Íme egy bővebb, lépésről lépésre haladó útmutató a Linkedin profil létrehozásához
- Regisztráció
- Nyisd meg a böngésződet és látogass el a www.linkedin.com oldalra
- A főoldalon keresd meg a „Csatlakozás most” (Join now) gombot és kattints rá
- A megjelenő űrlapon add meg az e-mail címedet vagy a telefonszámodat
- Hozz létre egy erős jelszót (legalább 8 karakter, tartalmazzon nagybetűt, kisbetűt, számot és speciális karaktert)
- Olvasd el és fogadd el a felhasználási feltételeket, majd kattints a „Beleegyezés és csatlakozás” gombra
- Erősítsd meg az e-mail címedet a LinkedIn által küldött ellenőrző e-mailben található linkre kattintva
- Alapinformációk megadása
- Add meg a keresztnevedet és vezetéknevedet (használd a hivatalos nevedet, ahogy az önéletrajzodban is szerepel)
- Válaszd ki az országodat a legördülő menüből
- Add meg az irányítószámodat (ez segít a helyi kapcsolatok kiépítésében)
- Ha jelenleg dolgozol, add meg a munkahelyed nevét és a pozíciódat
- Ha még tanulsz, válaszd az „Egyetemi hallgató” opciót és add meg az intézményed nevét
- Ha állást keresel, választhatod a „Álláskeresés” opciót
- Profilkép feltöltése
- Válassz egy professzionális, jó minőségű fotót (lehetőleg 400×400 pixel méretűt)
- A képen egyedül szerepelj, világos háttér előtt
- Öltözz úgy, ahogy a munkahelyeden is megjelennél
- Nézz a kamerába és mosolyogj természetesen
- Kerüld a túl laza vagy bulizós képeket
- A kép legyen jól megvilágított és éles
- Ha lehetséges, használj professzionális fotós által készített képet
- Háttérkép hozzáadása
- Válassz egy olyan képet, ami tükrözi a szakmádat vagy érdeklődési körödet (ajánlott méret: 1584×396 pixel)
- Ez lehet egy városkép, ahol dolgozol, vagy egy kép az irodádról
- Használhatsz természeti képet is, ami a személyiségedet tükrözi
- Ha kreatív szakmában dolgozol, választhatsz egy munkádat bemutató képet
- Kerüld a túl zsúfolt vagy zavaró háttereket
- Ügyelj arra, hogy a háttérkép összhangban legyen a profilképeddel és a szakmai imázsod
- Headline (Főcím) szerkesztése
- Ez a neved alatt megjelenő rövid leírás, ami 120 karakterből állhat
- Ne csak a jelenlegi pozíciódat írd le, hanem azt is, mit tudsz nyújtani
- Használj kulcsszavakat, amik relevánsak a szakterületeden
- Példa: „Marketing szakember | Digitális stratéga | Növekedésorientált kampányok specialistája”
- Vagy: „Szoftverfejlesztő mérnök | Java és Python expert | Mesterséges intelligencia rajongó”
- Ha állást keresel, itt is jelezheted: „Tapasztalt projektmenedzser, új kihívásokat keresek az IT szektorban”
- Bemutatkozás (About) szekció kitöltése
- Itt 2000 karakterben részletesebben bemutatkozhatsz
- Kezdd egy figyelemfelkeltő első mondattal
- Írd le szakmai tapasztalataidat, céljaidat, értékeidet
- Mesélj a szenvedélyeidről, motivációidról
- Említs meg néhány kiemelkedő eredményt vagy projektet
- Használj kulcsszavakat, amik relevánsak a szakterületeden
- Oszd bekezdésekre a szöveget a jobb olvashatóság érdekében
- A végén adj meg egy cselekvésre ösztönző mondatot (pl. „Vedd fel velem a kapcsolatot, ha…”)
- Ne feledd, az első 3-4 sor jelenik meg alapértelmezetten, ezért ezeket írd meg a legvonzóbban
- Munkatapasztalatok hozzáadása
- Kattints a „Tapasztalat hozzáadása” gombra
- Add meg a vállalat nevét, pozíciódat, munkaviszony kezdetét és végét
- Az „Iparág” mezőnél válaszd ki a legmegfelelőbb kategóriát
- A leírásban részletezd a főbb feladataidat, felelősségeidet
- Említs meg konkrét eredményeket, használj számokat, százalékokat ha lehetséges
- Ha releváns, csatolj média tartalmakat (pl. projektek, prezentációk, videók)
- Ne feledd feltüntetni az önkéntes munkáidat is, ezek is értékes tapasztalatok
- Ha több pozíciót töltöttél be egy cégnél, azokat külön-külön add meg
- Ügyelj a pontos dátumokra és a helyesírásra
- Tanulmányok feltüntetése
- Kattints a „Képzettség hozzáadása” gombra
- Add meg az iskola nevét, a végzettség típusát (pl. BSc, MSc, PhD)
- Írd be a szakot és a tanulmányi időszakot
- Ha van, tüntesd fel a szakdolgozatod címét vagy fő kutatási területedet
