Szó szerint egy évvel ezelőtt jutott eszembe, hogy az összes vállalkozás, amelynek dolgoztam online marketing területen, a személyes márkám révén épült fel
Tanulmányozzuk ezt a jelenséget, és készítsük el a semmiből saját személyes márkánkat
…mert szükség van rá, még akkor is, ha még nem értetted eddig a jelentőségét
A személyes márka értékének megértéséhez tegyél fel magadnak csak egy kérdést: „Kitől vásárolsz?” A kézenfekvő válasz: „A vállalkozástól”.
De a valóságban emberektől vásárolsz. Még a B2B szférában is, mert a telefon másik végén van egy személy. Mindenhol ott van egy személy.
De bemutatok ennek az axiómának a valódi példáit: Ha javításokkal foglalkozik vállalkozásunk, akkor arra kérjük a barátainkat, hogy tanítsanak meg egy szakmai fogást a mesternek, és nem a cégednek.
Ha befektetünk egy vállalkozás népszerűsítésébe, akkor egy jó marketingest kérünk fel, nem pedig egy céget vagy egy vállalkozót.
Ha ruhát vásárolunk, akkor üzletet keresünk olyan tulajdonossal, aki biztosan Olaszországból szerzi be termékeit. Ha virágot vásárolunk, akkor először az eladóhoz megyünk, aki biztosan friss virágot fog árusítani. Több száz ilyen eset van.
De azt gondolom, hogy mivel itt vagy, megérted, hogy mire szolgál a személyes márka és annak előnyei
És a fő gondolatot is – az emberek az emberektől vásárolnak. Sőt, nemcsak a tulajdonosról beszélünk, hanem személyes márkákról is. Egyébként mindez nagyon régen kezdődött. Például az összes kocsmát a tulajdonosukról nevezték el.
Mert mindenki tudta, ki készíti a legjobb sört.
És csak a 90-es években történt az akcentus meghiúsulása, ahol a fogyasztót azzal a gondolattal bíztatták, hogy egy Kft. vagy egy Bt megbízható.
Bár ez nem tartott sokáig. Egyébként kérlek, vedd figyelembe, hogy minden mobilszolgáltató okkal használja a csillagokat a reklámozásban. Ez egyfajta személyes márka. Hagyja megvásárolni.
De ő az, aki bizalmat ébreszt. Ugyanis a bizalom a fő vásárlási kritérium. Végül is bármit megvehetünk, ha bízunk. Ezzel szemben elutasítjuk a legjobb ajánlatot, ha a bizalom elvész.
Mindezt a pénzért
Így van, a személyes márka létrehozásának és népszerűsítésének fő célja nem a hírnév. Erre emlékezz! A cél a pénz. Pénzügyi cél nélkül minden gyorsan feledésbe merül.
Hobbi lesz belőle, és mint minden hobbi, nem rendszeres, és leggyakrabban akkor ér véget, amikor nehézségek adódnak.
Az üzleti vállalkozások esetében nincs hiányosság, ha a „cél számít”. És hogy könnyebben eldönthesd, miként szerezhetsz pénzt saját márkáddal, számos megoldást adok neked.
Elmondom, melyik a legjobb a legjobbak közül: Szolgáltatásainak vagy termékeinek eladása (a műfaj klasszikusai); a pénz szerzése (az emberek közötti tranzakciók százalékos megszerzése), javaslatok (ajánlásért fizetnek).
Talán ennyi. Nem túl sok. Mindenesetre, saját termékeid nélkül is, a személyes márkádon keresztül olyan értéket fogsz tartani magadnál, hogy bármely válságban mindig talpon maradsz. A személyes márka olyan dolog, amely idővel nem veszít értékéből.
Ha népszerűsíted és fejleszted személyes márkádat, az örökké fog tartani
Vagy a klasszikusokat idézve: „Először egy névért dolgozz. És akkor a név fog neked pénzt termelni. Térjünk a tárgyra.
Nem egyszer haladtam ezen az úton. Annak érdekében, hogy ne kerülhessek messzire egy példával, az anyag írása közben lépésről lépésre ismertetem személyes márkám létrehozását és népszerűsítését.
Lépésről lépésre végig megyünk az összes szakaszon, elemezzük az általam használt eszközöket (természetesen nem mindet).
