Oldal kiválasztása

Egy új szépségszalonnak, masszázsnak, pedikűrösnek, fodrásznak, körömszolgáltató stúdiónak stb; elsősorban kompetens marketingre van szüksége.

 

De ahhoz, hogy a marketingre költött pénz ne vesszen kárba, be kell tartania néhány szabályt.

Minden szabály fontos, próbáld meg maximálisan megvalósítani a szalonodban.

Marketing szépségszalonoknak

Szépségszalon marketing

  1. Koncentrálj ügyfeleid vágyaira. Szolgáltatás vagy termék értékesítésekor nagyon egyértelművé kell tenni az ügyfél számára, hogy ez az a szolgáltatás vagy termék, amely hasznos lesz számára.
  2. Használd a megfelelő PR technológiát. Amikor csak lehetséges, adományozz pénzt jótékonysági célokra. De tedd okkal. Próbáljon meg bizonyítványokat, kitüntetéseket, megemlítéseket szerezni a médiában, ez csak PR-effektus.
  3. Oszd meg semleges, pozitív, vidám híreidet az ügyféllel. Egy ember, már tudatalatti szinten, eljön a szalonba egy újabb pozitív érzelemért.
  4. Az emberek nagyon szeretik a pénzt. És még jobban szeretik, ha megkapják ezt a pénzt. Használd ezt az emberi minőséget saját céljaidra.

Például, amikor egy ügyfél nagy összegért vásárol szolgáltatásokat, adj egy kupon kártyát neki, amely 5-10 % kedvezményt ad.

Ez arra készteti az embert, hogy visszatérjen hozzád.

Bónusz tipp. A pénzhez és más pénzügyi forrásokhoz való gondos hozzáállás arra készteti az embereket, hogy valódi pénz további befizetésével pénzt cseréljenek szalonod szolgáltatásaiért.

  1. Abban az időben, amikor naponta több száz szalon és szépségszalon nyílik, fontos, hogy eredeti és emlékezetes legyen.
  2. A promóciós anyagok készítésekor és fejlesztésekor a szerénység haszontalan! Minden lehetséges módon próbáld hangsúlyozni, hogy vezető szerepet töltesz be a szépségiparban. Csak az előnyeidet írd a hirdetésekbe, felejtsd el a hátrányokat.
  3. Vegyél részt a szépségipar üzleti összejövetelein. Kommunikálj többet üzleti területeden az érdekes emberekkel, akik nem versenytársaid. Ez arra ösztönöz, hogy kreatív ötletekkel állj elő. Ha a való életben nem lehet kommunikálni, akkor virtuálisan kommunikálj az interneten speciális fórumokon, beszélgetésekben.
  4. Csökkentsd a promóciós anyagok létrehozásának költségeit. Minden hirdetési anyag, szöveg, rajz fejlesztésre adható szabadúszóknak anélkül, hogy igénybe kellene venned a reklámügynökségek drága szolgáltatásait.
  5. Próbáld szabadon engedni kreatív gondolkodásodat az elfogadott kereteken kívül.

 

Gondolkodj kreatívan! Készíts ajánlatokat, amelyeket a versenytársak csak egy idő után ismételnek meg. Improvizáld és sokkold versenytársaidat!

 

Írj be például egy hasonló gondolatot:

 

“Hozd magaddal a babád fotóját, és szerezz be egy ingyenes köröm lakkozást

  1. Írj cikkeket a helyi magazinokhoz, újságokhoz. Javasoljuk, hogy keress médiát, hogy helyet biztosítson a szépségipar egyik híroszlopában neked. A végén feltétlenül írd alá “A vezeték és keresztnevedet, a XY szépségszalon szakembere”.  Számodra ez a szalon hírnevének növekedését jelenti.
  2. Segíts az ügyfélnek megtalálni a szalonodat. Könnyítsd meg a hozzád érkezők a szalonod megtalálását. A hirdetésekben emeld ki a címet, telefonszámot, webhelycímet és más kommunikációs eszközöket. Ne kényszerítsd az ügyfelet a szalonod koordinátáinak keresésére.
  3. Kérd meg ügyfeleidet, hogy szóljanak rokonaiknak, barátaiknak, ismerőseiknek a szalon létezéséről. Ügyfeleink többsége örömmel oszt meg minőségi szolgáltatást barátaival.

 

Bónusz tipp. Add meg a „Hozd el a barátodat és  kapj  10  %t ” kedvezményt . Ez az akció nagyon jól működik, és pozitívan fogadják.

 

  1. Tegyél félre pénzt a marketingre és tervezd meg költségeidet.
  2. Készíts minőségi szépségszalon névjegykártyákat. Add oda mindenkinek, akit ismersz. Próbálj naponta legalább 3-4 névjegykártyát kiosztani. Aztán egy hónap múlva körülbelül 100 potenciális ügyfelet fogadhatsz.
  3. Ne csak saját területeden, hanem a szomszédos iparágakban is próbáld fejleszteni látókörödet. Minél több információval rendelkezel, annál könnyebb lesz a versenytársak elleni küzdelemben és az új ügyfelek vonzásában.

Tisztelettel: Bakó Krisztián social media specialist