BAKÓ KRISZTIÁN-online marketing, keresőoptimalizálás és Seo Országosan

8 hiba a cégnév kiválasztásakor

Ebben a cikkben a névadás folyamatáról fogok beszélni

 

A névválasztás a márka kialakulásának legfontosabb állomása

 

A cikk elolvasása segít elkerülni a vállalkozók által elkövetett gyakori hibákat, amikor a vállalat nevén dolgoznak

 

8 gyakori hiba a névadás létrehozásakor
Amikor úgy döntesz, hogy kitalálsz vagy megrendelsz egy márkanevet, akkor megalapozod vállalkozásodnak jövőbeli sikerét. Ha az alapot helyesen rakod le, akkor az épület tartós lesz. Ha valami nincs rendben, a ház végül összeomolhat.

Íme nyolc gyakori hiba, amelyet el kell kerülni a cégnév kiválasztásakor

 

Tévedés 1. Az „egész világ” névvel előállva

 

Demokratikus társadalomban élünk, és első pillantásra helyesnek tűnik a barátaid, családtagjaid, alkalmazottjaid és ügyfeleid számára, hogy részt vegyenek egy ilyen fontos döntés meghozatalában. Ez a megközelítés azonban számos problémával jár.

Ezek közül az első és a legkézenfekvőbb az, hogy valószínűleg nem sok ember képes megállapodni egy névben, ami alapot adhat az elégedetlenségnek és konfliktusoknak.

A második pont az, hogy mindenkinek tetszeni akarva érdektelen „kompromisszumos” lehetőséghez juthatsz.

Ehelyett csak a legfontosabb érdekelteket vonj be a névválasztásba (minél kevesebbet, annál jobbat) – azokat, akiket szerinted mélyen és őszintén érdekel a vállalkozásod sikere.

A személyes ambíciók nem akadályozhatják, ezért olyan emberekre van szükség, akik saját egojukat háttérbe szoríthatják.

Ügyelj arra is, hogy jobb agyú emberek legyenek a csapatodban. Az ész egyértelmű uralma az érzelmek felett ahhoz vezethet, hogy a vállalkozás neve túl szó szerinti, és leíró jellegű lesz.

Hiba 2. Használj „nem egyeztethető” kombinációkat és esetlen neologizmusokat
Megpróbálva kitalálni a vállalkozás eredeti nevét, sok pályára lépő vállalkozó minden további nélkül két szót vagy egy részét rakja össze.

Az ilyen neologizmusok azonban nem mindig sikeresek. Ilyen például a „Khlebobank”, „Business Angel”, „Perfumania” vagy „QualiServe”. Olyan ez, mint a ketchup és a csokoládé keverése – külön-külön is nagyon jó termékek, de nem passzolnak jól egymáshoz. Ugyanabba a kategóriába sorolhatók olyan kifejezések, mint a „Kötőelemek világa” vagy „A körmök akadémiája”.

 

Tévedés 3. Szenvedj a „literálizmussal”

 

A leíró nevek csak azoknak az úttörőknek bocsáthatók meg, mint a General Motors vagy a General Electric. Ha azonban vannak versenytársaid, ez a lehetőség nem fog működni.

 

Képzeld el, ahogy a Google!

 

„GeneralInternetDirectory.com” néven szerepelnél! Természetesen egy ilyen név sokkal több ötletet adna a vállalat tevékenységének típusáról, de sokkal nehezebb megjegyezni.

És mivel a rekláminformációk hatalmas áramlása minden oldalról ránk ömlik, ma saját kulcsszó létrehozásakor minden eddiginél fontosabb hangsúlyozni az egyediségét. És ehhez semmi nem járul hozzá jobban, mint egy gondosan megválasztott név.

Hiba 4. Válassz nevet a földrajzi fekvésed alapján
Gyakran a város vagy régió nevét (vagy annak egy részét) használják a cég nevében. Nincs ezzel semmi baj, ha nem tervezed vállalkozásodnak a bővítését.

Ellenkező esetben a „földrajzi” név végül zavaró lesz. Tegyük fel, hogy költöztető céget hozott létre Budapesten, és „Budapest költöztetői”-nek nevezted el vállalkozásodat.

 

Kiváló lehetőség mindaddig, amíg csak Budapesten kínálsz szolgáltatást

 

De ha úgy döntesz, hogy bővíted vállalkozásodat, és meghódítasz más városokat, akkor egy ilyen név csak zavarja és összezavarja a potenciális ügyfeleket.

Egy időben a „Minnesota Manufacturing and Mining” és a „Kentucky Fried Chicken” társaságok szembesültek ezzel a problémával.

Annak érdekében, hogy a névben szereplő földrajzi hivatkozás ne zavarja a további fejlődést, meg kellett változtatniuk a nevüket. Ma ezek a „3M” és „KFC” néven ismert világóriások.