1. Helymeghatározás
Miután megértetted, hogy mit fogsz eladni, már megértetted személyes márkanevedet is. De gyakran előfordul, hogy a termékek nem mentik meg a helyzetet, és még mindig nem érted, ki vagy. Tehát az első dolog, amit felteszel magadnak, egy meglehetősen hülye kérdés: „Ki vagyok én?”
Mit mondjak annak a személynek, aki nem ismer téged, hogy megértse, ki vagy, miben különbözől és milyen előnyei vannak a veled való együttműködésnek!
Ez komplikált. Bár lehet csalni, és olyasmit mondani, hogy „Egy jó szakember. Alkalmas egyénileg… ”. De azonnal megállítalak, és azt mondom, hogy ez nem jó. Ezt sokan vagy akár mindenki elmondhatja magáról.
Neked, ha nem egyedüli szakember vagy a világon, akkor legalább különbözned kell mindenkitől a pozíció szempontjából.
Helymeghatározás
Tisztán belemerülhetnék az online marketing témába, de azért, hogy jobban emlékezzél rám, szemléltető példaként meg tudnád nevezni városod legjobb sminkesét? Oké. Mi van a legjobb menyasszonyi sminkessel? Már nehezebb. Mondhatjuk akár lehetetlennek is.
Aláírás gesztus
Lehetőség van a „márkás” szó felhelyezésére a személyes márka csomagolásának minden részére (beleértve a ruházatot is), de egy gesztus példájával elemzem a működését.
Ez az a gesztus, amellyel kapcsolatban kell lennem emberekkel. Ugyanígy a márkanevek is, amelyeket tartalmaimban használok.
Esetek / vélemények
Mutasd meg, ki a barátod, és elmondom, ki vagy. Majdnem ugyanaz, csak mutasd meg portfóliódat vagy ügyfeleidet, és én eldöntöm, hogy vásárlok-e tőled vagy sem. Vagyis minél jelentéktelenebbek az eredményeid vagy azok az emberek, akik vásároltak tőled, annál jelentéktelenebb vagy.
Weboldal
Ha megérted a termékeket, és hogy ki vagy, és általában mindezt egyetlen képbe csomagolod, akkor elkezdheted elkészíttetni a weboldaladat.
Melyik oldal? Ez egyszerű. Úgy gondolom, hogy személyes tartalmadat csak tartalommal lehet fejleszteni. A személyes ismerősök gondolata nem tűnik el.
Offline platformokon keresztül népszerűsítheted személyes márkádat. Például konferenciákon való beszéd. De mivel meglehetősen ritkán zajlanak, nem olyan sokan járnak hozzájuk, és talán egyáltalán nem a városodban vannak, ezért javaslom az internet használatát.
De különböző lehetőségek is vannak. Blog oldal. Ez az az oldal, amelyet jelenleg felkerestél nálam is. A seo-ban rengeteg keresési lekérdezéssel releváns.
Képekre épített hálózat (bár a szöveg és a videó is fontos). Az „inspiráló” területek szempontjából releváns. A legnagyobb hálózatok egyike.
Youtube
A szórakoztató tartalom szempontjából releváns, még akkor is, ha üzleti vagy inspiráló. Politikai, kormányzati és üzleti (nagy) témák szempontjából releváns. Mint láthatod, nincs egyetlen „legjobb” platform. A közönség nagyon szétszóródott.
Bár az összes helyen mindenki megtalálható, de itt nem csak a „hol a közönségem” kategóriában kell gondolkodni, hanem azon is, hogy „hol a legaktívabb, hol tudok más lenni és hol kevesebb a verseny”. Ezután az összes tényező egyesítésével a legjobb eredményt érheted el.
Tartalom
Sokak számára ez egy igazi dilemma. Különösen gyakran hallom a következő kifejezést: „Nincs tehetségem kamerával szemben ülni / beszélni / fényképezni”. – ez teljes hülyeség. Mindenkinek van tehetsége.
Ezért gondold át, mit fogsz írni a választott felületen, hogy az emberek ne csak jelenségként tanulmányozzanak téged, hanem a személyes márkáddal pénzt is szerezz. Ebben az esetben részletek nélkül (további 5-6 oldalra van szükség), de általános vonásokkal megadom az erőfeszítések irányát:
Személyes márka építése az interneten: Útmutató a cselekvéshez
A személyes márka létrehozása és fejlesztése” című cikkben egy nagyon érdekes témát érintettem egy ilyen koncepció, mint a márka kapcsán. Most folytatni akarom az érvelésemet.
