Számos különböző típusú tartalom használható márka népszerűsítésére és új ügyfelek megtalálására

Íme néhány elterjedtebb típus

A marketingesek számára továbbra is a tartalom a király. 

Értéket biztosít a célpontok számára, segít abban, hogy szakértővé váljon a szakterületén, növeli a forgalmat, és megmondja a keresőmotoroknak, hogy miért érdemes magasan rangsorolnia webhelyet.

De melyik a legjobb tartalomtípus? Valószínűleg 12 különböző választ kapna, ha megkérdeznél egy tucat marketingest.

Egyesek a blogokra esküsznek, míg mások azt állítják, hogy az infografika a legjobb módja az expozíció létrehozásának. Az e-könyvek nagyszerű módja annak, hogy megalapozd tekintélyedet, míg a mémek az organikus megosztásokat ösztönzik.

Minden tartalomtípusnak más erősségei és gyengeségei vannak. 

Az egyes ajánlatok egyedi előnyeinek megértésével összefüggő tartalommarketing -stratégiát alakíthatsz ki az igényeidnek megfelelően.

Ebben a cikkben 16 fajta marketingtartalmat veszünk szemügyre, elmagyarázom, hogyan használhatod ezeket a céljaid eléréséhez, és megadom azt a tudást, amelyre szükséged van ahhoz, hogy nagyobb feltűnést kelts a marketingeddel.

Miért fontos a tartalommarketing?

Miért fontos a tartalommarketing?

A világ digitálissá vált. 2022 júliusában világszerte 5,03 milliárd ember használta az internetet. Ez azt jelenti, hogy a világ népességének 63,1%-a megérkezhet a webhelyedre.

Az okostelefonoknak köszönhetően az internet a szórakozás, a vásárlás fő forrásává vált, függetlenül attól, hogy hol tartózkodsz.

Ezt szem előtt tartva nem meglepő, hogy a Pew Research Center tanulmánya szerint az amerikai felnőttek 31% -a számolt be arról, hogy „majdnem folyamatosan” online tartózkodik.

Minden sikeres digitális marketingkampány szíve a tartalommarketing, ami számos előnnyel jár!

Többek között:

  • Bizalom kiépítése a közönségben.
  • SEO erőfeszítések javítása.
  • Bemutatja szakértelmet.
  • Segít megőrizni márkája hírnevét.
  • A közösségi megosztások ösztönzése.
  • A konverziós arányok javítása.

Ráadásul ez az egyik legköltséghatékonyabb módja annak, hogy új érdeklődőket vonz, mivel gyakran több munka nélkül is újra hasznosíthatod a tartalmat, hogy nagyobb nyilvánosságot kapj.

Természetesen nem minden tartalom arat azonos szintű jutalmat. A keverék a vállalkozás sajátosságaitól és a céljaitól függ, de bizonyos típusok elengedhetetlenek.

16 alapvető tartalomtípus

1. Blogok

1994 óta, amikor Justin Hall megalkotta a legelső weblogot , vagy blogot, ahogyan ez vált ismertté, a blogírás a sikeres tartalommarketing sarokköve.

A blogok nagyszerű módja annak, hogy rendszeresen új tartalmat adjon hozzá webhelyhez. A blogok sokoldalú, alacsony költségű és gyakran örökzöld módjai az organikus forgalom növelésének.

Hosszú formátumuk lehetővé teszi, hogy a célkulcsszavakra és a közönség számára fontos témákra összpontosítson.

A blogok fontos szerepet játszhatnak a SEO stratégiájában is.

Hosszaságuk ( az átlagos blogbejegyzés 1500-2500 szó ) sok információval látja el a Google keresőrobotjait a tartalomról, ami viszont segít meghatározni, hogyan segít a keresési lekérdezések megválaszolásában.