 

Hiba 5. Használj bombasztikus metaforákat

 

Mint már megtudtuk, a túl egyszerű, „leíró” név nem a legjobb megoldás. Nem szabad azonban átmenni a másik végletbe – olyan néven használni az olyan magas szintű szavakat, mint „arany”, „ideális”, „csúcs” vagy „profi”.

Talán korábban sikerült valakit lenyűgözni velük, de ma az ilyen nevek rossz érzést kelthetnek a látogatóban.

Ehelyett válassz egy pozitív metaforát, amely visszhangzik az iparodban. Kiváló példa egy ilyen megoldásra az Iron Mountain elektronikus információ-tároló társaság. Ez a név asszociációkat vált ki az erővel és a megbízhatósággal, ugyanakkor szokatlanul hangzik.

 

Hiba 6. A rejtély glóriájának létrehozása

 

Egyrészt nagyszerű, ha a cégnevednek érdekes története van – márkanévként használható. Ha azonban a név érthetetlen, nehezen írható vagy ejthető, akkor ne csodálkozz, ha a potenciális ügyfelek úgy döntenek, hogy megkerülnek.

Általánosságban elmondható, hogy ne kísértsd meg a vállalkozás nevéhez használni a „mi vagyunk a legjobbak” kifejezést vagy egy görög isten nevét.

Természetesen, ha egy ilyen név eufónikus és intuitív, akkor működhet. Példa erre a népszerű spanyol társkereső szolgáltatás, a „Teamo”, ami spanyolul „szeretlek”. Ellenkező esetben rejtély marad a többiek előtt. Ez különösen kritikus, ha terméked széles közönséget céloz meg.

 

Hiba 7. Használj értelmetlen vagy elrontott neveket

 

Annak érdekében, hogy a domain név és a cég neve összeegyeztethető legyen, sokan furcsa, értelmetlen vagy szándékosan eltorzított helyesírással ellátott nevekkel elégednek meg.

A fentiek nem azt jelentik, hogy a hasonló nevű cégek nem válhatnak sikeresekké – végül is a Xeroxnak és a Kodaknak sikerült!

Ne feledd azonban, hogy sokkal több pénzre lehet szükség egy érthetetlen nevű cég reklámozásához. A márkázás is drága. Például a Verizon és az Accenture dollármilliókat költött rá.

 

Hiba 8. A rossz név  

 

Még annak tudatában is, hogy a nevet sikertelenül választották, sok cégtulajdonos kapkodja el a változtatást. Talán azt remélik, hogy a probléma varázsütésre megoldódik.

Ezzel azonban nem szabad számolni. Ha probléma merül fel, meg kell oldani, és szükség lehet ötletelő, kreatív szakemberek segítségére.

 

Élet történetek

 

A Portables név nem volt jó név – szállítás és tárolás helyett gyakrabban társították a mobil WC-khez. Miután kapcsolatba lépett egy márkaügynökséggel, a név „PODS” -re változott – rövidítve: „Portable on Demand Storage”.

A dolgok zökkenőmentesen mentek, és ennek eredményeként a vállalat belépett a világpiacra. A kaliforniai vállalkozó felvásárolta a Regency nevű karbantartó és takarító céget, ami regenciát jelent. Ez a név nem igazán illett a társaság profiljába, és inkább mozihoz volt alkalmas.

A márkaépítés szakembereinek erőfeszítéseivel új nevet választottak – „Luc”. A szónak két jelentése van: az első – „lucfenyő” – lehetővé tette a halszálkás környezetbarát logó létrehozását, a második – a „takarítás” – közvetlenül tükrözte a vállalat tevékenységének típusát.

Sőt, egy sikeres szlogent is kitaláltak – „The Everclean Company” („mindig tiszta” vállalat) az „örökzöld” (örökzöld) analógia alapján.
A Trusted Sovetnik jogi cég több éve ezzel a névvel dolgozik a piacon. Ezt követően világossá vált, hogy a céget érdekli a fiatal dinamikus vállalatok piaca, és meg kell szabadulni az ügyvédi iroda arculatától. A cég márkanévvel módosította a nevét DS Law névre.

A fejlődés során sok vállalat kezd kinőni eredeti nevéből, és szembesül azzal, hogy meg kell változtatni nevüket.

Ha azonban a névválasztás kezdeti megközelítése komoly és előrelátó, az ilyen problémák elkerülhetők. Végül is egy olyan név kitalálása, amely megfelelő lesz, mind a közeljövőben, mind pedig hosszú távon, teljesen lehetséges.

Legyen ez az alap, amelyen céged új magasságokat fog meghódítani.

A név megtervezése után a következő lépés a logó létrehozása. Ha már döntöttél vállalkozásod nevéről, örömmel segítünk abban, hogy megkapd a kívánt eredményt.

#Online marketing8 hiba a cégnév kiválasztásakor