BAKÓ KRISZTIÁN-online marketing, keresőoptimalizálás és Seo Országosan

Linkedin profil létrehozása lépésről-lépésre

Íme egy bővebb, lépésről lépésre haladó útmutató a Linkedin profil létrehozásához

  1. Regisztráció
    • Nyisd meg a böngésződet és látogass el a www.linkedin.com oldalra
    • A főoldalon keresd meg a „Csatlakozás most” (Join now) gombot és kattints rá
    • A megjelenő űrlapon add meg az e-mail címedet vagy a telefonszámodat
    • Hozz létre egy erős jelszót (legalább 8 karakter, tartalmazzon nagybetűt, kisbetűt, számot és speciális karaktert)
    • Olvasd el és fogadd el a felhasználási feltételeket, majd kattints a „Beleegyezés és csatlakozás” gombra
    • Erősítsd meg az e-mail címedet a LinkedIn által küldött ellenőrző e-mailben található linkre kattintva
  2. Alapinformációk megadása
    • Add meg a keresztnevedet és vezetéknevedet (használd a hivatalos nevedet, ahogy az önéletrajzodban is szerepel)
    • Válaszd ki az országodat a legördülő menüből
    • Add meg az irányítószámodat (ez segít a helyi kapcsolatok kiépítésében)
    • Ha jelenleg dolgozol, add meg a munkahelyed nevét és a pozíciódat
    • Ha még tanulsz, válaszd az „Egyetemi hallgató” opciót és add meg az intézményed nevét
    • Ha állást keresel, választhatod a „Álláskeresés” opciót
  3. Profilkép feltöltése
    • Válassz egy professzionális, jó minőségű fotót (lehetőleg 400×400 pixel méretűt)
    • A képen egyedül szerepelj, világos háttér előtt
    • Öltözz úgy, ahogy a munkahelyeden is megjelennél
    • Nézz a kamerába és mosolyogj természetesen
    • Kerüld a túl laza vagy bulizós képeket
    • A kép legyen jól megvilágított és éles
    • Ha lehetséges, használj professzionális fotós által készített képet
  4. Háttérkép hozzáadása
    • Válassz egy olyan képet, ami tükrözi a szakmádat vagy érdeklődési körödet (ajánlott méret: 1584×396 pixel)
    • Ez lehet egy városkép, ahol dolgozol, vagy egy kép az irodádról
    • Használhatsz természeti képet is, ami a személyiségedet tükrözi
    • Ha kreatív szakmában dolgozol, választhatsz egy munkádat bemutató képet
    • Kerüld a túl zsúfolt vagy zavaró háttereket
    • Ügyelj arra, hogy a háttérkép összhangban legyen a profilképeddel és a szakmai imázsod
  5. Headline (Főcím) szerkesztése
    • Ez a neved alatt megjelenő rövid leírás, ami 120 karakterből állhat
    • Ne csak a jelenlegi pozíciódat írd le, hanem azt is, mit tudsz nyújtani
    • Használj kulcsszavakat, amik relevánsak a szakterületeden
    • Példa: „Marketing szakember | Digitális stratéga | Növekedésorientált kampányok specialistája”
    • Vagy: „Szoftverfejlesztő mérnök | Java és Python expert | Mesterséges intelligencia rajongó”
    • Ha állást keresel, itt is jelezheted: „Tapasztalt projektmenedzser, új kihívásokat keresek az IT szektorban”
  6. Bemutatkozás (About) szekció kitöltése
    • Itt 2000 karakterben részletesebben bemutatkozhatsz
    • Kezdd egy figyelemfelkeltő első mondattal
    • Írd le szakmai tapasztalataidat, céljaidat, értékeidet
    • Mesélj a szenvedélyeidről, motivációidról
    • Említs meg néhány kiemelkedő eredményt vagy projektet
    • Használj kulcsszavakat, amik relevánsak a szakterületeden
    • Oszd bekezdésekre a szöveget a jobb olvashatóság érdekében
    • A végén adj meg egy cselekvésre ösztönző mondatot (pl. „Vedd fel velem a kapcsolatot, ha…”)
    • Ne feledd, az első 3-4 sor jelenik meg alapértelmezetten, ezért ezeket írd meg a legvonzóbban
  7. Munkatapasztalatok hozzáadása
    • Kattints a „Tapasztalat hozzáadása” gombra
    • Add meg a vállalat nevét, pozíciódat, munkaviszony kezdetét és végét
    • Az „Iparág” mezőnél válaszd ki a legmegfelelőbb kategóriát
    • A leírásban részletezd a főbb feladataidat, felelősségeidet
    • Említs meg konkrét eredményeket, használj számokat, százalékokat ha lehetséges
    • Ha releváns, csatolj média tartalmakat (pl. projektek, prezentációk, videók)
    • Ne feledd feltüntetni az önkéntes munkáidat is, ezek is értékes tapasztalatok
    • Ha több pozíciót töltöttél be egy cégnél, azokat külön-külön add meg
    • Ügyelj a pontos dátumokra és a helyesírásra
  8. Tanulmányok feltüntetése
    • Kattints a „Képzettség hozzáadása” gombra
    • Add meg az iskola nevét, a végzettség típusát (pl. BSc, MSc, PhD)
    • Írd be a szakot és a tanulmányi időszakot
    • Ha van, tüntesd fel a szakdolgozatod címét vagy fő kutatási területedet
