Természetesen mindenekelőtt a fókusz hiányát kell hibáztatni – ha nem térnél le a bevásárló listáról, akkor nálad maradna a pénz
De az üzlet tulajdonosok olyan trükköket is igénybe vesznek, amelyek „segítenek” elveszíteni az irányítást
Tekintsük át ezeket a trükköket, hogy többet ne essünk csapdákba.
Meggondoltad magad? Késő!
Ha egy csomó felesleges apróságot bedobtál a kosárba, akkor ezt csak a pénztárnál veszed észre.
Ez a vásárlók 60% -ával fordul elő.
Az üzletek észrevették ezt, ezért megpróbálták megfosztani a vásárlókat a lehetőségtől, hogy megszabaduljanak a felesleges dolgoktól.
Ne feledd, hogy a legtöbb üzletben nincs asztal vagy polc a pénztárak mellett.
A megvásárolt áruk kényelmes kirakásának helye valahol távolabb található, leggyakrabban olyan helyeken, ahová egyáltalán nem jutsz el az áruk megfizetése előtt.
Mi a teendő: Természetesen meg kell próbálnod, hogy a kezdetektől kezdve ne tegyél felesleges tárgyakat a kosárba. Ezen ismét segít a bevásárló lista.
Ha mégis vettél valamit, amitől meg akarsz szabadulni, akkor ne legyél szégyenlős. Hagyja az árut közvetlenül a pénztárnál, mond el nekik, hogy meggondoltad magadat, és nem akarod elvinni.
A pénztáros nem kényszerítheti vásárlásra.
5 perc pihenő – vásárolj 5 órát
A bevásárlóközpontokban vannak éttermi helységek – ezek olyan szűk, kényelmetlen étkezési helyek.
Az éttermi részek nem kényelmetlenek, mert az üzlet nem tudja, hogyan kell megszervezni a teret.
A kellemetlenség szándékos – így harapnivalót fogyaszthatsz, hogy új erővel költhessed a pénzt, de nem tölthetsz túl sok időt pihenésre. A boltnak nem arra van szüksége, hogy két órán át pihenjen egy hangulatos fotelben, teával, hanem arra, hogy ezt az időt vásárlással töltsd.
Mi a teendő: Tervezd meg előre a vásárlást. Meg kell értened, mit szeretnél vásárolni, melyik üzletekben, mennyi időt szeretnél rá fordítani általában.
Fogyassz egy nagy ételt, mielőtt elindulnál a bevásárlóközpontba, hogy fenntartsd az energiát.
Engedj meg magadnak valami ízleteset, de csak akkor, amikor a feladat már teljesült, hogy harapnivaló után távozhass.
Menekülés a valóság elől
Könnyű egész nap beragadni a bevásárlóközpontba, főleg, hogy megbizonyosodtak arról, hogy fogalmad sincs, mióta vagy már ott. Nincs óra, nagyon kevés ablak van – azt sem tudod, hogy milyen napszak van.
És minél több időt töltesz a boltban, annál több pénzt költesz el.
Mi a teendő: állíts be riasztásokat a telefonodra, amelyek óránként jeleznek. Ez arra kényszerít, hogy kövesd nyomon, mennyi időt töltöttél az üzletben, és mondjad magadnak, hogy „állj meg”, ha ez már ésszerűtlen.
Hangulatos csali
Figyeljed meg, mennyire kontrasztosak az üzletek terei a bevásárlóközpont téréhez képest.
A túlságosan világos, csempézett folyosóról, hülye zenével és hangos visszhangokkal léphetsz be egy lágy világítású, kellemes meleg színekkel és sok szép dologgal rendelkező üzletbe.
Egyetértek, sokkal kellemesebb ott lenni.
Erre tervezték – menni a boltba, és nem a bevásárlóközpont folyosóin lógni.
Mi a teendő: Csak tartsd szem előtt ezt a funkciót. És természetesen továbbra is kövessük a bevásárló listát.
Üdvözöljük a nézőüvegen
Emlékszel arra a kellemetlen érzésre, amikor az illemhelyen a tükörben el voltál ragadtatva a ruhától, és amikor otthon felpróbáltad, rájöttél, hogy egyáltalán nem illik hozzád.
Az egész titok a mágikus tükrökben rejlik
Gyakran kissé íveltek, hogy karcsúbbnak és magasabbnak tűnj.
