BAKÓ KRISZTIÁN-online marketing, keresőoptimalizálás és Seo Országosan

Kanibalizáció fogalma és kezelése a Google Search Console-ban

A kanibalizáció a keresőoptimalizálás (SEO) területén azt jelenti, hogy egy webhely több oldala ugyanarra a kulcsszóra van optimalizálva

A kanibalizáció által saját tartalmaid között versenyt generálsz a keresőmotorok találati listáján. Ez az egyes oldalak gyengébb teljesítményéhez vezethet, mert a keresőmotorok nehezen döntik el, hogy melyik oldal relevánsabb.


A kanibalizáció kezeléséhez a Google Search Console-ban az alábbi lépéseket kövesd


Kulcsszavak elemzése: A „Teljesítmény” jelentés használatával vizsgáld meg, mely kulcsszavakra rangsorolnak az oldalaid. Ha több oldal is azonos kulcsszóra rangsorol, az kanibalizációra utalhat.

URL ellenőrzés: Az „URL ellenőrzés” eszközzel tekintsd meg, hogyan látja a Google az egyes oldalakat. Ezáltal könnyebben azonosíthatod a problémás tartalmakat.

Tartalom konszolidálása: Amennyiben több oldal is ugyanarra a kulcsszóra optimalizált, fontold meg a tartalmak összevonását egy átfogóbb, részletesebb oldalba.

301-es átirányítások: Miután egyesítetted a tartalmat, használd a 301-es átirányítást a régi oldalakra, hogy ezek forgalma az új, optimalizált oldalra terelődjön.

Ezekkel a lépésekkel minimalizálhatod a kanibalizáció negatív hatásait és növelheted webhelyed teljesítményét a keresőmotorok találati listáin.

#Online marketingKanibalizáció fogalma és kezelése a Google Search Console-ban