Hogy őszinte legyek, régóta érdekelt ez a téma. Miközben még tanultam, nagyon tetszettek az előadások a marketing márkaépítéssel kapcsolatban.
Érdekes volt számomra tanulmányozni, hogyan működik, miért használják a marketingszakemberek, és végül mi a hatása a márka létrehozására, pozicionálására és megerősítésére irányuló összes akciónak.
Akkor nem is gondoltam, hogy egyszer visszatérek ezen információk tanulmányozásához.
Mi tehát a márka, és miért van rá szükségünk?
Miért fontos és szükséges a promócióval kapcsolatos munka, különösen a mai versenykörnyezetben?
Sok a kérdés – együtt keressük a válaszokat. Mi a márka?
Ha a saját szavaimmal definiálom, akkor azt mondanám, hogy egy márka a te imázssod, amely az ügyfelek, az olvasók, a látogatók, vagyis a célközönség számára alakult ki.
Más szavakkal, hogy nézel ki a szemükbe, mennyire vagy szakértő számukra a választott területen. Így egy személyes márka a következő összetevőkből áll:
Vizuális kép
Szakértelem (szakmaiság) Például pedikűr szolgáltatásodról blogolsz. Tehát olvasóidnak bizalma a szakértelmeden alapul, amelyet mind a bejegyzéseiből, mind a „A szerzőről” oldalon közzétett információk alapján meghatározhatnak.
Nagyobb lesz a bizalom egy bizonyos pedikűr termékek elemzésével foglalkozó cikk szerzője által közzétett cikknek, ha valóban szakmailag is hozzáértő. Tudja az összes komponens előnyeit és ártalmát, mind orvosi, mind kémiai szempontból (interakció, reakciók stb.).
Egy bloggernek folyamatosan kell foglalkoznia a szakmaisággal. Szakértőként kell fejlődnie, és megmutatni szaktudásodat a közönségnek, amelynek érdeke lesz figyelni a növekedésedet, és amely minden alkalommal megbizonyosodik arról, hogy nem hiába olvassa a bloggodat.
Miért kell személyes márkát létrehozni?
Vizsgáljuk meg közelebbről ezt a blogolási kérdést. Valójában, függetlenül a blogod típusától, a márka és promóciód jelentős előnyökkel jár a blogger számára. Személyes márka előnyei Például: a látogatók számára egy adott terület szakértőjeként történő elismerése.
Abban az esetben, ha valóban hasznos és szükséges információkat osztasz meg az vállalkozásoddal kapcsolatban, lehetőséged lesz arra, hogy kitűnj a versenytársak közül neved felismerésével.
Nagyon gyakran találkozom olyan véleménnyel, hogy a márkaépítés, a márka promóció csak az üzleti projektek szempontjából releváns.
De szerintem ez nem igaz. Például gyakran emlékszem és ezért beírom a keresőbe a blog tulajdonosának nevét, nem pedig a blog nevét (feltéve, hogy nem adtam hozzá a könyvjelzőimhez). Jelen esetemben pl; „Bakó Krisztián online marketinges”.
A személyiség sokkal inkább bevésődik a memóriába, mint egy internetes kulcsszó. Kíváncsi vagyok, ki a szerző, honnan származik, mit csinál, mik a hobbijai stb. Gyakran ismerem meg a szerzőt az About (a szerzőről) oldalon. Ezért ennek a szakasznak jelen kell lennie a blogon.
A blognak saját arcának kell lennie, és nyitottnak kell lennie. Mivel elsősorban a szerzőre emlékeznek. Még akkor is, ha a webhely rendkívül érdekes tartalmat tartalmaz, az olvasónak érthető vágya van arra, hogy megtudja, ki írta.
És akkor teljes dicsőségében meg kell jelenned!
Személyi márka: létrehozás, promóció és fejlesztés a semmiből. Mindenkinek van személyes márkája – híres online marketinges, háziasszony, gyermek. A te képed is kialakul más emberek fejében: asszociációk társulnak hozzád, termékeidhez vagy szolgáltatásaidhoz.
Bizonyos értelemben a márka egyenlő a jó hírnévvel: negativitást, tiszteletet, gyűlöletet, szeretetet vagy más érzelmeket válthat ki.
