BAKÓ KRISZTIÁN-online marketing, keresőoptimalizálás és Seo Országosan

Esküvői ruhaszalon üzleti terv. Bakó Krisztián

Fontos figyelembe venni, hogy az itteni értékesítést olyan mutató befolyásolja, mint a regisztrált házasságok száma

 

Először is érdemes megfontolni ennek a vállalkozásnak minden jellemzőjét

 

A részletek ismeretében sikeresen meg lehet kezdeni és lebonyolítani a tevékenységeket

 

Természetesen ez a terület nagyon vonzó sok vállalkozó számára, ezért elegendő számú versenytársra számíthatunk

 

1. Rövid befektetési jegyzőkönyv

Esküvői ruhaszalon üzleti terv

Világos, hogy mindennek megvan a maga nehézsége, de ha szeretnéd és kitartó vagy, mindig tisztességes eredményeket érhetsz el. Ahhoz, hogy helyet foglalj ebben a résben, olyan üzleti tervet kell használnod, amely figyelembe veszi az ipar minden árnyalatát.

Annak érdekében, hogy sikeresen megnyílhassunk egy vállalkozást, és megfelelő szintre kerüljön, vegyük figyelembe az ilyen iparág általános feltételeit.

Természetesen először is figyelni kell a potenciális ügyfelekre, azok számára és jövedelmi szintjére. Ebben az üzleti tervben egy egymillió lakosú várost veszek figyelembe, és a piac célközönsége az átlagos jövedelemszintű női vásárló lesz.

Feltételezzük, hogy a helyi lakosságnak ez a része lesz a leggyakoribb vásárló.

Fontos tanulmányozni a projekt célját is – ez állandó jövedelmet jelent az esküvői szalon eladásaiból. A fő hangsúly itt a menyasszonyi ruhák, valamint az estélyi ruhák és a kapcsolódó kiegészítők értékesítése lesz.

 

A fő tényezők, amelyek megkülönböztetik egy vállalkozást a versenytársaktól

 

-rendkívüli termékek;
-széles skála;
-jó minőségű áruk;
-alacsony árak;
-kompetens marketing politika.

Ezeket a paramétereket figyelembe véve feltételezhető, hogy vállalatunknak szegmensének egyik vezetőjévé kell válnod. A tervek szerint elég nagy szalon kell, amelynek a város egyik legnépszerűbb esküvői ruhaszalonjának kell lennie.

A munka megkezdéséhez szükséges beruházások nagysága szintén nagy jelentőséggel bír. Ennek a pénznek elegendőnek kell lennie a sikeres üzleti induláshoz.

Természetesen minden vállalkozót az is aggaszt, hogy a vállalat mikor kezd profitot termelni. Számításaink szerint a megtérülési pont a munka második hónapjában érhető el. Ami hozzávetőleges, a nyitás dátumától számítva körülbelül nyolc hónap lesz.

Itt meglehetősen nehéz kiszámítani a nettó keresetet.

 

2. A vállalkozás leírása

 

Amint fentebb említettem, az esküvői ruhaszalon egy több mint egymillió lakosú városban nyílik meg. Ennek kapcsán a legjobb megoldás egy nyolcvan-száz négyzetméter alapterületű üzlet lenne. A város központi részén.

A fő jövedelem itt esküvői ruhák és különféle esküvői kiegészítők értékesítésén alapul. Az estélyi ruhák értékesítéséből további bevétel származik – ezek iránti kereslet kevésbé függ a szezonális ingadozásoktól.

Az esküvői szalon kezelése elég egyszerű. 

Különösen a projekt tulajdonosa és a marketingese fog ezzel foglalkozni – minden adminisztratív kérdéssel foglalkoznak, beleértve az áruvásárlást is. Nincs szükség semmilyen szupermodern berendezésre, az üzleti élet mély ismereteire viszont szükség van.

Az értékesítéseket eladók fogják folytatni, akik bizonyos meghatározott műszakban fognak dolgozni. Természetes, hogy erre a pozícióra megfelelő tapasztalatok nélküli embereket nem lehet alkalmazni. A jövőben lehetséges a gyakorlati képzés.

A menyasszonyi szalon választéka a következő termékeket tartalmazza:

esküvői ruhák (itt mind a hazai, mind a külföldi márkákat értjük);
estélyi ruhák (ismét gyártóik lehetnek magyar és külföldi cégek egyaránt);
jelmez ékszerek és esküvői kiegészítők.

Kiegészítésként és a profit növelése érdekében az esküvői és estélyi ruhák kölcsönzésének bevezetését is lehet tervezni. Ezenkívül megállapodást köthetsz egy varrodával exkluzív ruhák (estélyi és esküvő) szabására és a kész ruhák felszerelésére.

