A szépségiparban dolgozó fodrászoknak, manikűrösöknek, pedikűrösöknek és kozmetikusoknak is szükségük van marketingre

A marketing a szolgáltatások és termékek értékesítésével foglalkozik, és ma már minden vállalkozás számára elengedhetetlen

A szépségiparban már nem elegendő csak a kiváló szakmai tudás, szükség van reklámra és különböző marketingkommunikációs eszközökre, hogy eljussanak a fogyasztóig és hosszú távon megtartsák a vendégeiket.

A marketing és PR fogalma és alapjellemzői

A marketing és PR fogalma és alapjellemzői

A marketing az a folyamat, amelyben a vállalkozás kielégíti a vevők igényeit olyan nyereségszinten, amely a vállalkozás igényeit is kielégíti.

A marketing piackutatáson alapuló piacközpontú termelési és értékesítési koncepció, melynek célja a piachoz való alkalmazkodás, illetve a piac befolyásolása a vállalati érdeknek megfelelően.

A marketing minden olyan tevékenységet magába foglal, amely irányítja a termékek és a szolgáltatások áramlását a termelőtől a fogyasztóig. A marketing emberi cselekvés, amely cserefolyamatokon keresztül az emberi szükségletek és vágyak kielégítésére irányul.

A marketing az a koncepció, amely a piac igényeiből kiindulva fogalmazza meg a vállalat, vállalkozás tervszerű, hatékony gazdálkodásának feladatait.

A marketing (menedzsment) a tervezésnek és a végrehajtásnak az a folyamata, amelynek során elképzelése, áruk és szolgáltatások termelése, árazása, elosztása és promóciója megy végbe annak érdekében, hogy a cserén keresztül megvalósuljanak az egyéni és a szervezeti célok.

A marketing hatása

A marketing folyamata idővel egyre bonyolultabbá vált, és számos eszköz jött létre a termékek és szolgáltatások hatékonyabb értékesítése érdekében. Az első elméletek a termelésről és annak tökéletesítéséről szóltak, majd a termelés után az értékesítés került előtérbe.

Az értékesítés orientált korszakot a fogyasztóorientált korszak követte, amikor a vállalatok rájöttek, hogy az értékesítés sikeressége akkor a legbiztosabb, ha a lehető legtöbb dologban igyekeznek a fogyasztói igényekhez igazodni.

A marketing jelenlegi korszakában a társadalom kerül a középpontba, és kiemelt szerepet kapnak a társadalmi szempontok, mint például a környezetvédelem és az egészségtudatosság.

A marketing tervezés és a marketing stratégia

A modern szépségszalonok vezetése alapja a marketingkoncepció és a stratégiai tervezés.

A marketingterv a vállalati stratégia része, de a termékre és a piacra összpontosít, részletes marketingstratégiákat és programokat dolgoz ki a marketingmix elemeire, hogy a termékhez rendelt célkitűzések hogyan valósíthatók meg az adott piacon. A marketingterv a marketingműveletek célirányosításának és koordinálásának központi eszköze.

A marketing tervezés folyamata

A marketingtervezés a makró- és mikrokörnyezet elemzésével kezdődik, majd a piackutatás és piacelemzés következik. A célpiac kiválasztása és a pozicionálás után a versenystratégiát választjuk ki. A marketingterv kidolgozásának lépései közé tartozik a piaci szegmentálás, a piackutatás és elemzés, a célpiac kiválasztása, a pozicionálás, a versenystratégia megválasztása, a marketing program kidolgozása és a költségek elemzése. Ezután következik a controlling, vagyis az ellenőrzési lehetőségek feltárása és a mutatók meghatározása.

A marketing stratégia

A marketing stratégia meghatározza, hogy mely piacon, kinek, milyen termékeket, milyen áron kíván értékesíteni a vállalkozás. A stratégia meghatározza továbbá, hogy hogyan juttatja el az árukat a vevőkhöz, vagy hogyan találkozik a szolgáltatási igényekkel, és hogyan támogatja a teljes folyamatot marketingkommunikációval.

A marketing stratégiát hosszú távra tervezzük, általában legalább 2-3 évre. A marketing stratégiai terv tartalma rövid és összefoglaló, nem lehet hosszabb 10 oldalnál. Az egyes elemek kidolgozása során többek között a célpiac és célközönség meghatározása, az ár pozicionálása, a termék vagy szolgáltatás pozicionálása, a disztribúciós stratégia meghatározása és a kommunikáció tervezése szerepel.

A szépségipar marketingje

A szépségiparban a marketing feladatai hasonlóak, mint más vállalatok esetében. A szépségszalon marketingje egyszerűbb, de ugyanakkor ugyanannyi feladattal jár, mint egy nagyobb vállalat esetében. A marketing feladatok közé tartozik a piaci elemzés, a célcsoport meghatározása, a termék és szolgáltatás pozicionálása, a kommunikáció tervezése és a marketing program kidolgozása.

A szépségszalon marketingje

A szépségszalonoknak kiemelt figyelmet kell fordítaniuk a marketingre, hogy vonzóvá tegyék szolgáltatásaikat és növeljék a forgalmukat. A reklám és a marketingkommunikáció különböző eszközeivel el kell érniük a célközönséget és hosszú távon megtartani a vendégeiket. A jó marketing stratégia segít a szépségszalonoknak többet keresni kevesebb munkával és nagyobb ismertségre szert tenni.

A szépségiparban a marketing és PR kulcsfontosságú szerepet játszik

A marketing segít eljuttatni a szépségszalonok szolgáltatásait és termékeit a fogyasztókhoz, és hosszú távon megtartani a vendégeket. A marketing tervezésével és stratégiával a szépségszalonok hatékonyan tudják irányítani a marketingtevékenységeiket és növelni a forgalmukat.

A jó marketing stratégia segít a szépségszalonoknak kiemelkedni a versenytársaik közül és sikeresen működni a szépségiparban.