A személyes márkára szükség van: növeli a célközönség lojalitását termékeid, szolgáltatásaid, ajánlataid iránt; növeli a tudatosságot széles vagy szűk célközönség körében; pozícionáld magadat bármely terület szakértőjeként, és ezáltal növeld a szolgáltatások vagy az áruk költségét – a szakértői termék mindig többe kerül.
A márkaépítés segít mindent elmondani magadról, pozitív képet alkotni, minőségi termékekkel és szolgáltatásokkal társítani. A fő különbség a személyes és a vállalati márka között az, hogy csak te tudod befolyásolod a rólad megalkotott képet.
A cég márkáját sok minden befolyásolja – a sikertelen reklámtól (például, mint például a Burger King csirkemell hirdetése), az egyetlen alkalmazott viselkedéséig. Ezért a vállalati márka kialakításának folyamata munkaigényesebb és a szolgáltatások minőségének folyamatos ellenőrzésével jár.
Egy vállalati márka könnyen tönkre mehet. A személyes márka azonban csak a szavaival és tetteivel befolyásolja nagyobb mértékben a hírnevét. Például még rágalmazás esetén is, ha könnyedén be tudod bizonyítani, hogy a rosszakaratú téved, akkor a hírnevet nem érinti kritikus kár.
A személyes márka más, de mindig felismerhetővé teszi a nevet vagy az arculatot, és bizonyos mértékig növeli a márka tulajdonosának kínálatának értékét.
A további stratégiád ettől függ. Ha az eladások szintjét vagy a szolgáltatások vagy termékek árát személyes márkajelzéssel szeretnéd növelni, jobb, ha nevedet azonnal észrevétlenül társítod egy adott szolgáltatáshoz vagy termékhez.
A fogyasztók gyorsan emlékezni fognak a linkre, feltéve, hogy a termék márkája és minősége megfelelően kialakult.
Gondold át, hogy a személyes márka milyen jelentésekkel fog jutalmazni, milyen asszociációkat vált ki, hogyan fogja pontosan befolyásolni a szolgáltatások költségeit.
Ne feledd, hogy a márka a kiterjesztése, nem csak egy szép kép. Egy személyes márkának meg kell felelnie az életmódodnak – akkor működni fog. Ne találj ki olyat, ami nem létezik. Például kezdd el építeni egy márkát a fiatal anyukák divattervezésében, ahelyett, hogy megpróbálnád lefedni a teljes ruházati piacot.
Továbbá ne beszélj egyszerre több egymással nem összefüggő területen: például a politikáról és a kötésről egyszerre. Tehát nem lesz belőled sem híres politikus, sem híres mester: valami mégis kijön a tetején és meghozza a fő jövedelmet, miközben valami hobbi szintjén marad.
Alkoss képet magadról
Gondold át, hogy a célközönség mihez társítson. Milyen tulajdonságokat szabad külön kiemelni, és melyiket jobb elhallgatni. Amiről érdemes először beszélni, arról írj egy történetet – később felhasználhatod a közösségi hálózatokon vagy a weboldalon.
Kövess egyértelmű cselekvési tervet: Határozd meg a célközönséget. Az a kép, amelyet a háziasszonyok kedvelni fognak, nem fog „eljutni” a motorosokhoz és fordítva sem. Ezért gondolj arra, hogy ki a célközönséged – felső vezetők, marketingesek, tervezők?
Miután eldöntötted a célközönségedet, gyorsan találj egy képet, amely „összekapcsolja”.
Írj magadról. Használj mesemondó formátumot – az olvasók pozitívan fogják fel a történeteket, különösen, ha érdekes módon íródnak. Említsd meg eredményeidet, díjaidat, pozitív eseteidet – ez növeli a szakértelem szintjét a hallgatóság szemében.
Használj érzelmeket, beszélj azokról a nehézségekről, amelyekkel szembesültél a siker útján – az olvasók imádni fogják az élénk történetedet. Emeld ki például személyes tulajdonságaidat – szelídség és kedvesség vagy cinizmus: a kép könnyebben megjegyezhető, ha „él”.
Mesélj a küldetésedről
Minden márkának megvan a saját küldetése. Gondolj arra, hogy mit szeretnél elérni a személyes márkaépítéssel – alapvetően új társadalmat teremteni, növelni a jogi műveltséget, javítani egy országon vagy egy adott városon? Például Steve Jobs küldetése, hogy jobbá változtassa a világot.