Sőt, „cserzetté” tehetnek minket azzal, hogy rózsaszínű pigmentet adnak a tükörhöz. Az ember kedveli önmagát a ruhában – ezért az ember vesz valamit.
Mi a teendő: találd ki a színtípust, emlékezz arra, hogy milyen színek illenek hozzád, milyen stílusok kedveznek az alakod hangsúlyozásának.
Remek ötlet stylisthoz fordulni. Drága lehet, de jobb, ha egyszer pénzt költünk, és továbbra is jól öltözünk, ne hagyjuk, hogy a tükrök becsapjanak, mint hogy folyamatosan dobáljuk ki a pénzt a nem megfelelő vásárlásokra.
Áruk átrendezése
A boltok időszakosan átrendezik az árukat, vagy teljesen lecserélnek részlegeket. Ez nem azért történik, mert a legsikeresebb megoldást keresik.
Ez mind a Te számodra készül! Csak a vevők emlékeztek arra, hogy hol vannak a szükséges áruk, és minden mást elkezdtek átnézni anélkül, hogy megkeresték volna a cikket amiért jöttek.
Az üzlet átrendezte és arra kényszerítette a vevőket, hogy menjenek át újra az összes részlegen, és alaposan megvizsgálják az árut
Mi a teendő: Igen, sok felesleges dolgot látnod kell, mire elérkezel oda amit meg akarsz vásárolni. De ökölbe tesszük az akaratot, és elmegyünk mellette.
Világítson kérem
A boltokban rejlik a fény és a szín varázsa. Tudják, hogyan kell kiemelni az éretlen banánt, hogy nagyon étvágygerjesztőnek tűnjenek. És ez vonatkozik más árukra is.
Mi a teendő: Ne tegyed a terméket azonnal a kosárba – vedd fel, fordítsd el a pulttól és vizsgáld meg a terméket. Minden esetben átgondolhatod vásárlásaidat a pénztár előtt.
Fiktív népszerűség
A termékvonalak hiányosságai azt a benyomást keltik, hogy aktívan vásárolják őket. A logika azt diktálja, hogy ennek oka a magas színvonal. Valószínű azonban, hogy a termékeket az áruház alkalmazottai rendezték így – éppen azért, mert ezt a terméket nem nagyon veszik aktívan, és ösztönözni kell a vásárlókat.
Mi a teendő: A termék minőségét az összetétel és a tapasztalat alapján kell értékelni. És hogy áll a polcon, kizárólag az áruház alkalmazottjaitól függ.
Nyomja meg a fájó helyet
Az öltözőben található tükrökkel ellentétben az előszobában található tükrökkel szemben egészen rendesek. Mindent úgy mutatnak, ahogy van, és ha valami nem tetszik magadban, akkor a tükrök emlékeztetnek a „hibákra”.
Serkenti a vágyat, hogy vásárolj valamit, hogy jobbá és szebbé válj.
Sőt, ne feledd, hogy amikor belépsz az öltözőbe, a tükörben meglátod saját magad egy „továbbfejlesztett változatában”, ami növeli azt az érzést, hogy az áru megfelel neked.
Mi a teendő: Először is, ne légy összetett. Ha magabiztos vagy, a körülötted élők észre sem veszik tökéletlenségeidet.
Másodszor gondold újra egy stylist-al való konzultáció lehetőségét – ő megtanít téged olyan ruhák kiválasztására, amelyek kedvezően hangsúlyozzák megjelenésedet, ami mind az önszeretet fejlesztésében, mind pedig a haszontalan vásárlások megszabadításában segít.
Összehasonlíthatatlan
Egy másik trükkös lépés: több, szinte azonos terméket látsz, nagyon különböző áron. Például az egyik blúz ára 800 Ft, a másik – 1200, annak ellenére, hogy nagyon hasonlóak és ugyanabból az anyagból készülnek.
A vevő automatikusan megbecsüli az első költségét a másodikhoz képest, és arra a következtetésre jut, hogy nyereséges megvásárolni az első blúzt. Csak most az ára alig lehet magasabb, mint 500 Ft.
Mi a teendő: Amikor bevásárló listát készítesz, próbálj eligazodni az árak között.
Ha tudod, hogy a kívánt termék átlagosan X Ft-ba kerül, az üzletben ez a költség fog vezérelni, és nem az, amelyet ott felajánlottak.
Tisztelettel: Bakó Krisztián