozott az oldallal, és most csak csökkentenie kell a költségvetést, akkor kevesebb linket vásárolhat, vagy olcsóbb és ingyenes forrásokat kereshet. Fordítson nagyobb figyelmet a tartalomra – új cikkek közzétételével több kulcsszót és további keresési lekérdezést fed le. Például, ha laptopokat árul, akkor írja be a következőket: “Hogyan tisztítsuk meg a laptopot”, “Hogyan válasszunk laptopot a játékokhoz” stb. Egy személy információt keres – bekerül egy cikkbe, tanácsokat olvas, feliratkozhat egy hírlevélre, közösségi hálózatokra, törzsvásárlójává válik. Így jelentősen csökkentheti SEO költségkeretét. Vagyis azoknak a kisvállalkozásoknak a tulajdonosai számára, akik „egy mindenkiért” – maguk hirdetést hoznak létre és szövegeket írnak -, ha most nincs pénz és kevés megrendelés, akkor jobb erre koncentrálni: szövegeket írni, weboldallal dolgozni? Programozó nélkül nem lehet a weboldal minőségére koncentrálni – költségvetés szükséges a programozó számára. Ha van időd, elkezdhetsz cikkeket írni, ehhez kapcsolhatod a menedzsereket, ha most nincs értékesítés. Keressen különféle hivatkozási forrásokat. Ha túllép a kontextuson és a SEO-n, és általában a marketinget választja, akkor az affiliate rendszer nagyon jól működik. Olyan partnereket kell keresnie, akik hasonló kategóriákban dolgoznak, de nem versenyeznek veled. Bármely vállalkozásban találhat partnereket, akik hajlandók megosztani közönségüket. Számos webhely tárolja a partnerek ajánlatát – ez a linkek és az ügyfelek megszerzésének forrása is. Szoktunk szokásos eszközökben gondolkodni – például e-mail, SEO, SMM , PPC. De a valóságban a marketing sokkal szélesebb, sok hely van a kreativitás számára. Túllépnünk kell ezen eszközökön, alternatív utakat kell keresnünk. Most, amikor szűkös a költségvetés, itt az ideje kitalálni, hogyan lehet ingyenes vagy minimális költségkerettel szerezni az ügyfeleket. Milyen változásokat lát most a SEO-ban? Van-e átlagosan dinamika, vagy erősen függ az ügyfelek tevékenységi körétől? Ha a webhelyek szempontjából beszélünk arról, hogy a SEO hogyan működik számukra a válságban lévő ügyfelek vonzásának csatornájaként, akkor itt minden nagyban függ attól, hogy a vállalat szolgáltatást nyújt-e vagy árut ad el. A termékterületeken 20–80% -os növekedést tapasztalunk (a réstől függően) és 15–30% -kal – az alkalmazások konverziós arányának növekedését. De a válság negatív hatással volt a szolgáltató oldalakra a keresési forgalom szempontjából. Nem minden vállalkozásnál, de a legtöbbnél. Láttam a legnagyobb csökkenést a keresési forgalomban az utazási iparban (57% -os csökkenést), a legnagyobb növekedést pedig az élelmiszer-szállítás és a futárszolgálatok terén. De globálisan nőtt a keresési forgalom. Karantén körülmények között az emberek kénytelenek online vásárolni. Hogyan alkalmazkodik a helyzethez, elsajátított-e néhány új megközelítést, új eszközt? Ez befolyásolta az eredményeket? Mit tanácsolsz más marketingeseknek? Számos egyedi ajánlatot dolgoztunk ki ügyfeleink számára, amelyek segítenek az üzleti életben a karantén ideje alatt.  