- Említsd meg az elért eredményeket, kitüntetéseket, ösztöndíjakat
- Ha részt vettél diákszervezetekben vagy releváns iskolai projektekben, ezeket is írd le
- Ne feledd feltüntetni a külföldi tanulmányutakat, csereprogramokat
- Ha van, add meg az átlagodat vagy más tanulmányi eredményeidet
- Csatolhatsz diplomamásolatot vagy más releváns dokumentumot is
- Készségek (Skills) hozzáadása
- Görgess le a „Készségek és jóváhagyások” szekcióhoz
- Kattints a „Készség hozzáadása” gombra
- Sorolj fel legalább 10-15 releváns készséget
- Ezek lehetnek technikai készségek (pl. programnyelvek, szoftverek) és soft skillek is (pl. csapatmunka, prezentációs készségek)
- Rendezd sorrendbe a készségeket fontosság szerint
- Kérd meg ismerőseidet, kollégáidat, hogy hitelesítsék ezeket a készségeket
- Rendszeresen frissítsd ezt a listát, ahogy új készségeket sajátítasz el
- Vegyél részt a LinkedIn Skill Assessments teszteken, hogy bizonyítsd tudásod
- Ajánlások kérése
- Görgess le az „Ajánlások” szekcióhoz
- Kattints az „Ajánlás kérése” gombra
- Válaszd ki azokat a kapcsolatokat, akiktől ajánlást szeretnél kérni (pl. korábbi főnökök, kollégák, ügyfelek)
- Írj személyre szabott üzenetet az ajánláskéréshez, említsd meg, miért értékeled az illetőt és milyen típusú ajánlást szeretnél
- Ha kapsz ajánlást, ne felejtsd el megköszönni
- Te is írj ajánlásokat másoknak, ez gyakran viszonzásra ösztönzi őket
- Az ajánlásokat rendezd sorrendbe, a legrelevánsabbakat helyezd előre
- Kapcsolatok építése
- Használd a LinkedIn keresőjét ismerősök, volt kollégák, osztálytársak megtalálására
- Amikor kapcsolódni szeretnél valakihez, mindig küldj személyes üzenetet a meghívóval
- Csatlakozz releváns szakmai csoportokhoz a szakterületeden
- Kövess olyan vállalatokat, ahol szívesen dolgoznál
- Használd a „Lehet, hogy ismered” funkciót új kapcsolatok felfedezéséhez
- Rendszeresen nézd át és fogadd el a releváns kapcsolódási kéréseket
- Törekedj a minőségi kapcsolatokra, ne csak a mennyiségre
- Adatvédelmi beállítások
- Kattints a profilképedre, majd válaszd a „Beállítások és adatvédelem” menüpontot
- A „Láthatóság” fül alatt állítsd be, ki láthatja a profilodat és aktivitásodat
- Döntsd el, látható legyen-e, amikor megnézed mások profilját
- Állítsd be, hogy a kapcsolataid lássák-e, amikor állást változtatsz
- A „Kommunikációs” fül alatt válaszd ki, milyen típusú értesítéseket szeretnél kapni
- Az „Adatok adatvédelme” résznél állítsd be, hogyan használhatja a LinkedIn az adataidat
- Rendszeresen ellenőrizd és frissítsd ezeket a beállításokat
- Profilod URL-jének testreszabása
- Menj a profil szerkesztése oldalra
- A jobb oldali panelen keresd meg az „Edit public profile & URL” opciót
- Kattints a ceruza ikonra az URL mellett
- Válassz egy egyedi, könnyen megjegyezhető URL-t, lehetőleg a nevedet használva
- Kerüld a számokat vagy különleges karaktereket
- Mentsd el a változtatásokat
- Ezt az egyedi URL-t használhatod névjegykártyákon, e-mail aláírásban is
- Tartalmak megosztása és interakció
- Ossz meg releváns cikkeket, gondolatokat a hírfolyamodban rendszeresen (hetente legalább 2-3 alkalommal)
- Használj hashtageket a posztjaidban a jobb láthatóság érdekében
- Kommentelj és lájkolj mások bejegyzéseit, különösen a szakterületeden
- Ha van rá lehetőséged, írj saját cikkeket a LinkedIn pulse platformon
- Ossz meg érdekes infografikákat, videókat a szakterületedről
- Gratulálj kapcsolataidnak a mérföldköveikhez (új munkahely, évforduló)
- Vegyél részt szakmai vitákban, de mindig maradj professzionális és tisztelettudó
- Használd a „Dokumentum” funkciót prezentációk, PDF-ek megosztására
- Ha részt veszel konferenciákon vagy szakmai eseményeken, posztolj róluk
Ezekkel a részletes lépésekkel egy igazán átfogó és vonzó LinkedIn profilt hozhatsz létre. Ne feledd, a profilod folyamatos frissítése és a rendszeres aktivitás kulcsfontosságú a sikeres networking-hez és a karrierépítéshez.
A LinkedIn egy élő platform, ezért érdemes hetente legalább egyszer átnézned és frissítened a profilodat, valamint rendszeresen posztolnod és interakcióba lépned másokkal.