Válassz egy bizonyos öltözködési stílust és viselkedést
Például divatos frizura. Így jobban emlékezni fognak rád, és később színekkel, képekkel, stílusokkal társul a márkádhoz. Rendelhetsz egyedi logó elkészítését, vagy más elérhető eszközökkel „csomagolhatod” a márkát.
A legegyszerűbb módszer a legelején az, ha saját blogot hozol létre, és a közösségi hálózatokon aktívan részt veszel. A blog bizonyos keresések szerint népszerűsíthető az ügyfelek megszerzése érdekében, a közösségi hálózatokon található oldalak pedig felhasználhatók a célközönséggel való kommunikációra és a lefedettség bővítésére.
Személyes márka népszerűsítése a közösségi hálózatokon
A közösségi média a legjobb hely a személyes márkaépítéshez, különösen azok számára, akik a semmiből indulnak. Ez annak köszönhető, hogy a közösségi hálózatokban való promóció nem igényel sok pénzt, és lehetővé teszi, hogy minimális erőfeszítéssel jelentősen kiterjeszd az elérhetőségedet (nevedet jobban felismerhetővé tegye).
Például csak a közösségi hálózat közönsége havonta 97 millió ember. Közülük könnyen megtalálhatod a célközönségedet, akit érdekelni fog a tartalmad.
Közönségük néha egybeesik, de mindenesetre a célközönség lefedettsége legalább szélesebb lesz. Annak érdekében, hogy ne gondolkodj el három különböző promóciós stratégián, megismételheted a bejegyzéseket mindhárom közösségi hálózatban.
Ha személyes márkáját szeretnél népszerűsíteni a közösségi médiában, kövesd az alábbi egyszerű irányelveket: Helyesen tervezd meg személyes oldaladat.
Töltsd ki a profilleírást, jelöld meg a főbb készségeket, eredményeket vagy személyes tulajdonságokat. Mutasd meg, miért építed személyes márkádat, és hogyan lehet hasznos a célközönséged számára.
Tölts fel egy fényképet – Univerzális lehetőség egy öltönyös fénykép, fehér vagy pasztell háttérrel: üzletemberek, szerkesztők, politikusok használják.
A vállalat promóciójának előnyei személyes márka révén
Mi a fő előnye a személyes márkának? Nem lehet ellopni. A személyes márka a Te neved, vezetékneved és az, ami hozzájuk társul, vagyis Te (természetesen ezt én is használom). A vállalat személyes márkán keresztüli népszerűsítésének előnye pedig garancia.
Képzeljük el ezt a helyzetet: te vagy egy produkciós iroda tulajdonosa. Mindent megteszel a márka népszerűségének növelésére, stratégiák kialakítására, a folyamatok optimalizálására. És akkor op!
És történik valami, ami miatt az emberek „eldobják” a termékeidet. Veszteségeket szenvedsz és végül bezársz. Ahhoz, hogy új termékkel lépj be a piacra, újra el kell végezned ugyanazt a munkát, mint azelőtt.
De miért? Csupán mert senki sem tud rólad, mindenki csak a termékedet ismeri. Most képzeld el, hogy mennyi erőfeszítést tettél a személyes márkád népszerűsítésére. Szakértőként hoztad létre magad. Sokan tudják, ki vagy. Most játszd el magadban ugyanazt a helyzetet, mint amit fent leírtam.
Csak azzal a különbséggel, hogy márka vagy. Képzeld el, hogy Te „Steve Jobs” vagy. Több millió ember számára egy bálvány. Tegyük fel, hogy új termék piacra dobása mellett döntesz. Csak el kell mondanod a közösségnek.
Sőt, még a média is nyitott lesz számodra. Más szavakkal: amikor egy vállalat márkáját népszerűsíted, akkor a márka árnyékában marad. Amikor a márka eltűnik, akkor Te megmaradsz, de kevesen ismernek téged, és újra kell kezdened mindent elölről.
Személyes márkád kiemel, a személyes márkajelzés segít kitűnni a hagyományos vállalatok közül. Egyszerű példa: autószerelő autószervizben.
Sőt, egy olyan autó szerviz, amely megbízhatónak bizonyult. De van-e garancia arra, hogy miután megérkeztél az autószervizbe, nem fog egy újonchoz keze közé kerülni szeretett autód? Nem, nincs ilyen garancia.