A SEO promóción kívül az ólomképzés további forrásaként összekapcsoljuk az ár aggregátorokat. Az információs tartalomra kezdtünk összpontosítani, különösen azokban a vállalkozásokban, ahol csökkent a kereslet. Így közönségeket alakítunk ki a célközeli információs kérelmekhez, amelyeket a karantén lejárta után alkalmazásokká alakítunk át. Például egy utazási iroda számára írhat egy sor anyagot, “hol pihenhet ősszel”. Más marketingszakembereknek elsősorban azt szeretném tanácsolni, hogy javítsák az ügyfélszolgálatukat, és tegyenek maximális figyelmet az ügyfelekkel szemben. Ilyen helyzetben, mint most, még senki nem volt. Ne hagyja egyedül az ügyfeleit vele. Ha úgy látja, hogy az ügyfelek számára más leadgeneráló csatornákról lehet megrendeléseket vonzani, mindenképpen ajánljon fel és segítsen annak megvalósításában. Mikor kellene abbahagynia a SEO-val való munkát? Ha nem, akkor milyen munkát kell hagyni? Talán van néhány ingyenes SEO promóciós módszer, amelyet használ? Erősen nem ajánlom a SEO leállítását – ennek a csatornának kumulatív hatása van. És ha abbahagyja, akkor a versenytársak megkerülik, és a kezdetektől fogva el kell kezdenie. Ha nem lehetséges az optimális költségvetés megtartása, akkor azonnali kiigazításokat végezhet a kiadási oldalon De mindez külön-külön, egy SEO szakember ajánlására. Ezenkívül a SEO keretein belül vannak olyan feladatok, amelyeket saját maga is elvégezhet, ezzel spórolva a költségvetését. Például felajánljuk ügyfeleinknek, akiknek több szabadidejük van a karanténban, hogy szakértő cikkeket írhassanak. Hogyan készülsz ki a válságból? Terveznek-e olyan ügyfeleket a SEO-val kapcsolatban, amelyeket a karantén feloldásakor kezd el kidolgozni? A karantén ideje alatt sok vállalat rájött, hogy be kell lépniük az online piacra. És ha most többnyire gyors eredményeket nyújtó szolgáltatásokért (célzott reklám) keresnek bennünket, akkor karantén után ezek a vállalatok a SEO-ba fognak fektetni, mint a legígéretesebb csatornába a potenciális ügyfelek megszerzéséhez. Készen állunk erre, és már most elkezdünk személyes stratégiákat készíteni ügyfeleink számára, hogy elkezdhessék a SEO-t. Eleinte, mint mindenki más, nehéz volt alkalmazkodni az új körülményekhez. A karantén továbbra is korlátozás. És mindenki boldogtalan, ha valamiben korlátozott. De ahogy rájöttem, miért van erre szükség, kezdtem természetesnek venni. A szabadidő tekintetében az a paradoxon, hogy kevesebb lett. Magam is meglepődtem, de valójában sokkal többet kezdtem dolgozni otthon. De amikor van egy szabad percem, a családommal töltök időt, szakirodalmat olvasok. Vagy csinálom a közösségi hálóimat. Messenger marketing és koronavírus Milyen változások láthatók a különböző területeken működő hírvivőkben? Csökken a kereslet? Kényszerű bezárás következtében néhány vállalkozás nem engedhette meg magának, hogy marketing költségvetését azonos szinten tartsa. Ennek megfelelően egyesek felfüggesztették a munkát a hírvivőkkel, valamint bármely más vezető generációs csatornával. Ennek oka nem is az, hogy a cégeknek nincs pénze. De az is, hogy a karantén idejére történő bezárás miatt nincs mit eladni, ha az üzlet offline szolgáltatásokkal van kapcsolatban. Azokban a projektjeimben, amelyeket nem zártak le, semmi sem változott sokat. Hogyan alkalmazkodik a koronavírus és a válság helyzetéhez? Ebben a részben minden releváns marad. Ha van rá módod, akkor talán itt az ideje elkezdeni az automatizálást, és például akár részben is cserélni a menedzsereket chatbotokra. Ez természetesen nem teljes értékű csere, hanem egy apró lépés az