Annak érdekében, hogy blogbejegyzései a lehető legnagyobb forgalmat generálják, és a kívánt eredményeket érjék el, győződjön meg arról, hogy:

  • Embereknek írták – nem keresőmotoroknak.
  • Használja a célzott kulcsszavakat.
  • Betöltési sebességre optimalizálva.
  • Magas jogosultsággal rendelkező webhelyekhez kapcsolódik.
  • Használjon fejléceket a hatékony áttekintéshez.

És ne felejtsd el a hosszú farkú kulcsszavakat. Ne feledd, minél részletesebb egy blogbejegyzés, annál valószínűbb, hogy meghozza a kívánt forgalmat.

Ráadásul ez egy nagyszerű módja annak, hogy megmutasd márkád személyiségét.

2. Esettanulmányok

A megcélzott ügyfeleidnek konkrét problémájuk van. Marketingesként a célod, hogy megmutasd nekik, miért a Te vállalkozásod a legjobb válasz az említett problémára.

Ehhez nemcsak azt kell bizonyítani, hogy szakértője vagy a területnek, hanem azt is, hogy a megoldása valóban működik. Ennek egyik legjobb módja az esettanulmányok elvégzése.

Az esettanulmányok valós forgatókönyvet adnak a közönségnek, amelyben valaki hozzá hasonlóan a Te lehetőségedet használta fel problémája megoldására. 

Látják a vásárlási utat az elejétől a végéig, segítve nekik elképzelni, hogyan működik termék vagy a szolgáltatás.

Lehetővé teszik, hogy szakértőként ábrázold magadat, ami segít csökkenteni az észlelt kockázatot, különösen a magas költségű termékek és szolgáltatások esetében.

Hatásuk maximalizálása érdekében ügyelj arra, hogy az esettanulmányaid:

  • Koncentrálj egy olyan problémára, amelyhez a célközönséged kapcsolódhat.
  • Mutass egy összefüggő narratívát az elejétől a végéig.
  • Lehetőség szerint adj meg valós statisztikákat.
  • Mutasd be pontosan, hogyan oldottad meg vállalkozásod a problémát.

3. Ellenőrző listák

Nem a Mikulás az egyetlen, aki listát készít és kétszer ellenőrzi. Sokan szeretik a lépésről lépésre szóló útmutatót egy feladat végrehajtásához vagy egy probléma megoldásához.

Azáltal, hogy a feladatokat kisebb, könnyebben kezelhető feladatokra osztod, az ellenőrzőlisták még a legösszetettebb munkákat is kevésbé ijesztővé tehetik. Marketing szempontból pedig nagyszerű módja annak, hogy potenciális ügyfeleket generáljon.

A közönség egyszerű és ingyenes módja annak, hogy megbizonyosodj arról, minden megfelelő lépést követtél. Tulajdonságot alakítanak ki, elvárásokat fogalmaznak meg és határidőket szabnak meg, mindez hozzájárul a termelékenységhez.

Amellett, hogy hasznos eszközt hoznak létre az ügyfelek számára, az ellenőrzőlisták arról is tájékoztatják a célpontokat, hogy megértette, mivel kell szembenézniük. A jó ellenőrző listák a következőket tartalmazzák:

  • Cím, amely meghatározza a lista célját és azt, hogy miért hasznos.
  • Lépésről lépésre elvégzett feladatok, amelyek felvázolják az átfogó folyamatot – beleértve a részfeladatokat is.
  • Az egyes lépések időkeretei – ez lehet nehéz dátum vagy tartomány.
  • Állapot, amely azt jelzi, hogy egy lépés befejeződött, folyamatban van-e vagy nem kezdődött el.

4. Vásárlói vélemények és ajánlások

Tudod, hogy nagyszerű a vállalkozásod, de lássuk be: nem számít sokat. Azonban az nagyon is számít, hogy az ügyfelek mit mondanak.

A digitális korszak szóbeszéd, a vásárlói vélemények és az ajánlások olyan szintű hitelességet biztosítanak neked, amelyet a fizetett marketing soha nem tud elérni.