Különböző emberek lehetnek minden alkalommal egy autós szerviz márka telephelyén, és ugyanaz a személy mindig egy személyes márka mögé bújik. Ha egy adott szakember szolgáltatásait veszed igénybe, nem mindegy, hogy hol és milyen autószervizben dolgozik, mindig ugyanaz a szakember piszkálja autódat.
Amikor megbízható szakembert találunk, megpróbáljuk felvenni a kapcsolatot vele, hogy ne bízzuk a véletlenre, amikor felhívjuk a cégét.
Az agyunk sikeresen kiszűri az információkat, igyekszik nem eltömíteni magunkat haszontalan információkkal. A személyes márka, vagy inkább az általuk közvetített értékek segítenek a potenciális ügyfél fejében maradni.
Itt a funkcióink a segítségünkre lesznek. Néha hiányosságaink előnyünkre fordíthatók. Amit hátránynak tartasz, azt sokan személyiségnek, vagy egyedi tulajdonságnak fogják felfogni.
Vegyünk egy példát. 8. osztályos végzettségű fogyatékos vagyok. Mindig azt mondták nekem, hogy ezt nem szabad mutatni. És amikor elkezdtem kommunikálni komoly emberekkel, akkor csak azt mondták, hogy nem kell szégyenkeznem emiatt.
Egy kanadai ismerős, aki ékszerészeknek szánt 3D marók gyártásával foglalkozik, azt mondta, hogy Kanadában és az USA-ban ezt különösen nagyra értékelik, ha az oktatás nélküli ember elért valamit az életben, és különösen, ha fogyatékkal él.
Ekkor jöttem rá, hogy a saját jellemzőimet nem szabad hátránynak tekinteni, hanem éppen ellenkezőleg, inkább előnyöknek. Növeli az eladásokat.
Fontos megérteni a személyes márka és az értékesítés kapcsolatának nemlineáris jellegét. Ha különböző okokból felvesszük a kapcsolatot a közönséggel, amelyek elvileg nem kapcsolódnak sem a termékedhez, sem a szakmai szférádhoz, felhívhatjuk a figyelmet tevékenységeinkre.
Írhatsz cikket néhány speciális médiának az értékesítési részleg motiválásának vagy az üzleti folyamat optimalizálásának témájáról, és potenciális ügyfeled már el is elolvassa.
Lehet, hogy ennek az ügyfélnek nincs szüksége a termékedre, de láthatja, hogy megoldottál egy problémát, amelyet jelenlegi szállítója nem tud megoldani.
Én személy szerint ismerek egy ilyen esetet. Egyszer egy vegyi üzemnek is dolgoztam, mint online marketinges. Valamikor ez a cég két menő ügyfelet fogott meg, és ráadásul állandóakat. Mint később kiderült, egy cikkben látták, hogy a termékeket a szomszédos régiókba is szállítanak.
Gyorsan felismerve, hogy a helyi adottságok, elhelyezkedés az előnyünk, amely lehetővé teszi számunkra a feltételek és a logisztika költségeinek megtakarítását.
A vállalat személyes márkán keresztüli népszerűsítésének előnyei
Mivel fő szakterületem az online marketing és a Brand építés, ezért a személyes márka előnyeiről fogok beszélni. Ezenkívül a személyes márka népszerűsítése főként az interneten történik, és a hálózat bármely promóciója főként az oldallal való együttműködésen alapul.
Hogyan népszerűsítheted személyes márkádat az interneten?
Ma az egyik leghatékonyabb eszköz a blog. A blogok különbözőek: vállalati és személyes. Saját tapasztalatom alapján elmondhatom, hogy a vállalati blogok a személyes témákban olyan témákban különböznek, amelyekről írhatsz.
Nos, egyetértesz azzal, hogy furcsa lesz a vállalkozás weboldalán, ha a blogban cikket látsz arról, hogyan indítottál el vállalkozást? Ha egy személyes blogban szerepel, akkor ez nemcsak elfogadható anyag lesz, hanem szükséges is.
A személyes blog nagyszerű tulajdonsága, hogy túlléphet a termékeden. És mivel nem korlátoz minket a keretrendszer, ez azt jelenti, hogy további cikkeket írhatsz a kapcsolódó területekről származó témákról, vagy ami egyáltalán nem kapcsolódik a termékhez, ami azt jelenti, hogy több cikk lesz a blogban.
És minél több cikk, annál nagyobb a webhely forgalma, annál népszerűbb a blogod, és ezért te is.