 

3. Az értékesítési piac leírása

 

Fontos figyelembe venni, hogy az itteni értékesítést olyan mutató befolyásolja, mint a regisztrált házasságok száma. Nagyjából, ha nincs elég belőlük, akkor az értékesítés jelentősen csökkenhet.

Ha azonban hiszünk a legfrissebb statisztikákban, Magyarország egészében pozitív tendencia figyelhető meg ebben a tekintetben.

Mondhatjuk, hogy az aktuális idő a legalkalmasabb a piacra lépéshez. Ugyanakkor ne feledkezzünk meg a pénzügyi válságokról sem – ezek jelentősen befolyásolhatják a keresletet is.

Mint fentebb említettük, az árakat feltételezhetően a helyi lakosság többsége számára kell elfogadhatóbbá tenni. Ha figyelembe vesszük a szokásos magyar fizetéseket, akkor az átlagos jövedelemmel rendelkező emberek megengedhetik maguknak egy ilyen esküvői ruha vásárlását.

A tervek szerint az ilyen ruhák vásárlói körülbelül hetven százalékosak lesznek.

Nagyjából meg tudod tippelni, hogy milyen életkorú lesz a célközönség. Valószínűleg ezek tizennyolc és harmincöt év közötti nők lesznek. A jövedelem szintje átlagos (többségében).

Ezt figyelembe véve nagyjából kiszámíthatod vagy megtudhatod a város statisztikáit. Ennek eredményeként meg lehet érteni, hogy mi a célközönség hozzávetőleges lefedettsége.

Más szóval, ha a városban a tizennyolc és harmincöt év közötti nőtlen nők száma lenyűgöző, akkor a potenciális ügyfelek száma meglehetősen nagy lesz.

Természetesen nem szabad csak erre a kategóriára gondolni, mert a szalon ugye az estélyi ruhák értékesítését is tervezi.

 

4. Értékesítés és marketing

 

A tevékenység legelején a reklámba történő maximális beruházást kell tervezned. Ez lehetővé teszi, hogy gyorsan megteremtsd a vállalat imázsát, és megnyerd helyedet a piacon.

Valószínűleg a vállalat logóját is kidolgoztad már annak érdekében, hogy az üzleted tudatosságot teremtsen.

Az eladások növelése és az üzlet fejlesztése érdekében egy weboldalra is szükséged lesz – ezen keresztül az ügyfelek online nézelődhetnek, ismerkedhetnek vállalkozásoddal. Ugyanakkor valószínű, hogy más városokból érkező vásárlók is használni fogják.

Az is lehetséges, hogy ez hozzájárul a vállalkozás bővüléséhez (az oldalon lehetőség nyílik egy külön oldal létrehozására a partnerek számára, ahol megismerkedhetnek az együttműködés minden feltételével).

Az oldal számára szervezésre és promócióra lesz szükség – ezt a megfelelő szakemberek megteheti.

Az esküvői szalon munkája magában foglalja a piac más képviselőivel való együttműködést is. Különösen kapcsolatba léphet rendezvényügynökségekkel, virágkötőkkel, műsorvezetőkkel és animátorokkal.

Az ilyen szakembereknek olyan ügyfeleik lehetnek, akik még nem választottak esküvői ruhát és egyéb kiegészítőket. Ezen felül nyomtatott reklámanyagokat terjeszthetsz különböző kávézókban, éttermekben és szépségszalonokban.

A promóció hatékony módjai a következők:

-kültéri reklám;
-füzetek, szórólapok és névjegykártyák terjesztése;
-reklám az interneten és a nyomtatott sajtóban, blogolás

Az üzlet megnyitása megszervezhető egy kis ünnepség formájában, ahol ajándékokat, kedvezményes kuponokat és egyéb bónuszokat adhatsz. Ahhoz, hogy embereket vonzz erre az eseményre, a közösségi hálózatokon és a különféle médiákban hirdetések készülnek.

A további munkák során rendszeres reklámkampányok lebonyolítását kell tervezni, és részt kell venned mindenféle esküvői kiállításon.

 

5. Termelési terv

 

Tehát a projekt fő feladata egy esküvői szalon megnyitása és a profit maximalizálása. Vizsgáljuk meg lépésről lépésre, hogyan fog fejlődni üzletünk.

Első fázis

Ebben a szakaszban végezz egy kis kutatást a helyi ingatlanpiacon, hogy megtalál a megfelelő ingatlant. Érdemes megnézni az árakat és a minőséget.

Az üzenőfalak használatával valószínűleg könnyen megtalálhatod a vállalkozásodnak megfelelő lehetőséget. Természetesen ezt a pillanatot nagyon felelősségteljesen kell használni, mert a kiválasztott helyiségeket legalább egy évre adják bérbe.