    • Említsd meg az elért eredményeket, kitüntetéseket, ösztöndíjakat
    • Ha részt vettél diákszervezetekben vagy releváns iskolai projektekben, ezeket is írd le
    • Ne feledd feltüntetni a külföldi tanulmányutakat, csereprogramokat
    • Ha van, add meg az átlagodat vagy más tanulmányi eredményeidet
    • Csatolhatsz diplomamásolatot vagy más releváns dokumentumot is
  9. Készségek (Skills) hozzáadása
    • Görgess le a „Készségek és jóváhagyások” szekcióhoz
    • Kattints a „Készség hozzáadása” gombra
    • Sorolj fel legalább 10-15 releváns készséget
    • Ezek lehetnek technikai készségek (pl. programnyelvek, szoftverek) és soft skillek is (pl. csapatmunka, prezentációs készségek)
    • Rendezd sorrendbe a készségeket fontosság szerint
    • Kérd meg ismerőseidet, kollégáidat, hogy hitelesítsék ezeket a készségeket
    • Rendszeresen frissítsd ezt a listát, ahogy új készségeket sajátítasz el
    • Vegyél részt a LinkedIn Skill Assessments teszteken, hogy bizonyítsd tudásod
  10. Ajánlások kérése
    • Görgess le az „Ajánlások” szekcióhoz
    • Kattints az „Ajánlás kérése” gombra
    • Válaszd ki azokat a kapcsolatokat, akiktől ajánlást szeretnél kérni (pl. korábbi főnökök, kollégák, ügyfelek)
    • Írj személyre szabott üzenetet az ajánláskéréshez, említsd meg, miért értékeled az illetőt és milyen típusú ajánlást szeretnél
    • Ha kapsz ajánlást, ne felejtsd el megköszönni
    • Te is írj ajánlásokat másoknak, ez gyakran viszonzásra ösztönzi őket
    • Az ajánlásokat rendezd sorrendbe, a legrelevánsabbakat helyezd előre
  11. Kapcsolatok építése
    • Használd a LinkedIn keresőjét ismerősök, volt kollégák, osztálytársak megtalálására
    • Amikor kapcsolódni szeretnél valakihez, mindig küldj személyes üzenetet a meghívóval
    • Csatlakozz releváns szakmai csoportokhoz a szakterületeden
    • Kövess olyan vállalatokat, ahol szívesen dolgoznál
    • Használd a „Lehet, hogy ismered” funkciót új kapcsolatok felfedezéséhez
    • Rendszeresen nézd át és fogadd el a releváns kapcsolódási kéréseket
    • Törekedj a minőségi kapcsolatokra, ne csak a mennyiségre
  12. Adatvédelmi beállítások
    • Kattints a profilképedre, majd válaszd a „Beállítások és adatvédelem” menüpontot
    • A „Láthatóság” fül alatt állítsd be, ki láthatja a profilodat és aktivitásodat
    • Döntsd el, látható legyen-e, amikor megnézed mások profilját
    • Állítsd be, hogy a kapcsolataid lássák-e, amikor állást változtatsz
    • A „Kommunikációs” fül alatt válaszd ki, milyen típusú értesítéseket szeretnél kapni
    • Az „Adatok adatvédelme” résznél állítsd be, hogyan használhatja a LinkedIn az adataidat
    • Rendszeresen ellenőrizd és frissítsd ezeket a beállításokat
  13. Profilod URL-jének testreszabása
    • Menj a profil szerkesztése oldalra
    • A jobb oldali panelen keresd meg az „Edit public profile & URL” opciót
    • Kattints a ceruza ikonra az URL mellett
    • Válassz egy egyedi, könnyen megjegyezhető URL-t, lehetőleg a nevedet használva
    • Kerüld a számokat vagy különleges karaktereket
    • Mentsd el a változtatásokat
    • Ezt az egyedi URL-t használhatod névjegykártyákon, e-mail aláírásban is
  14. Tartalmak megosztása és interakció
    • Ossz meg releváns cikkeket, gondolatokat a hírfolyamodban rendszeresen (hetente legalább 2-3 alkalommal)
    • Használj hashtageket a posztjaidban a jobb láthatóság érdekében
    • Kommentelj és lájkolj mások bejegyzéseit, különösen a szakterületeden
    • Ha van rá lehetőséged, írj saját cikkeket a LinkedIn pulse platformon
    • Ossz meg érdekes infografikákat, videókat a szakterületedről
    • Gratulálj kapcsolataidnak a mérföldköveikhez (új munkahely, évforduló)
    • Vegyél részt szakmai vitákban, de mindig maradj professzionális és tisztelettudó
    • Használd a „Dokumentum” funkciót prezentációk, PDF-ek megosztására
    • Ha részt veszel konferenciákon vagy szakmai eseményeken, posztolj róluk

Ezekkel a részletes lépésekkel egy igazán átfogó és vonzó LinkedIn profilt hozhatsz létre. Ne feledd, a profilod folyamatos frissítése és a rendszeres aktivitás kulcsfontosságú a sikeres networking-hez és a karrierépítéshez.

A LinkedIn egy élő platform, ezért érdemes hetente legalább egyszer átnézned és frissítened a profilodat, valamint rendszeresen posztolnod és interakcióba lépned másokkal.

Online marketingLinkedin profil létrehozása lépésről-lépésre