Most már érted, mi a blog promóció lényege? Remélem, világosan leírtam. Ez valójában a személyes márka legfontosabb előnye a promóció során.
Hogyan működik a blog
A blog működésének bemutatásaként megemlíthetek egy velem történt esetet. Levél érkezik hozzám egy bizonyos nőtől. A levél lényegében egy együttműködésre irányuló kérés volt.
Tetszett neki a munkásságom, és azt akarta, hogy írjak a blogjában. A helyzet abszolút nem tipikus. Megnéztem az online webáruházát, úgy tűnik, minden rendben van, az ügyfél nem az enyém.
De honnan jött? Megnéztem a statisztikákat. Becsült idő a levél érkezési ideje alapján. A keresés nem tartott sokáig. Kiderült, hogy a nő egy keresésből származott cikkemhez szólt régebben hozzá. Nos, valójában a témának semmi köze a munkámhoz.
Amikor már telefonáltunk, megtudtam a részleteket. Mint kiderült, eljutott a weboldalamra, és voltak cikkek a bizonyos témákban. Olvasta és tetszett neki. Íme egy egyszerű példa a blog cikkek működésére.
Miről kell blogolni
Tegyük fel, hogy üvegházakat készítesz. Gyártod őket sok éven át, ismered a gyártás és az üzemeltetés összes jellemzőjét. Blogot indítasz és elkezdesz üvegházakról írni. Jellemzőikről, a helyes telepítésről, az alapozás megválasztásáról stb.
De helytelen lenne csak az üvegházakról írni. Miről írjak még? Nézd meg szélesebb körben a terméket. Mire szolgálnak az üvegházak? Zöldségtermesztés: paradicsom, uborka stb. Írhatsz a zöldségek gondozásáról, a palánták főzéséről és még sok minden másról.
Ez közvetlenül kapcsolódik termékünk működéséhez, akkor miért ne írnál róla?
Személyes márka népszerűsítése blog segítségével
Így egy kezdő kertész úgy dönt, hogy az üvegházak témaköréhez közeli információt keres. A weboldalunkon fog landolni. Megtanulja, hogyan oldja meg ezt vagy azt a problémát, hogyan tegye ezt és azt helyesen. Látni fog további hasznos cikkeket a blogon, el is olvassa ezeket.
Aztán megnézi az üvegházainkat, olvas róluk. Az egy forrás keretein belül kapott információk alapján az embernek az a benyomása támad, hogy Te nemcsak a kertészkedés, hanem az üvegházak gyártásának szakértője is vagy.
És ha szakértő vagy, akkor az üvegházad valószínűleg jó.
Nagyobb valószínűséggel vásárol tőled üvegházat, még akkor is, ha az drágább, mint másoknál. Kételkedhetsz, de ezt személyesen és nem egyszer bizonyítottam.
Írd meg életrajzodat
Csak nyisd meg a szövegszerkesztőt, és írj. Ezután hozz létre egy „Blog” mappát az asztalon, töltsd fel cikkekkel. Ha legalább több mint 10 cikk van, akkor gondolkodhatsz a blog megnyitásán.
Ezzel párhuzamosan elgondolkodhatsz azon, hogy mit mondhatsz társadalmilag jelentősnek, és megpróbálhatsz vele beférkőzni bármelyik médiában. Kezdheted a helyiekkel.
Ha már vannak ügyfeleid, akkor azt tanácsolom, mintha mellesleg kérdeznéd meg, mely magazinokat olvassák, mely weboldalakat látogatják gyakran. Így kezded megérteni, mi érdekli a célközönségedet.
Ezzel a tudással meg fogod tudni, hogy milyen médiát és erőforrásokat kell megcéloznod.
Ezenkívül észre kell venned a célközönség által tapasztalt problémákat. Lehet, hogy ezek a problémák nem kapcsolódnak a termékedhez, mégis lehet, hogy megoldást talál ezekre a kérdésekre. Ha ezt a megoldást weboldalad egyik cikkében leírod, automatikusan vonzza az embereket.
Lehet köztük potenciális ügyfél is (akár). Ne feled, hogy nem mindenki válik azonnal ügyféllé, de garantáltan ők lesznek az információidnak hordozói. „Fuvarozóknak” hívom ezeket az embereket.
Hát…mára ennyi. Amennyiben segítségre lenne szükséged Brand építés területén (is), keress bátran.
Szép napot neked: Bakó Krisztián