Tanulmányok kimutatták, hogy a fogyasztók 93% -a szerint az online vélemények befolyásolják vásárlási döntéseiket, ami rendkívül értékessé teszi őket.

A vélemények és a kevésbé ünnepelt, de nem kevésbé fontos ellenjegyzőik segítenek csökkenteni a kockázatérzetet, és hasznos módot nyújtanak az esetleges kifogások leküzdésére. Ráadásul, mivel vásárlók generálják őket, nem kerülnek semmibe.

Számos módja van a bátorításuknak, többek között:

  • Közvetlenül véleményeket és ajánlásokat kér.
  • Az ügyfelek ösztönzése ezek létrehozására.
  • Automatizált válaszok létrehozása, amelyek megkönnyítik a vélemények készítését.

A Google figyelembe veszi a pozitív véleményeket, amikor meghatározza a keresési minőségi értékelésekre vonatkozó irányelveket.

Ezeknek nincs közvetlen hatása a keresési helyezésekre, de hozzájárulnak ahhoz, hogy oldalak megfeleljenek a keresőmotorok által támasztott minimális minőségi küszöbnek.

Az ajánlásokat és véleményeket jól láthatóan kell feltüntetni, ahol azok logikusan illeszkednek, beleértve a weboldalakat és az e-maileket is.

5. E-könyvek

E-könyvek

Az egyik legjobb módja annak, hogy tekintélyként mutasd be magad, ha demonstrálod a gondolatvezetést. Ennek egyik legjobb módja egy e-könyv létrehozása.

Ezek a hosszú formájú szövegek nem reklámok, legalábbis nem a hagyományos értelemben, hanem értéket kínálnak a potenciális vásárlóknak.

Azáltal, hogy mélyrehatóan belemerülsz egy, a saját területedre jellemző témába, bizonyítja szakértelmedet, ugyanakkor értéket biztosít a céljaidnak.

Ha e-könyved egy különösen alulfedezett témát fed le, vagy új megvilágításban jeleníti meg az információkat, az jelentős érdeklődést válthat ki céged iránt. És még jobb, mivel ezek a hosszú formátumú szövegek általában e-mailek vagy kapcsolatfelvételi űrlapok mögött vannak elrejtve, így nagyszerű lehetőséget kínálnak új leadek generálására.

6. E-mail marketing

A 21. századi marketing kenyérkeresője, az e- mail marketing egy gyors és rugalmas módja a magasan megcélzott közönség elérésének.

Akár a meglévő ügyfeleket próbálod szem előtt tartani, akár újakat szeretnél elérni, akár a márka ismertségét szeretnéd növelni, az e-mail marketing mérhető módot ad a célokkal való kapcsolattartásra.

Az értékesítési csatorna minden szakaszában rendszeresen e-mailt kell használni az emberekkel való kapcsolatfelvételhez.

A korlátozott idejű ajánlatok segíthetnek meggyőzni a tétova vezetést, hogy adjon végre egy esélyt. A meglévő ügyfeleknek szóló születésnapi üzenetek segítenek abban, hogy a márka az élvonalban maradjon, az elhagyott kosár e-mailek pedig visszacsábíthatják az embereket a vásárlás befejezésére.

Nem számít, milyen üzleti céljaid vannak, létezik egy e-mail stratégia, amely segít elérni ezeket.

Ügyelj arra, hogy stratégiáját ezekre a célokra összpontosítsd, szegmentáld a közönséget, hogy meghatározott közönséghez szólj, és mérd az eredményeket. Ezután vedd át, amit ebből a kampányból tanultál, és alkalmazd a következő kampányban.

7. Útmutatók

Minden összetett terméket vagy szolgáltatást kínáló vállalat számára részletes útmutatókra van szükség.

Egy másik módja annak, hogy bemutasd tudásodat, nagyszerű módja annak, hogy bővítsd az online jelenlétedet.

