Szépségszalon marketing
A fodrászok, körmösök, pedikűrösök, kozmetikák és szépségszalonok száma Magyarországon évről évre növekszik
Szépségszalon online marketing
Az ilyen vállalkozás sikeres alapításának és fejlesztésének fő feltétele a stabil és nagy látogatói áramlás jelenléte.
A megnövekedett verseny ellenére nem érdemes feladni egy vállalkozást, de ahhoz, hogy sikeres legyél, ismerned kell az alapvető módszereket és stratégiákat az ügyfelek vonzására és növelésére egy szépségszalonban.
TOP tanácsok egy szalon vagy szépségszalon létrehozására
A szépség- és divatipar növekszik, a sminkesek és stylistok szolgáltatásai iránti kereslet mellett. Míg az elöljárók csiszolják képességeiket és követik a trendeket, a vezetők versenyeznek a legjobb szállítókért, értik a könyvelést és vonzzák az ügyfeleket.
A szépségszalon megnyitása nem egyszerű, de érdekes
A verseny ellenére a piac továbbra is nyitott az újoncok előtt. Az elődök tapasztalatai alapján megnyithatod saját szalonodat, kész üzletet vagy franchise-t vásárolhatsz.
Szalonmarketing 2021: Szépségszalonok egy új valóságban
Szeretnél első lenni a szépségiparban, megtalálni a legjobb fejlődés útját és továbblépni a világ jelenlegi helyzete ellenére?
Unod már, hogy nem csinálsz semmit, és várod, hogy a pandémia következményei magától megoldódjanak?
Sokan már feladták, nem értették, hogyan lehet talpon maradni, marketingeszközök és alkalmazásuk ismerete nélkül. De jelenleg új lehetőségek nyílnak meg azok előtt, akik készek átalakítani gondolkodásmódjukat és vállalkozásukat.
Őrülten jó szalonélmények, amelyek miatt az ügyfelek visszatérnek
Hogyan érheted el a hűséges, imádó ügyfeleidet, hogy megszeressék és újra és újra eljöjjenek?
Először is meg kell értened, hogy az első benyomás fontos, de ugyanolyan fontos az ügyfél második, harmadik és negyedik tapasztalata is. Célja, hogy újra létrehozd az „első alkalmas érzést és hangulatot” minden alkalommal, amikor egy ügyfél meglátogatja a szalonodat.
Függetlenül attól, hogy [egy ügyfél] új-e, első alkalommal, vagy tíz éve jár hozzád, ennek a következetességnek és tapasztalatnak ott kell maradnia. Abban a pillanatban, amikor az emberek úgy érzik, hogy visszasoroltad őket, [ennek vége.]
Ha a tapasztalat nem egyezik meg a kezdeti első benyomásukkal, akkor nem számít, hány ember érkezik be hozzád.
Megtalálni és fejleszteni azokat a varázslatokat, amelyek „WOW!” ügyfelek a szépségiparban
Rengeteg remek dolgot lehet csinálni a WOW létrehozásához!
Az édességes kis kínáló csészéktől a chai tea lattéig nagy benyomást tehetsz az ügyfeleidre.
Ilyen élményt teremtve az emberek egy órát is képesek vezetni, hogy meglátogassanak téged, és ennek semmi köze a tényleges szolgáltatáshoz, amelyet nekik nyújtasz. „
De ne csak ügyes jutalmakat kínálj, hogy ügyfeleid tágra nyílt szemmel izgatottak maradjanak – legyél a tudomány mestere. A szépségpiac veteránjai, csaknem két évtizedet töltöttek mesterségének tökéletesítésével és értékes üzleti ismeretek elsajátításával.
A trükk, hogy a legjobb ügyfelek gyakran visszatérjenek, az, hogy olyan kivételes élményt teremts, hogy az emberek nem akarnak, de beszélgetnek a szépségüzletedről barátaiknak, családtagjaiknak, vagy akár idegeneknek.
Az ideális szalonélmény kialakításának első lépése a közös üzleti buktatók előrejelzése, amelyek elkerülése érdekében karriered során sok mindent felfedezhetsz ezekből.
Sok más szépségápolási vállalkozás tulajdonos ugyanazokat a hibákat követi el, mint amikor elindult.
A probléma középpontjában, mint karrierünk során oly sok kihívás mellett, a bizalom hiánya áll.
A bizalom a vállalkozás minden tulajdonosának a siker titkos szószának legfontosabb összetevője. És sajnos, ha bizalmatlanságot mutatnak az ügyfelek a szolgáltatásod iránt, az valóban azt jelenti, hogy különbség van egy emlékezetes, varázslatos élmény és egy olyan között, amely megkérdőjelezi veletek az újrafoglalást.
„A legnagyobb dolog, amit a szolgáltatóktól hallok, hogy nem érzik magukat elég magabiztosnak. Nem teremtenek bizalmat és tekintélyt.
