Egy új szépségszalonnak, kozmetikának, pedikűrösnek, fodrásznak, műkörmös szalonnak stb; elsősorban online marketingre van szüksége
De ahhoz, hogy az online marketingre költött pénz ne vesszen kárba, be kell tartania néhány szabályt
Minden szabály fontos, próbáld meg maximálisan megvalósítani a szalonodban
Szépségszalon online marketing
- Koncentrálj ügyfeleid vágyaira. Szolgáltatás vagy termék értékesítésekor nagyon egyértelművé kell tenni az ügyfél számára, hogy ez az a szolgáltatás vagy termék, amely hasznos lesz számára.
- Használd a megfelelő PR technológiát. Amikor csak lehetséges, adományozz pénzt jótékonysági célokra. Próbáljon meg bizonyítványokat, kitüntetéseket, megemlítéseket szerezni a médiában, ez csak PR-effektus.
- Oszd meg semleges, pozitív, vidám híreidet az ügyféllel. Egy ember, már tudatalatti szinten, elmegy abba a szalonba egy újabb pozitív érzelemért.
- Az emberek nagyon szeretik a pénzt. És még jobban szeretik, ha megkapják ezt a pénzt. Használd ezt az emberi tulajdonságot saját céljaidra.
Például, amikor egy ügyfél nagy összeget hagy nálad a szolgáltatásra, adj egy kupon kártyát neki, amely 5-10 % kedvezményt ad.
Ez arra készteti az embert, hogy visszatérjen hozzád.
Bónusz tipp. A pénzhez és más pénzügyi forrásokhoz való hozzáférés arra készteti az embereket, hogy valódi pénz további befizetésével pénzt cseréljenek szalonod szolgáltatásaiért.
- Abban az időben, amikor naponta több száz szépségszalon nyílik, fontos, hogy eredeti és emlékezetes legyen.
- A promóciós anyagok készítésekor és fejlesztésekor a szerénység haszontalan! Minden lehetséges módon próbáld hangsúlyozni, hogy vezető szerepet töltesz be a szépségiparban. Csak az előnyeidet írd le, felejtsd el a hátrányokat.
- Vegyél részt a szépségipar üzleti összejövetelein. Kommunikálj többet üzleti területeden az érdekes emberekkel, akik nem versenytársaid. Ez arra ösztönöz, hogy kreatív ötletekkel állj elő. Ha a való életben nem lehet kommunikálni, akkor virtuálisan kommunikálj az interneten speciális fórumokon, beszélgetésekben.
- Csökkentsd a promóciós anyagok létrehozásának költségeit. Minden hirdetési anyag, szöveg, rajz fejlesztésre adható szabadúszóknak anélkül, hogy igénybe kellene venned a reklámügynökségek drága szolgáltatásait.
- Próbáld szabadon engedni kreatív gondolkodásodat az elfogadott kereteken kívül.
Gondolkodj kreatívan!
Készíts ajánlatokat, amelyeket a versenytársak csak egy idő után tudnak megismételni. Improvizáld és sokkold versenytársaidat!
Írj be például egy hasonló gondolatot:
„Hozd magaddal a babád fotóját, és szerezz be egy ingyenes köröm lakkozást. „
- Írj cikkeket a helyi magazinokhoz, újságokhoz. Javasoljuk, hogy keress médiát, hogy helyet biztosítson a szépségipar egyik híroszlopában neked. A végén feltétlenül írd alá „A vezeték és keresztnevedet, a XY szépségszalon szakembere”. Számodra ez a szalon hírnevének növekedését jelenti.
- Segíts az ügyfélnek megtalálni a szalonodat. Könnyítsd meg a hozzád érkezők a szalonod megtalálását. A hirdetésekben emeld ki a címet, telefonszámot, webhelycímet és más kommunikációs eszközöket. Ne kényszerítsd az ügyfelet a szalonod koordinátáinak keresésére.
- Kérd meg ügyfeleidet, hogy szóljanak rokonaiknak, barátaiknak, ismerőseiknek a szalon létezéséről. Ügyfeleink többsége örömmel oszt meg minőségi szolgáltatást barátaival.
Bónusz tipp. Add meg a „Hozd el a barátodat és kapj 10% ” kedvezményt. Ez az akció nagyon jól működik, és pozitívan fogadják.
- Tegyél félre pénzt online marketingre és tervezd meg költségeidet.
- Készíts minőségi névjegykártyákat. Add oda mindenkinek, akit ismersz. Próbálj naponta legalább 3-4 névjegykártyát kiosztani. Aztán egy hónap múlva körülbelül 100 potenciális ügyfelet fogadhatsz.
- Ne csak saját területeden, hanem a szomszédos iparágakban is próbáld fejleszteni látókörödet. Minél több információval rendelkezel, annál könnyebb lesz a versenytársak elleni küzdelemben és az új ügyfelek vonzásában.
Tisztelettel: Bakó Krisztián