Például, ha Te egy szoftvercéget képviselsz, a nyomtatható útmutatók vagy online képzések formájában megjelenő útmutatók segítségével ügyfeleid a legtöbbet hozhatják ki termékből.

Segíthetnek a frusztráció kiküszöbölésében és a tanulási görbék minimalizálásában is – mindkettőt szeretik a vásárlók.

8. Infografika

Infografika

Mindenki tudja, hogy egy kép többet ér ezer szónál. Az infografika ezt a közmondást alkalmazza a marketingre.

Azáltal, hogy lehetővé teszik jelentős mennyiségű információ gyors és könnyen érthető formátumban történő bemutatását, egyszerű módot nyújtanak a nézők számára az információk megértésére.

Az infografikák segítségével a marketingszakemberek szabályozhatják, hogy mely információk jelenjenek meg, és kitűnően megragadja azoknak az embereknek a tekintetét, akik csak a Te weboldaladon található szöveget szkennelik (ami szinte mindenkinél előfordul).

Hozz létre infografikákat, amelyek statisztikákat, eseményeket vagy idővonalakat jelenítenek meg, amelyek segítenek bemutatni vállalkozásodat. 

Gyorsak és olcsók, gyakran önálló tartalomként működnek, amelyet meg lehet osztani a közösségi médiában.

Annak érdekében, hogy minden elismerést (és a visszamutató hivatkozásokat) megkapja a tartalma miatt, adj meg egy HTML-kódrészletet, amely lehetővé teszi más webmesterek számára, hogy beágyazzák azokat webhelyeikre.

9. Interaktív tartalom

A régi időkben (azaz az internet megjelenése előtt) a marketing általában a közönséghez szólt. 

Most azonban a technológia ereje lehetővé tette a marketingeseknek, hogy „beszéljenek” az emberekkel.

Az interaktív tartalom nagyszerű módja ennek a funkciónak az információgyűjtésre, az elköteleződés fokozására vagy új ügyfelek megtalálására. 

Ráadásul nagyszerű módja annak, hogy értéket biztosítson és/vagy megmutassa kreativitásodat.

Készíts kvízeket, hogy segítsen az embereknek eldönteni, melyik termék felel meg tökéletesnek az igényeiknek, készíts játékokat, hogy elvonja a figyelmüket, miközben növeli márkája ismertségét, vagy olyan alkalmazást hozz létre, amely értéket ad az életükhöz.

Noha az ilyen típusú tartalomhoz valamivel több technológiai tudásra (vagy kiszervezésre) van szükség, mint a listán szereplő egyes elemek, egyben az egyik legjobban teljesítő is lehet.

10. Interjúk/Kérdések és válaszok

Szeretnéd nagymértékben bővíteni közönségedet egyetlen tartalommal? 

Mindössze annyit kell tenned, hogy interjút készítesz Joe Rogan podcastjában. Egyszerű, igaz? Nos, lehet, hogy nem, de ez ne vegye el a kedvedet attól, hogy az interjúk és a kérdés-felelet szegmensek erejét a saját érdekedben használod.

Remek módja annak, hogy kapcsolatokat (és linkeket) építsenek ki más webhelyekkel, ezek nagyszerű módja annak, hogy belső gondolatvezetői bemutassák tudásukat a külső közönségnek.

Azzal, hogy „felvételre” lépsz, megmutatod a világnak, hogy a felajánlásod mögött állsz. Ez minőségi ügyfélszolgálatot jelent, segít a hírnév kezelésében, és javíthatja az általános elkötelezettséget.

11. Listák

Nem ismered a „lista” szót? Nem vagy egyedül. De valamire utalnak, amit már biztosan láttál. 

Valójában éppen egyet jelent – ez egy listaként felépített cikk, innen ered a név.

Míg ezek közül a legnépszerűbbek gyakran a Buzzfeed-szerű darabok, mint például a „15 sündisznó, olyan dolgokkal, amelyek úgy néznek ki, mint a sündisznók”, ezeknek nem kell esztelen szórakozásnak lenniük, hanem erőteljes marketingtartalomként használhatók.