egyszerűsítés és a beépített automatizált rendszer miatt fokozott hatékonyság felé. Fedezze fel a chatbotot Építsen automatikus értékesítési csatornákat, és válaszoljon a felhasználók kérdéseire chatbottal. Hozzon létre egy csevegőrobotot Az előfizetők vonzása szintén fontos. Akinek nagyobb a bázisa, abban könnyebb lesz ebben a helyzetben. Építhet egy hosszú távú tölcsért, és kapcsolatban maradhat a bázissal, és eladhatja neki, bármi is történjen. Tehát azoknak, akik korábban még nem foglalkoztak az azonnali üzenetküldőkkel, itt az ideje összekapcsolni őket, és elkezdeni egy adatbázis építését. Éppen egy olyan szolgáltatást kínálunk, amelynek célja a probléma megoldása. Érdemes-e teljesen leállítani a futárok tevékenységét, ha a társaság nagyon szűkös a pénzzel? Ha nem, akkor hogyan lehet csökkenteni a csatorna költségvetését minimális károkkal? A lead létrehozása, a forgalom és a konverziók tekintetében minden ugyanaz, mint a célzott hirdetésekben és más leadgen csatornákban. Ha az üzlet bezárt, akkor nincs értelme forró ólom-okat generálni. De maguk a hírvivők különböző módon használhatók. Például egy tölcsérnek nem kell gyorsan eladni. Hosszú és hosszú munka lehet bevonni, bemelegíteni, együttműködni nemcsak a potenciális ügyfelekkel, hanem a meglévő ügyfelekkel is. Van értelme fenntartani egy ilyen tölcsért, függetlenül attól, hogy a vállalkozás most működik-e vagy sem. Amikor a cég újra kinyitja kapuit, képes lesz eladni ugyanazoknak az embereknek – senki sem feledkezett meg róluk, kommunikáltak és fenntartották a kapcsolatokat ebben az egész időszakban – ez fontos. Nem javaslom a munka leállítását az azonnali üzenetküldőknél – mi értelme van, ha chatbot fut ott. De ha a rendszer kiépített és tökéletesített, és a vállalkozás leáll, költségvetés-csökkentésként felfüggesztheti a vállalkozóval folytatott munkát. Ebben a helyzetben ez egy normális döntés. Ha egy vállalat úgy van konfigurálva, hogy futárszolgálattal dolgozzon, akkor továbbra is fogadhatja az előfizetőket – támogatás nélkül is, még felfüggesztett hirdetési kampányok módjában is. Van-e olyan terve, amelyen a karantén feloldásakor elkezd dolgozni? Nem tudni, mikor szüntetik meg a karantént, és általában mi fog történni ezen a ponton. A felszínen maradás érdekében újjáépítjük magunkat más ügyfeleknek, akik továbbra is dolgoznak. Ha minden jól megy velük, akkor nincs értelme karantén után elszakadni és újakat keresni. Hogyan kezeled az önelszigetelést? Mi segít elterelni a figyelmét? Félelmetes kérdés. Minden vállalkozás és hobbi végtelen munkakörré változott. Az egyetlen dolog, amit tettem, abbahagytam a zavaró hírek, értesítések és bejegyzések olvasását. Leiratkoztam mindenről, ami megzavarta a belső békémet, és az aktuális ügyekre összpontosítottam. Most normális munkakörülményeim között élek, mintha mi sem történt volna. Lehet, hogy nem helyes, de legalábbis produktív. Nagyon szeretnék kimenni, valahova. Nem vagyok nagyon elégedett azzal, hogy otthon kell maradnom, de ez adott, semmit nem tehetsz ellene. SMM marketing a koronavírus korában Mi a dinamika az SMM marketingben a koronavírus időszakában a különböző iparágakban? Hol jó, hol rossz? Ügynökségünk Magyarország egész területén ügyfelekkel dolgozik, sok B2B van, vannak B2C-k is. Minden rossz azok számára, akiket érintett az offline bukása. Ha