Nincs sikeres üzlet hozzáértő marketing nélkül
Az írástudás azonban itt nem tudományos fokozatot és szilárd diplomát jelent, hanem a gyakorlatban alkalmazott tudást
Különösen a pszichológia területén
Az internetes marketingszakember köteles megérteni e tudomány néhány területét, különösen az alábbiakat:
Archetípus elmélet
Több évtizede sikeresen használják a márkaépítésben. Azok a cégek, amelyek márkájuk létrehozásához univerzális képeket használnak, amelyek archetípusokra hivatkoznak, versenyképesebbek.
Minden ember csak 12 archetípusba sorolható. Hajlamukban / értékeikben / törekvéseikben különböznek egymástól.
Jelenleg sok jól ismert vállalat a reklámstratégiák kidolgozásakor jól definiált ügyfél archetípusoktól vezérli. Például a Nike rendszeresen ápolja a Hős imázsát hirdetéseiben.
Úgy tűnhet, hogy mindez a „hülyeség” sok milliárd dolláros költségvetéssel rendelkező vállalat, de ez nem így van. A kis- és középvállalkozások számára rendszeresen használunk archetípus-célzást hirdetési szinten.
Különösen a webhely háttérképének kiválasztásakor. Ez egy tippet enged a potenciális ügyfélnek: „hasonló gondolkodású ember, eljutott oda, ahol elvárják.”
Vedd figyelembe, hogy sok vállalat potenciális ügyfelei vegyes archetípusok közé sorolhatók. Például a National Geografic. A legfontosabb az archetipizálás helyes végrehajtása a kezdetektől fogva.
Phonosemantikus elemzés
Ez egy nagyon érdekes módszer, amely a pszichológia mellett olyan tudományterületeket is érint, mint a fonetika (a kifejezési terv szerint), a szemantika (a tartalomterv szerint) és a lexikológia (ezen síkok összessége szerint).
Használd a névadásban (cégek nevének kitalálásában), a domain nevek kiválasztásában.
A lényeg az, hogy a hangok bizonyos kombinációi egészen specifikus asszociációkat váltanak ki bennünk, függetlenül a szavak jelentésétől. Kitaláljuk például a reklámfilm két szereplőjének nevét – Grakomezdra és Villania. Ezek közül a kitalált karakterek közül melyikből lesz jótevő, és kiből a gazembert? Látod!
Nagy / bátor / egyszerű / bátor / hatalmas – ezek az asszociációk összhangban vannak azoknak az anyáknak a kívánságával, akik azt akarják, hogy babájuk erős és egészséges legyen.
Mindig fonoszemantikus elemzéseket is végzünk, amikor ügyfeleink webhelyeinek vagy cégeinek nevét találjuk ki. Ugyanakkor igyekszünk maximális harmóniát elérni a név jelentése és hangzása között.
Elsődleges asszociatív sorozat: Bölény, egy erőteljes és gyors állat, amely képes 8 kilométeres futásra 70 km / h sebességgel (amelyet nem minden ló képes megtenni).
Másodlagos asszociatív tömb: gyermekkorától kezdve, bárki által felismerhető, egy autó „BBC” hangja, „zónák” – zóna (terület) vagy szonda (csúcstechnológiás berendezések).
Sok vevő azonnal tudni fogja, hogy a cég autóval foglalkozik. A márka könnyen megjegyezhető. Az emberi memória úgy van elrendezve, hogy könnyebben emlékezzünk egy névre, amely visszhangzik a már ismert fogalmakkal.
⦁ gyors,
⦁ rövid,
⦁ biztonságos,
⦁ vicces.
Először is, ez a cég a chip tuningra szakosodott.
A szolgáltatás lényege, hogy az autó szerviz dolgozói növelik az autók dinamikai jellemzőit, erősebbé és gyorsabbá teszik őket. A gyorsítási idő csökken. Az „agilis, gyors” asszociációk megfelelnek az ügyfél legfontosabb kívánságainak.
Másodszor, az ügyfelek legfőbb gondja ezen a területen az, hogy minden jól működik-e a villogás után, repül-e az autókereskedő hivatalos garanciája. A tudatalatti asszociáció a biztonsággal növeli annak valószínűségét, hogy az ügyfél elhiszi ezeket az ígéreteket.
Használj fonosemantikus elemzést. Ez nem valamilyen állami vállalat irodájának 57. emeletéről származó elkényeztetett kreatívok szeszélye, hanem működő marketing eszköz.
A nap végén azok az egyesületek, melyekkel az ügyfelek hallják / elolvassák a kampány nevét, nagyobb bizalmat ébresztenek irántuk, mint a webhelyen szereplő összes érv. Végül is a szövegeket te írtad, de az ügyfél az egyesületeket sajátjának tekinti!
És…
A pszichológiának számos más területe van, amelyek ismerete felbecsülhetetlen egy online marketing szakember számára.
A színészlelés pszichológiája – meg kell értened, hogy mely színkombinációk idéznek elő asszociációkat, amelyek alkalmasak a termékre, és melyek nem.
A tér érzékelése – meg kell értened a méret, forma érzékelésének sajátosságait.
A befolyás pszichológiája – fontos elsajátítani legalább az alapvető manipulációs technikákat, megérteni a meggyőzés természetét, a megfelelés motivációját.
Neuromarketing – egy igazi hirdetőnek égnie kell a szeme ettől a szótól. Végül is a vásárlói magatartás tanulmányozásának ez a komplexumának alapja az aprólékos tudományos kutatások eredményei, az elektroencefalográfia, a szemmozgások regisztrálása stb.
Segítségével. Felfedezéseinek, például az F-mintáknak a tudatos felhasználása azt jelenti, hogy tudományosan igazolt, hatékony reklámot készít.
Kívánom, hogy megtaláld a kulcsot potenciális ügyfeleid szívéhez.
Vedd fel velem a kapcsolatot, és nem csak hozzáértő online marketing szakember munkáját kapod meg, hanem hatalmas, pszichológiailag ellenőrzött vásárlási ismereteket is!