Az emberek azért szeretik a listákat, mert könnyen áttekinthetők, tudja, mire számíthat, és emészthető darabokra bontják az információkat.

A marketingesek szeretik őket, mert könnyű őket megtervezni és írni.

Készítsd el saját marketinglistádat az alábbi lépésekkel:

  1. Válassz témát és szöget.
  2. Válassz ki egy kulcsszót.
  3. Írd le a lista pontjait!
  4. Zárd le határozott következtetéssel.

12. Podcastok

A podcastok nagyszerű módja annak, hogy hatékony tartalommarketinggel építsd fel márkádat, amelyet az emberek ingázás közben, séta közben vagy bármely más, számukra kényelmes időpontban “fogyaszthatnak”.

Lehetővé teszik, hogy történeteidet és tapasztalataidat közvetlenül a közönséggel osszad meg, kapcsolatokat építve azáltal, hogy személyesen beszélnek a célpontokhoz.

A podcastok hatásának maximalizálása érdekében gondoskodj arról, hogy hasznos információkat nyújts szórakoztató formátumban. 

A vendéglátókat vagy az interjúalanyokat is használhatod közönséged bővítésének módjaként.

13. Közösségi média bejegyzések

Közösségi média bejegyzések

Manapság a nagymamától a szomszéd tinédzserig mindenki használja a közösségi médiát.

Bár igaz, hogy nem ugyanazon a platformon vannak, mindannyian ugyanarra a célra használják – a kapcsolattartásra. És szó szerint több milliárd felhasználót jelent világszerte.

A közösségi média minden marketingmix fontos részévé vált, mivel lehetőséget biztosít a célpontokkal folytatott beszélgetések kezdeményezésére és fenntartására.

Természetesen a használat módja nagymértékben változhat vállalkozásonként.

Például egy cukorkagyártónak szerencséje lehet vírusvideók újra készítésében a TikTokon, de ez a megközelítés valószínűleg csődöt mond egy szoftverfejlesztő számára.

Annak érdekében, hogy a közösségi médiában tett erőfeszítéseid maximálisan megtérüljenek, meg kell határozni, hogy a közönséged melyik platformot vagy platformokat használja, majd olyan tartalmat kell létrehoznod, amely megszólítja őket.

Igyekezz kapcsolatokat kiépíteni a közönségeddel és minden olyan befolyásolóval, aki segíthet a tartalom hatásának növelésében.

És ne feledd, a közösségi média nagyszerű hely a már létrehozott tartalmak újra hasznosítására is.

Van egy nagyszerű infografikád? Ez tökéletes lenne a Facebookodhoz. 

A termék rejtett funkcióiról szóló oktatóvideónak a YouTube-oldalán kell lennie. Ha e-könyvedre hivatkozol a Twitteren, akkor új potenciális ügyfeleket szerezhetsz.

Keresd meg, ahol a tartalmad megfelel, majd helyezd el közösségi csatornáidra.

14. Felhasználó által generált tartalom

Hasonlóan az ajánlásokhoz, a felhasználók által létrehozott tartalom olyan hitelességet ad, amelyhez önreklám nem fér hozzá. Még jobb, mert egy harmadik fél által generált, nem igényel sok befektetést a részedről.

A felhasználók által generált tartalom vagy az UGC bármi lehet, attól kezdve, hogy valaki megcímkézi a márkádat egy szelfiben, egészen a terméked használatával készült felvételig. 

Társadalmi bizonyítékot nyújt, miközben szájról szájra közvetíti és ösztönzi az elkötelezettséget.

Bátorítsd rajongóidat és ügyfeleidet tartalom készítésére a következőkkel:

  • Rendszeres felhasználói tartalmak közzététele közösségi média csatornáin.
  • Felhasználók által beküldött tartalom meghívása jutalommal vagy anélkül.
  • Saját márkás hashtag létrehozása és használata.