Az esküvői szalon helyiségeit a város központi részén kell elhelyezni. Ebben az esetben a teljes területnek legalább nyolcvan négyzetméternek kell lennie.

A helyiségeknek külön bejárattal kell rendelkezniük az utcáról, és a közelben jó parkolásnak kell lennie. Természetesen tömegközlekedési megállónak sétatávolságra kell lennie.

Érdemes megfontolni a már messziről látható tábla elhelyezésének lehetőségét is.

Nagyon kívánatos, hogy az üzletben legyenek kirakatok – ezek lehetővé teszik a termék hatékony hirdetését. Többek között azonnal gondoskodnod kell a riasztóról, valamint a videó megfigyelésről az üzletben.

Második szakasz

A második szakaszban bejegyzik a vállalkozást, és az összes kapcsolódó dokumentumot feldolgozzák. Jobb, ha egyéni vállalkozói formát választasz szervezeti és jogi formának – ez sokkal könnyebb és észszerűbb.

Ezenkívül engedélyt kell szerezni az egészségügyi és járványügyi állomástól, valamint a tűzvizsgálatról.

A helyiség tulajdonosától meg kell kérni a helyiség összes dokumentumát. Természetesen bérleti szerződést kell kötni.

Harmadik szakasz

Külön kell beszélni a beszállítók kereséséről. Nyilvánvaló, hogy a termék a vállalat egyik fő előnye lesz. Pontosan azokat a cégeket kell választanod, amelyek valóban kiváló minőségű termékeket kínálnak.

Ugyanakkor nem szabad egyetlen szállítónál legyökerezni, mert idővel könnyen elveszítheti pozícióit, vagy akár el is hagyhatja a piacot.

Ma nagyon könnyű megfelelő kapcsolatot találni az internet segítségével. Ebben a tekintetben itt nem merülnek fel nehézségek. A keresőmotorok segítségével kiválaszthatod a feltételeknek és az áraknak is megfelelő legjobb lehetőséget.

Fontos az esküvői divat legújabb trendjeinek nyomon követése is. 

A felajánlott ruháknak viszont stílusosaknak és érdekeseknek kell lenniük a célközönség számára. Menyasszonyi szalonunk állítólag az elmúlt szezon legdivatosabb és legszebb ruháit árulja.

Természetesen különböző méretű ruhákat kell kínálnod, amelyek megfelelnek a különböző testtípusoknak, vagy szakosodhatsz egy bizonyos plus size méretre is.

Amint a gyakorlat mutatja, a sikeres kezdéshez elegendő, ha mintegy negyven esküvői modellt és mintegy húsz estélyi ruhát gyűjtünk a katalógusba. Ennek eredményeként valóban méltó választást kínálhatsz ügyfeleidnek.

Mindezeket figyelembe véve fontos, hogy világosan elfogadott feltételekkel kössünk szerződéseket. Ez a megközelítés kiküszöböli a bolti leállás valószínűségét nagy kereslet esetén. Könnyen lehet, hogy vezető külföldi márkákkal lehet majd együttműködni.

Csak ne feledkezz meg teljesen a hazai gyártókról – ők is gyakran keresettek (és vásárolj hazait!). Természetesen ebben a tekintetben közelebbről megnézheted azokat, amelyek nincsenek egy adott városban.

Ugyanakkor ne felejtsük el, hogy az árkategóriának elég szélesnek kell lennie ahhoz, hogy minél több vásárlót vonzzon.

Negyedik szakasz

Ez a szakasz az üzlet megnyitásának utolsó szakaszának nevezhető.

Itt különösen a megfelelő személyzetet kell kiválasztani. A munkatapasztalattal nem rendelkező emberek tökéletesek a menyasszonyi üzletben való munkavégzéshez. A jövőben és a gyakorlatban egy kis képzés lehetséges.

A személyzet kiválasztása után elkezdhetsz a marketinggel foglalkozni Beszéltünk a fenti részletekről, de általában minden szokásos promóciós módszert használhatsz: az internetet, a nyomtatott reklámanyagokat stb.

Ebben a szakaszban javíthatod a helyiségeket is. Valószínűleg itt is nagy kiadásokra lehet számítani, de általában jobb, ha tipikus projekteket veszünk alapul.

A bútorok és a szükséges felszerelések beszerzése itt is megemlíthető. Itt ismét összpontosíthatsz más hasonló szalonokra.

Ekkor már megszervezheted az üzlet ünnepélyes megnyitását. Amint fentebb említettük, ezt legjobban kuponokkal, zenével és meglepetésekkel lehet megtenni. Ne feledkezzünk meg az esemény átfogó reklámozásáról.