az offline állapot bezárt, akkor az egész vállalat leállt, és az SMM is. Például valahogy maguk kezelik a fiókot, csak valamilyen tartalmi tevékenységre van elég erejük. És a reklám szerint senki sem jön hozzájuk, és nem tudnak dolgozni, és nem is hirdetnek. Azok, akiket eltiltottak a munkától, és akik nem fogadhatnak ügyfeleket az irodában, szinte nullára csökkentették a közösségi hálózatokon és más forrásokban történő hirdetést. És valaki éppen ellenkezőleg, növelte. Milyen változások vannak a karanténidő alatt folytatódó kampányok forgalmában? Egyes kampányokban megnőtt a forgalom, de ez annak köszönhető, hogy az aukció ingyenes lett. Ezenkívül a Facebook jelenlegi kattintásonkénti költsége többször csökkent – egyszerűen azért, mert sok versenytárs távozott. Az ár csökken, a kattintások száma nő és a forgalom ennek megfelelően növekszik. Általában valahol nőtt, valahol csökkent. Most minden attól a területtől függ, ahol dolgozik. Ha elég fájdalommentesen tudja formázni magát online, akkor a csökkentések minimálisak lesznek, növekedés lesz. Vannak-e olyan lépések, amelyeket az ügyfelek számára tesz a helyzet kapcsán? Adaptáltad a formátumokat, teszteltél valami újat? A közösségi hálózatok nem találtak ki valami alapvetően újat a reklámozásban, az eszközök változatlanok maradtak. Mindig aktívan támaszkodtunk az elemzésekre, minden hirdetési kampányt felülvizsgáltunk és teszteket végeztünk. Most a megközelítés ugyanaz maradt. Hogyan kezeljük a tartalmat most? Érdemes kevesebbet vagy többet posztolni, és érdemes-e felbuzdulni a helyzetre? A karantén és az elszigeteltség kezdetén voltak stratégiák a tartalom felzárkóztatására – az emberek otthon maradnak, voltak olyan fröccsenések, amelyeket az emberek többet olvastak. Általában jobb, ha nem csökkenti a bejegyzések számát, és jobb minőséget nyújt. Ha a hirdetési költségkerete alacsonyabb, akkor koncentráljon a tartalomra. Az SMM kevésbé a közvetlen értékesítésről szól, inkább a kapcsolat kiépítéséről a felhasználó és a márka között, és ebben a tartalom játszik elsődleges szerepet. Ha elveszíti a tartalmat, akkor a kapcsolat megszakad. Ha kerüli a koronavírusról szóló tartalmat, az képmutatásnak tűnhet – mintha elhúztuk volna magunkat a helyzettől. Érdemes erről beszélni a cég munkájának összefüggésében. Ha új szolgáltatás indul, távolítsa el a biztonsággal kapcsolatos kifogásokat: minden kliens után fertőtlenítünk, fertőtlenítőszert használunk, befektetünk a vírus elleni küzdelembe. Bármi, ami a járvány biztonságával kapcsolatos. Van-e lehetőség pénzt megtakarítani a közösségi médiában? A fizetett promócióban spórolhat azon, ami jelenleg nem hoz eredményt – csökkenthető. A konverziók szempontjából mindent most aktívan az elemzéshez kell kötni. Megvizsgálja a végpontok közötti elemzést – vajon a kampány további konverziókat hoz-e Önnek az átállás és az alkalmazás után. Ha valahol az eredmények jelentősen csökkentek, akkor ezt ki kell kapcsolni. A tartalom pedig kis időt vesz igénybe, különösen, ha a vállalat kezdetben helyesen közelítette meg az alkotását – van tartalmi stratégia, tartalmi terv stb. Ha mindez megvan, akkor semmi sem akadályozza meg abban, hogy mindezt egy alkalmazottnak adja át, aki most otthon ül egy távoli helyen, hogy kész terv szerint írjon. Ha van stratégiád, akkor nem nehéz tovább írni, és nem is olyan drága. Hogyan kommunikál az ügyfelekkel, ha pánikba esnek, és csökkenteni akarják a költségvetést és le akarják állítani a munkát? Mindent elmagyarázok, megmutatom a grafikont. Ha további ügyfeleim vannak, akik továbbra is dolgoznak, névtelen adatokat mutatok – folytattuk ezt és megkaptuk ezt az eredményt. Az ügyfél jobban megérti a helyzetet valós számokban. Akkor a pánik sokkal inkább véget ér. Van-e megértése arról, hogy mi lesz az SMM-mel, ha a koronavírus helyzete véget ér? A karantén feloldásakor valószínűleg megnő a kereslet. Csinálsz valamit ebben az irányban? Valóban megnő a kereslet, de az önszigetelésből származó üledék sokáig megmarad. Az SMM nem megy sehova, és valószínűleg még növekedni is fog, mert mindenki rájött, hogy az online nem valami távoli és felesleges dolog, hanem működőképes és hasznos. A verseny növekedni fog. A kereslet változásának gyakorisága, az ügyfél kéréseinek változása. A koronavírus hatása alatt végzett munka megközelítései pedig nem változtak – különösen azok, amelyek valós profitot hoznak, és nem üres forgalmat. De a fokozott verseny miatt nagyobb figyelmet kell fordítani a számításokra, az elemzésre. Azt javaslom azoknak a kollégáknak, akik a Facebook-al és az Instagram-al dolgoznak, hogy ne csak szakembereinkre koncentráljanak, hanem kövessék a külföldieket is. Néhány technikájuk eltér a megközelítésünktől és minőségi eredményeket mutat. Van-e értelme egy SMM-nek vagy egy ügynökségnek új ügyfeleket keresni most? Vannak olyan ügyfeleim, akik nem akarnak most dolgozni, majd aktív promóciót terveznek. Most mindannyian befagyasztották az üzletet, de megértik, hogy akkor nemcsak online, hanem offline is fellendülés lesz. Néhányan bezártak – újak nyílnak meg, valahogy túl kell élni. Az SMM itt ugyanolyan jó, mint a többi eszköz. Van értelme előzetes megállapodások megkötésére. Van idő beszélgetni az ügyféllel, megismerni a part fontos pontjait. Hogyan kezeled az önelszigetelést? Nehéz? Egyedül elszigeteltem magam a lakásban. Korábban introvertáltnak tartottam magam, de 30 nap után már észrevettem, hogy minden nap olyan, mint az előző. Az első héten 10-kor keltem, ültem a számítógépnél, 22-kor keltem, hétvégén dolgoztam. Most minden számomra egyértelműen fel van építve – megpróbálom a menetrendet betartani. E-mail marketing a koronavírus időszakában Milyen változások láthatók jól az e-mail csatornán? Az előfizetések katasztrofálisan alacsony szintre csökkentek, mivel közvetlenül függenek a forgalomtól, ami most lényegében nincs, mert az oldal felfüggesztette fő funkcióját. Ami magát a csatornát illeti, a nyitások majdnem megkétszereződöttek a levelek gyakoriságának hirtelen csökkenése miatt. A CTOR (click-to-open arány) szintén növekedett, annak köszönhető, hogy az embereknek friss információkat kell kapniuk. Igazán hasznos tanácsokat adunk azoknak, akik karanténban vannak. Jelenleg a csatorna fő feladata, hogy tartsa a kapcsolatot az ügyféllel, és ne adjon hamis reményeket. Ezért az egyetlen dinamika, amely fontos számunkra, a leiratkozás és a fennmaradó “élő” felhasználók száma. Ez a feltételes nyitás az elmúlt 60 napban van. Nehéz most a szállítással. Nos, ennek megfelelően javítottunk egy kis együttműködést az ügyfélszolgálattal és más országok kollégáival. Úgy tűnik számomra, hogy az új eszközök a költségvetési megszorítások kapcsán most nem túl relevánsak, mivel a forgalom biztosan nem fog kifizetni, és már régen kiválasztottuk és teszteltük a kommunikációs eszközöket. Talán helyénvaló valamiféle belső eszköz kifejlesztése a jelenlegi helyzet valóságához. Azt tanácsolom másoknak, hogy ne álljanak meg és ne essenek pánikba, a helyzet így vagy úgy megoldódik, és a márka vagy életben marad, vagy sem. A fő feladat most egy nagy terv elkészítése a nagyvilágba való visszatéréshez, valamint az ügyfelek és a csapat visszajelzésének fenntartása. Senki sem tudja, mit kell tennie, ezért itt az ideje, hogy rendet tegyen, és átgondolja a karanténból való kilépés lépéseit. Érdemes teljesen leállítani az e-mail kampányokat, ha nincs pénz? Ha nem, hogyan csökkentheti a levelezési költségvetését minimális károkkal? A “minden leállítása” olyan, mint egy fagyasztószekrény leállítása. Fontos, hogy az ügyfelek tudják, hogy élsz és irányítod az oldaladon. Ezért a helyzet frissítésével az információs összefoglalókat és a rendszeres értesítéseket nem lehet megállítani. Mindannyian megtanultuk, hogyan kell mosni a kezünket, és meghallgattuk az összes vezérigazgatót, így ha van valami konkrétja, akkor írjon róla. Mi van, ha nincs költségvetés? A válasz a legegyszerűbb: tárgyalni a vállalkozókkal, tisztázni velük a halasztásokat és a helyzetből való lehetséges kiutakat. Itt általában mindenki egy csónakban van, és nem valószínű, hogy nem találkoznak veled. Ezzel nem volt problémánk, de a kezdetektől fogva gondosan közelítettük meg választásukat, és ők a legjobbak velünk. Hogyan lehet megjósolni a válságból való kiutat? Van-e olyan terv, amelyen a karantén feloldásakor elkezd dolgozni, amikor az emberek újra “élni” kezdenek? Természetesen nem mi vagyunk a kormány, de van egy szakaszos tervünk. Először belső kommunikációt tervezünk emlékeztetőkkel, miszerint az utazás ma szükségszerűség, nem szórakozás. És akkor a helyzet kialakulásával már megtervezzük az akciókat és további tevékenységek elindítását. A marketing és a koronavírus. Üzleti tippek Hamarosan a piac újra feloszlik, és nem a gazdagok profitálnak belőle, hanem a messze látók. Íme négy utolsó tipp a koronavírus-válság túléléséről. Amire korábban nem volt ideje Ha kevés az ügyfelek száma, és sok az idő, akkor feltárhatja az összes befejezetlen ügyet. Tegye rendbe CRM-jét, rendezze a dokumentumokat, olvassa el a könyvek listáját, nézze meg a halasztott webes szemináriumokat. A válságnak vége lesz, és jó ütemben friss elmével térhet vissza a munkához. Keresse meg a növekvő ügyfeleket Egyesek számára a válságban: növekszik az áruszállítás, a gyógyszerek, az online oktatás. Ha teheti, váltson ezekről a területekről a vállalatokra. Vagy próbáljon meg tárgyalni az együttműködésről azokkal, akik karantén után folytatják a munkát. Tegyen válságellenes javaslatokat Ön és ügyfelei ugyanabban a hajóban vannak, ha összetörnek, akkor nem lesz senki, akivel együtt dolgozhatna. Engedje meg a válság idején a kényeztetést. Tervezzen csomagszolgáltatásokat a minimálisan szükséges munkával – például weboldal és elemzési beállítás, SEO marketing tréning, tartalmi specifikációk. Valami, ami segít az ügyfeleknek a legalacsonyabb költségek mellett maradni. Ne essen pánikba, próbáljon szisztematikusan gondolkodni és megtervezni a kiutat a válságból.