15. Videók

Ha a közönség elköteleződésének módját keresed, semmi sem hasonlítható a videóhoz.

Ha a közönség elköteleződésének módját keresed, semmi sem hasonlítható a videóhoz.

Az olyan platformok, mint a YouTube, a TikTok , a videókat a digitális marketing mindenütt jelenlévő részévé tették. És jó okkal – a videó tartalom működik.

Míg az ilyen típusú tartalom előállítása általában több időt és erőforrást igényel, mint a szöveges vagy statikus tartalom, a videó tartalmak kimutatták, hogy megnövelik a várakozási időt, javítják az ügyfelek megértését a termékről vagy szolgáltatásról, és nagyobb lead mennyiséget eredményez.

A videótartalom erőssége részben a sokoldalúságában rejlik.

A rövid bemutatóvideóktól és közösségimédia-klipektől az interjúkig és hosszú távú videókig, amelyek elmesélik a történetedet, a videók olyan módon segíthetnek felvenni a kapcsolatot a közönséggel, ahogyan a legtöbb tartalom nem.

16. Webináriumok

Ha a tartalommarketingre gondolsz, valószínűleg nem a webináriumok jutnak először az eszedbe. Ezek azonban nagyon értékes részei lehetnek stratégiájának.

Függetlenül attól, hogy igény szerinti webináriumokat használ a nap 24 órájában nyitva tartó szolárium stúdióra, vagy élő üléseket a személyes kapcsolatok létrehozására, ezek az online oktatási foglalkozások nagyszerű lehetőséget kínálnak a meglévő és potenciális ügyfelek oktatására, új érdeklődők vonzására, és tekintélyének megalapozására.

A sikeres webináriumok létrehozásához először azonosítsd a szükséges területet. 

Lehet, hogy van egy új törvény, amely hatással van az iparágadra, és sok kérdés merül fel a végrehajtásával kapcsolatban.

Lehet, hogy a kínálatodnak van egy olyan aspektusa, amely úgy tűnik, hogy az ügyfelek nem értenek tisztán. Vagy talán csak szakértő betekintést szeretnél nyújtani egy releváns témában.

Bármi is legyen az, a webináriumoknak egyedi tartalmat kell biztosítaniuk, amely hozzáadott értéket jelent. 

A regisztrációhoz e-mail lista szükséges, és nagyszerű módot kínálnak új névjegyzékek létrehozására.

+1. Miért használjunk különböző típusú tartalmakat

Vannak, akik vizuálisan tanulnak, és szeretik a videókat és az infografikákat. Mások jobban szeretik, ha új információkat tanítanak nekik, és a legjobban megtartják a webináriumokból származó információkat. 

Mások azonban inkább a letölthető szövegeket részesítik előnyben, amelyeket saját idejükben át tudnak olvasni.

Ha csak egyfajta tartalmat hozol létre, akkor változatosabb megközelítéssel nem éred el a lehető legtöbb célt.

Az elfoglalt marketingszakemberek számára gyakran csábító a legkönnyebb megközelítés, de ez nem a legjobb recept a hosszú távú sikerhez.

Ehelyett határozd meg, mik a céljaid, és hogyan fogod meghatározni a sikert. Ezután ennek segítségével hozz létre egy többcsatornás tartalomtervet, amely segít elérni ezt.

Függetlenül attól, hogy melyik tartalommixet választod, a formátumtól függetlenül minden elemnek meg kell felelnie bizonyos dolgoknak:

  • Értéket kell nyújtania.
  • Népszerűsítenie kell márkát és terméket/szolgáltatást.
  • Meg kell céloznia a kívánt célközönséget.
  • Aktívan mozgatnia kell az ügyfeleket a vásárlási út mentén.
  • Megoszthatónak kell lennie.

Ne félj kísérletezni és kockázatot vállalni. Nem minden tartalom működik minden márkánál, de ha kitartó vagy, jutalmad látható lesz.

Legutóbbi bejegyzések: