Oldal kiválasztása

A marketing nemcsak az üzleti siker fontos része, hanem a sikeres értékesítés alapja is.

És ha nincs eladás, a vállalkozás sajnos megszűnik.

 

Mi a marketing?

 

A „marketing” kifejezés számos különféle tevékenységet ölel fel, amelyek mind a vállalat termékeinek és szolgáltatásainak értékesítéséhez kapcsolódnak. Például a reklám a legkézenfekvőbb marketing tevékenység, de egy hirdetési kampány elindítását megelőzi a fogyasztói preferenciák kutatása.

A tanulmány fő célja az, hogy megtalálja a vállalat szolgáltatásainak fogyasztói jellemzőinek és a vevők tényleges igényeinek a lehető legjobban megfelelő kapcsolatot. A szolgáltatási szint, az iroda vagy a weboldal megtervezése szintén a marketing egyik formája, mivel segítenek hangsúlyozni, hogy a szolgáltatás megfelel az ügyfél elvárásainak.

Az egyetlen dolog, ami nem marketing, egyes marketingesek szerint maga az eladás, hiszen az eladás az a marketing eredménye.

 

Mi a konfliktus a szokás és a marketing között

 

Mit csinál a legtöbb kisvállalkozó nap mint nap? 

Üzleti elképzelésük van: a legjobb termékeket kínálják a piacon, a versenyen túl működnek, és kiszolgálják azt a sok boldog és elégedett ügyfelet, akik évek óta beszélnek a cégükről. De ahelyett, hogy tervet készítenének mindezek megvalósítására, mindennap bejönnek az irodába, és keményen dolgoznak, csak arra támaszkodva, amit könnyen kezelhetnek.

Egyszerű bármilyen hirdetést olcsón megvásárolni, vagy termékeit kedvezményesen eladni, remélve, hogy a megfelelő ügyfeleket vonzza, akik értékelni fogják munkájukat, és hajlandók folyamatosan fizetni a szolgáltatásaikért.

Ezt követően arra számítanak, hogy ezek az ügyfelek ajánlani fogják barátaiknak és ismerőseiknek vállalkozásodat.

Nyilvánvaló, hogy egy vállalkozásnak képesnek kell lennie a siker megtervezésére. A kisvállalkozás tulajdonosának meg kell határoznia a célokat:

  • Mi lesz az értékesítés mozgatórugója?
  • Milyen értéket tudsz felajánlani a piacnak?
  • Milyen szintű szolgáltatást kell nyújtanod?
  • Hogyan érhetsz el minőségi szolgáltatást?
  • Mit kell tenned?
  • Hogyan fogják népszerűsíteni a szolgáltatásokat?
  • Kiket kell meghívni az együttműködésre?

 

Vagy hagyj mindent úgy, ahogy van, és továbbra is remélj valamit, ami könnyű és olcsó, de ebben az esetben csak bizonyos eredményekre számíthatsz. De vajon ezek az eredmények tükrözik-e a sikert, amelyet a kisvállalkozás tulajdonosa el akar érni?

 

Minden vállalkozásnak stratégiára van szüksége

A gyakorlatban a marketingstratégia befolyásolja a vállalkozás minden funkcióját. A vállalkozás különböző részlegeinek marketingterv alapján történő összehangolása kritikus jelentőségű a szolgáltatás minőségében tapasztalható zavarok és hiányosságok kezelésében.

Ennek eredményeként a marketing növeli a vállalkozás tényleges profitját. A marketingstratégia a kisvállalkozások tevékenységének minden területét az ismert és rejtett vevői igények kielégítésének szemléletén keresztül vizsgálja, segítve a marketingeseket a bevételszerzésben.

A marketing stratégiák olyan üzleti szempontokat ölelnek fel, mint:

  • A szolgáltatások szükségességének meghatározása a fogyasztói preferenciák kutatásával a piacon lévő hasonló termékek leghatékonyabb értékesítési modelljeinek azonosítása érdekében
  • A piacon kínált szolgáltatások fogyasztói jellemzőinek megváltoztatása vagy újak létrehozása a vásárlók valós igényeinek megfelelően
  • Annak meghatározása, hogyan lehet a legjobban vonzani a potenciális ügyfeleket azáltal, hogy tájékoztatod őket a termékeidről, és meggyőzöd őket a szolgáltatások vásárlásáról
  • Hirdetési kampányok létrehozása a potenciális ügyfelek elérésének leghatékonyabb módjára épülve
  • Az ügyfélkapcsolatok fenntartása utólagos promóciók és hűségprogramok révén

 

Leegyszerűsíti a termékfejlesztési folyamatot

A marketingstratégia segíti a kisvállalkozásokat olyan új szolgáltatások létrehozásában, amelyek a lehető legnagyobb eséllyel profitálhatnak. A marketingtervezés ugyanis piackutatással kezdődik, figyelembe véve az optimális célpiac igényeit.

A keresletre és a trendekre vonatkozó információk felhasználásával meghatározhatod, hogy az ügyfelek mit szeretnének és mire számíthatnak. Így megkülönböztetheted saját termékedet a versenytársak szolgáltatásaitól, és megszerezheted a fogyasztók bizalmát és hatékony keresletét.

 

A marketing segít meghatározni a legjobb árakat

A marketingstratégia része a vállalat szolgáltatásainak tisztességes árának megállapítása a piackutatásból nyert információk alapján. Ha megtudtad, hogy az ügyfelek kiváló minőségű, magas szintű terméket akarnak, az ár stratégia előírhatja, hogy a vállalat magas áron értékesítse a szolgáltatásokat, amelyek vélt elitértéket teremtenek.

Ha a megcélzott vásárló szándékosan akar alkudni és hajlandó többet vásárolni alacsonyabb árakon, akkor a vállalat ár stratégiájának tartalmaznia kell a kedvezményeket és a további preferenciákat.

 

A marketing jobb termékelosztást eredményez

Miután egy kisvállalkozás elhelyezte termékét a célpiacán, a vállalkozás tulajdonosa képes lesz olyan hatékony értékesítési csatornákat kiválasztani, amelyek maximalizálják a vállalat eredményét. A marketing hatékonyságát az ügyfélkör mély megértése határozza meg.

A fiatalok előnyben részesítik az online árusítást kártyás fizetéssel egy online áruházban. Az idősebb ügyfelek inkább a közvetlen kommunikációt részesítik előnyben, ezért irodát és front office személyzetet igényelnek. Például a vendéglátóiparban gyakran forgalmazó szolgáltatásaihoz kell folyamodni.

Ezt diktálja, hogy a potenciális vásárlók földrajzát nagyon széles körben kell lefedni.

 

A marketing építi a kommunikációt

Minél többet kell elérned a potenciális fogyasztókból, annál több kommunikációs csatornát kell használni. Stratégia nélkül a reklámpénzt valószínűleg pazarolják. Tudnia kell, hogy melyik médiaügyfelek részesítik előnyben, mikor célszerű reklámkiadványokat készíteni stb.

 

Versenyelőny marketing stratégia alkalmazásával

A stratégiai üzleti menedzsment olyan fogalom, amely magában foglalja a vállalkozás marketing, szolgáltatási, értékesítési és pénzügyi céljait. A stratégiai marketingterv megértése azt jelenti, hogy megértsük, mit várunk el a vállalat tevékenységétől, és hogyan lehet a kitűzött célok felé haladni.

Ha egy vállalatnak stratégiai marketing terve van, akkor szervezeti egységei és alkalmazottai jobban együttműködhetnek egymással, mert mindannyian ugyanazon a feladaton dolgoznak, amelyet mindenki ért.