Ha nem önbizalommal és tekintéllyel indulsz, az emberek megpróbálnak majd bulldózolni és megfélemlíteni.
Amikor személyes gondozási szolgáltatást nyújtasz az ügyfeleknek, bíznak abban, hogy Te vagy „A” szakértő, és tudod, hogyan adhatod meg neki azt, amit kér.
De ha bizonytalannak mutatod magadat, az ügyfelek ezt annak a jelének tekinthetik, hogy kezdő vagy és nem igazán értesz hozzá, amit csinálsz, így félelmet generálsz bennük.
– Biztos vagyok benne, hogy mindannyian tapasztaltunk már olyan ügyfelet, aki megpróbálta elmondani, hogy jobban ismeri a kezelést, mint te (sokkal okosabb volt). Úgy kommunikálj, hogy „hé én vagyok a profi”, ahogy beszélsz velük, és ahogy tartod magad.
Építsd ezt a bizalmat és tekintélyt azáltal, hogy világosan kommunikálsz és oktatod őket a lehetőségekről.
Felejtsd el azokat a kijelentéseket és szavakat, hogy: nem tudom, utána nézek, hát én még ilyet nem csináltam stb….
Nem ösztönözlek arra, hogy hazudj! De legyél profi. Valamit reagálj.
A bizalom megteremtése időt és gyakorlatot igényel
– Képzeld el, ki szeretnél lenni tíz év múlva. Jelenj meg, úgy, mint akit elképzeltél. Lehet, hogy megremeg a hangod és őrülten izzadhatsz, de végül nem kell másnak színlelned magadat, hogy el kelljen fogadnod valaki más bizalmát.
Helyezz el egy rendszert a nem túl nagy ügyfelek kiszűrésére
Ötlet:, hogy kiszűrd az ideálokat a nem nagyok közül, egy blogbejegyzés létrehozása remek lehetőséget kínálhat számodra. De nem akármilyen blogbejegyzés: pl; egy ajánlott első olvasmány mindenkinek, aki fontolóra veszi, hogy hozzád menjen kezelésre.
„Ezt a blogbejegyzést Tisztelt Új Ügyfél címmel hozhatod létre.
Azt akarod, hogy az emberek először olvassák el ezt a blogbejegyzést, hogy megértsék, hogyan csinálod másképp a dolgokat, mint a legtöbb szalon tulajdonos. Vagy arra készteted az embereket, hogy „jajjjj, jobban szeretném látni”, vagy „nem ő a megfelelő ember számomra”.
Blogbejegyzésed varázslatként működhet, pontosan azt csinálhatja, amit szándékoztál elérni: több ideális ügyfelet hozhat be, akik izgatottan nézik meg, hogy miről is szól, miközben csökkentetted a foglalásokat olyan emberektől, akik a későbbiekben kevésbé valószínűek, hogy újból eljöjjenek.
Folytasd a legfelső szintű polcszolgáltatás nyújtását – még törzsvendégeivel is
Az ügyfelek boldogságának és hűségének megőrzésének másik gyakran elhagyott aspektusa a szolgáltatás fenntartása, ha rendszeressé válnak.
„A legnagyobb csúszós lejtő az, hogy a [szépségüzlet-tulajdonosok] az első találkozó alkalmával „zúgnak”, megnyerik az ügyfeleket. Hirtelen törzsvendégekké válnak. Megnézed az időbeosztásodat, látod, hogy ez a szokásos, [és arra gondolsz:] „Nem kell lenyűgöznöm, máris szeret.”
Ez ügyfélvesztő lehet
Növekedésednek legegyszerűbb módja az, ha jól szolgálod az embereket, akik már ott vannak. Kevesebb munka, kevesebb idő, kevesebb pénz kell ahhoz, hogy az embereket a vállalkozásodban tartsd. Tehát tovább wow.
Mond ki a varázsszavakat: kérd meg új ügyfeleidet, hogy foglaljanak újra a következő időpontra (ez nem kínos!)
Tehát hozzáadtad a WOW-t! tényezőket a szalon élményében. Megfelelő kérdéseket tettél fel, hogy megtaláld ideális ügyfeledet. Megvolt az első találkozó, és nagyon jól sikerült. Most azt akarod, hogy újra és újra visszatérjenek.
-Az ügyfelek vissza csalogatása? Csak kérdezd meg őket!
Hogyan érheted el, hogy kedvenc új ügyfeleid újból foglaljanak veled?
– Amikor az első ügyfél bejön, és élvezted a társaságát, tudasd vele. A találkozó végén mond csak: „Ez nagyon kellemes beszélgetés volt! Nagyon örülök, hogy találkozhattam veled.
Mi történik, ha az új kedvenc kliens nemet mond az újra foglalásra?
– Mondj neki egy bókot, mondd el neki, mennyire szeretted és élvezted a társaságát. Mond meg neki, hogy előre foglaljon. Szoktasd rá vendégeidet, hogy a kezelésed alkalma után automatikusan kérje a következő időpontot. Elveszítheted az ügyfeleket, ha nem veszik rutinba és rendszerbe. ”
Tartsd életben a varázslatot, amikor elhagyják a szalonodat, elősegítve a szalon ügyfeleivel való folyamatos kapcsolatot
A szépségipar egész életen át tartó törzsvendégeinek létrehozásának utolsó lépése a nyomon követés és a kapcsolattartás.
„A jó marketing az, amikor valaki rád gondol, amikor nem vagy előtte. A közösségi média nagyszerű, de több ezer emberrel versenyezhetsz.
Posztjaidnak, írásaidnak valóban viccesek, és a szórakoztató tartalom mindig felmelegíti az embereket, ami viszont visszaszoríthatja őket a székre.
* Psssst * Tudok egy titkot. Ideális ügyfeleid arra várnak, hogy megtalálják vállalkozásodat, és közelebb vannak, mint gondolnád.
A Szépségszalon szolgáltatás témája egyszerűnek és élvezetesnek tűnik. A valóságban egy szolgáltató rendszer kiépítése a szépségiparban pokolian nagy munka
Két okból:
- A pszichológiai attitűdöket a társadalom minden lehetséges módon meghatározza és támogatja. Ennek eredményeként az ügyfelek gyakran nem tisztelik a szakembereket.
- A szalonszolgáltatások fogyasztói körében történő művelés azon a véleményen, hogy a szalon olyan hely, ahol minden lehetséges. Késhet a szépségszalonba. Egyszerűen nem jöhet be figyelmeztetés nélkül – és így többször is -, majd felháborodik azon, hogy a szalon miért nem hajlandó regisztrálni, vagy előlegfizetést kér. Igényelheti a szolgáltatás teljesítését nem a protokoll szerint és ellenjavallatok jelenlétében. Meghívhatja a mestert, hogy jöjjön haza, és őszintén meglepődik, miért utasítja el.
Az anyagban:
- Szolgáltatás, szabványok és versenyképesség.
- A szépségszalonok és kozmetikai klinikák folyamatait szabályozó szabványok listája. Rendszergazdai szabványok: Felvételi szabványok, Ügyfélszolgálati szabványok, Belső folyamatok szabványai.
- Videó a szépségszalonban végzett munka és szolgáltatás színvonaláról.
- Könyvek a szépségszalonokban, szépségközpontokban és gyógyfürdőkben nyújtott szolgáltatásokról és színvonalról.
És mos beszéljünk a legfontosabb dologról:
A legnépszerűbb vezetői hiba:
Folyamatosan kommunikálok a szalonok vagy klinikák tulajdonosával, és tapasztalatokat cserélünk. Pár tucat tulajjal folytatott beszélgetés után megtudtam, mi a szalonvezetők leggyakoribb hibája, ami alacsony eredményekhez vezet.
A vezetők hibája 1
Hiszem, hogy bármilyen vállalkozás működtetésekor a hirdetések kezdeti minimális költségvetése havi 10 000 – 20 000 Ft. Online marketing szolgáltatás nélkül nagy valószínűséggel kudarcot vall egy vállalkozás. Talán egyesek arra vágynak, hogy önállóan álljanak az apparátus mellett, dolgozzanak az ügyfelekkel és jók legyenek kapcsolatba lépni emberekkel.
Ebben az esetben pénzt kereshet. De ahhoz, hogy komoly szintre lépj, mindenképpen be kell fektetned marketingbe.
A kozmetológia üzletében az Instagram közösségi hálózat jó értékesítési csatorna (lehet). Ezért érdemes befektetni a fejlesztésébe és promóciójába.
De ne gondold, hogy az elköltött pénz azonnal növeli a profitodat. Minden befektetett forint nem feltétlenül hoz kettőt. Ellenkezőleg!
Eleinte a marketing egyáltalán nem hozhatja a megfelelő számú és minőségű ügyfeleket. Mert azonnali bejutás a célközönségbe nem könnyű feladat, függetlenül attól, hogy a célközönség mennyire tapasztalt előtted.
Mielőtt a marketing meghozná a gyümölcsét, tesztelned kell közönségedet, meg kell határoznod a reklámkampány helyes céljait, hibát keresni az értékesítési tölcsérben és még sok minden más!
A vezetők hibája 2. Számold a semmit
Amikor elkezdesz befektetni, fontos ellenőrizni, hogy mennyit keresel belőle.
Mindent mérlegelj – hány ügyfél érkezett melyik csatornáról, mennyi pénzt hozott, mennyit költöttél reklámra. Tehát megtudod, mely irányokba érdemes tovább fektetni, és melyikbe nem.
Az üzletbe fektetett alapok a vállalkozásodba történő befektetések. Ha nem látod, hogy nyereségesek, akkor nem fogod tudni irányítani a helyzetet. És ehhez legalább tudnod kell, hogy mennyi pénzt költöttél és milyen jövedelmet szereztél.