A nyitás után szokásos reklámkampány zajlik, egyedileg kidolgozott terv szerint. Minden lehetséges eszközt fel kell használnod, és minden intézkedést nagyon pontosan és rendszeresen hajts végre. Ebben az irányban néhány változás lehetséges egy-egy évszakban.

Általánosságban elmondható, hogy ezen akciók után az áruk értékesítésének fő tevékenysége sikeresen elvégezhető. Az üzlet normálisan működik, és természetesen jelentős hangsúlyt kell fektetni az emberi tényezőre is.

 

6. Szervezeti felépítés

Esküvői ruhaszalon üzleti terv

Tehát a szalon alkalmazottai jelentős szerepet játszanak az üzleti életben. Vizsgáljuk meg, hogy tevékenységük milyen tulajdonságokkal bír. Különösen a következő pozíciókra van szükség az esküvői ruhaszalon teljes értékű működéséhez:

-egy menedzser, egy marketinges;
-négy értékesítési asszisztens;
-egy takarítónő.

Így hét fős személyzetre van szükség. A vezető szerepét maga a vállalkozás tulajdonosa látja el. Természetesen a fő nyereséget az értékesítésből kapja. A további munkában természetesen külön alkalmazottat alkalmazhatsz vezetőként, és teljesen átruházhatod az összes hatáskört rá.

Nyilvánvaló, hogy jelentős teher hárul az értékesítési tanácsadók vállára – munkájuk révén valósul meg az értékesítés. Fontos, hogy nagyon vigyázzunk a megfelelő jelöltek kiválasztására, ugyanakkor nagyon kívánatos, hogy készek legyenek tanulmányozni a menyasszonyi ruhaszalon választékát.

Alapvető követelmények az értékesítési tanácsadói posztra jelentkezők számára:

-társaság orientált;
-őszinteség;
-fegyelem;
-udvariasság;
-az emberekkel való együttműködés képessége.

Méltó alkalmazottak kiválasztásával lehetővé válik az üzlet jó hírnevének megteremtése. Ugyanakkor nagyon fontos a fizetési alap helyes elosztása.

 

7 pénzügyi terv

 

Természetes, hogy bármely vállalkozó pontosan meg akarja tudni, hová vezetnek a beruházások. A kezdeti beruházás alapján elmondhatjuk, hogy a megtérülés körülbelül nyolc hónapot vesz igénybe.

 

8 kockázati tényező

Esküvői ruhaszalon üzleti terv

Az esküvői szalon megnyitása előtt ki kell számolni az összes kockázatot annak elkerülése érdekében, hogy azokat a jövőben elkerülhesd. Kínáljunk szabványos lehetőségeket és a legmegfelelőbb módszereket az ilyen problémák megoldására.

Nagy verseny

Természetesen meg kell értened, hogy ez a terület nagyon jövedelmező. E tekintetben a vonzerője teljesen nyilvánvaló. Sok vállalkozó saját esküvői szalont akar nyitni, de nem mindenki képes rá.

Mondanom sem kell, hogy nem mindenki képes talpon maradni. Az iparág sajátosságait figyelembe véve a termékek széles választékát és első osztályú szolgáltatásait kell kínálnia az ügyfeleknek. Természetesen az eladott ruhák minőségének is meg kell felelnie a pár értékeinek.

Magában a szalonban a legkényelmesebb és legmelegebb légkört kell kialakítani, hogy a látogatók rendkívül kényelmesen vásárolhassanak benne.

Az eladások csökkenése a különböző évszakokban

Nem szabad megfeledkezni arról, hogy itt az áprilistól szeptemberig terjedő időszakban (ideértve) a legmagasabb arányok lehetségesek. Ennek oka a legnagyobb esküvők száma ebben az időben. Más hónapok gyengébbek lehetnek, de ez nem jelent nagy problémát, ha estélyi ruhákat is kínálsz.

Megfelelő figyelem odaítélésével folyamatosan magas eladásokat érhetsz el. Természetesen jobb egy ilyen terméket reklámozással népszerűsíteni.

Ellátási zavarok, problémák a szállítókkal

Ne felejtsük el, hogy szinte minden vállalkozásban létezik emberi tényező. Például a partnerek gyenge kommunikációs készsége miatt előfordulhatnak ellátási zavarok.

Ezenkívül egyes partnerek emelhetik az árakat, vagy kissé megváltoztathatják az együttműködés feltételeit.

Az ilyen problémák elkerülése érdekében egyszerre több beszállítóval kell együttműködni, és világosan meghatározott részletekkel kell szerződéseket kötni.

Ezen túlmenően minden esetben kapcsolatba kell lépnie más szállítókkal az ilyen problémák gyors megoldása érdekében.

Online marketingEsküvői ruhaszalon üzleti terv. Bakó Krisztián